Gr II
Gr III
Gr IV
Gr II
Gr III
Gr IV
Gr II
Gr III
Gr IV
Gr II
Fruit part II – owoce
Gr III
Fruit part II – owoce
Gr IV
Bathroom – łazienka
Game – gra
Gr II
Fruit – owoce
Gr III
Fruit – owoce
Gr IV
Kitchen – kuchnia
Gr I
Easter – Wielkanoc
Gr II
Easter – Wielkanoc
Gr III
Easter – Wielkanoc
Gr IV
Easter – Wielkanoc
Gr II
Gr III
My room – gra
Gr IV
Bedroom – sypialnia
Gr II
My room – mój pokój
Gr III
My room – mój pokój
Gr IV
Find the room – gra
Living room – salon
Gr II
Wild animals – dzikie zwierzęta
Gr III
In the jungle – w dżungli
Gr IV
The house – pomieszczenia w domu
Gr II
Wild animals – dzikie zwierzęta
Gr III
Wild animals – dzikie zwierzęta
Gr IV
Row row row your boat – piosenka
The wheels on the bus – piosenka
Gr II
Farm animals – zwierzęta na farmie
Game – gra
Gr III
Farm animals – zwierzęta na farmie
Games – gry
Gr IV
Game – gra
Gr II
Pets – zwierzęta domowe
Gr II
Pets – zwierzęta domowe
Gr III
Pets – zwierzęta domowe
Gr IV
Pets – zwierzęta domowe
Gr III
Clothes – ubrania
Gr IV
Shapes – kształty
Gr II
My body – moje ciało
Gr III
My body – moje ciało
Gr IV
Winter clothes – zimowe ubrania
Gr II
Feelings and emotions – uczucia
Gr III i IV
Feelings and emotions – uczucia
Gr II
Winter – zima
Gr III
Winter – zima
Gr IV
Winter – zima
Gr II i III
Christmas Games – Świąteczne gry
Gr IV
Christmas Games – Świąteczne gry
Gr. I
Christmas – Boże Narodzenia
Gr II i III
Christmas – prezentacja
Gr IV
Christmas – prezentacja
Gr II
Przybory szkolne – prezentacja
Gr III
Przybory szkolne – prezentacja
Where are my things? – Gra
Gr IV
Przybory szkolne – prezentacja
What is this? – Gra
Gr I
Ćwiczymy wraz z elfami liczenie do pięciu.
Santa Claus – Św. Mikołaj
a present – prezent
a bell – dzwonek
a sack– worek
Gr II
Santa Claus – Św. Mikołaj
a present – prezent
a sleigh – sanie
a sack– worek
a bell – dzwonek
Zobacz jakie prezenty niesie Mikołaj
Gr III i IV
Santa Claus– Św. Mikołaj
a present – prezent
a sleigh – sanie
a bell – dzwonek
a sack– worek
a reindeer – renifer
Santa Claus – Św. Mikołaj prezentacja
Gr I i II
My family – moja rodzina
mummy – mama
daddy – tata
sister – siostra
brother – brat
Family game – gra
Gr III
Daddy Finger Song
Song:
‘’Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?”
Gr IV
Seasons of the year – pory roku
spring – wiosna
summer – lato
autumn – jesień
winter – zima
Seasons of the year – Pory roku
Gr II
Numbers – Liczby
Family – Rodzina
Gr III
Family – Rodzina
Family game – gra
Gr IV
Numbers 11-20 game – Liczby 11-20
Gr III
Gr IV
What’s the time? – Która jest godzina?
Gr I i II
Toys – zabawki
Gr III
Toys – zabawki
Gr IV
Weather – pogoda
Gr II
Autumn – jesień
Gr III
Rainbow – tęcza
Autumn – jesień
Gr IV
It’s rainy – pada deszcz
Autumn – jesień
Wszystkie grupy:
Gr II
Colours – kolory
Gr III
A trip to London – wycieczka do Londynu
Colours – kolory
Gr IV
A trip to New York – wycieczka do Nowego Jorku
In the sky – na niebie
Gr II
Gr III
Gr IV
Day – Pory dnia
—————————————————————————————
22 – 24 czerwca
Gr I
a ball – piłka
a sun – słońce
sea – morze
a shell – muszla
Gr II
a sandcastle – zamek z piasku
an umbrella – parasol
a ball – piłka
a sun – słońce
a shell – muszla
Gr III
a sandcastle – zamek z piasku
an umbrella – parasol
a ball – piłka
a sun – słońce
a shell – muszla
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
a hat – kapelusz
Gr IV
Poznaj nowe słowa:
a sandcastle – zamek z piasku
an umbrella – parasol
a ball – piłka
a sun – słońce
a shell – muszla
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
a hat – kapelusz
flip-flops – klapki japonki
a starfish – rozgwiazda

15 – 17 czerwca
Gr I
jump – skakać
ride a bike – jeździć na rowerze
fly – latać
swim – pływać
Gr II
Holidays – wakacje
sea – morze
mountains – góry
country – wieś
Gr III
Holidays – wakacje
sea – morze
mountains – góry
country – wieś
a lake – jezioro
Gr IV
Holidays – wakacje
sand – piasek
sun – słońce
sea – morze
mountains – góry
country – wieś
a lake – jezioro
forest – las
8 – 10 czerwca
Gr I
Desserts – desery
chocolate – czekolada
ice cream – lody
lollipop – lizak
Gr II
chocolate – czekolada
ice cream – lody
lollipop – lizak
cake– ciasto
Gr III
chocolate – czekolada
ice cream – lody
lollipop – lizak
cake– ciasto
sweets – cukierki
yoghurt – jogurt
Gr IV
‘’The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All through the town
„Koła autobusu kręcą się w koło przez całe miasto.”
‘’Row, row, row your boat
Gently down the stream
Merrily merrily, merrily, merrily
Life is but a dream’’
„Wiosłuj, wiosłuj, wiosłuj w swojej łódce
Lekko w dół strumienia.
Wesoło, wesoło, wesoło, wesoło,
Życie jest tylko snem.”
1 – 2 czerwca
Gr I
Dinner – obiad
soup – zupa
chicken – kurczak
pizza – pizza
chips – frytki
Gr II
Dinner – obiad
soup – zupa
chicken – kurczak
pizza – pizza
chips – frytki
salad– sałatka
Gr III
Przypominamy słownictwo:
Dinner – obiad
soup – zupa
chicken – kurczak
pizza – pizza
chips – frytki
salad– sałatka
spaghetti – spaghetti
Gr IV
Transport:
Przypominamy słowa:
a train – pociąg
a bike – rower
a car – samochód
a plane – samolot
a boat – łódka
Nowe słownictwo:
a bus – autobus
a lorry – ciężarówka
a helicopter – helikopter
a ship – statek
a motorbike – motor
25 maja
Gr I
Breakfast – śniadanie
bread – chleb
cheese – ser
milk – mleko
jam – dżem
Gr III i IV
Happy Mother’s Day – wszystkiego najlepszego w Dniu Matki
I love you Mummy! https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=I+love+you.
18 – 20 maja
Gr II
bread – chleb
cheese – ser
butter – masło
milk – mleko
jam – dżem
Gr III
bread – chleb
cheese – ser
butter – masło
milk – mleko
jam – dżem
honey – miód
water– woda
ham – szynka
an egg – jajko
a sandwich – kanapka
Gr IV
Utrwalamy nazwy poznanych owadów
The itsy-bitsy spider song:
‘’The itsy-bitsy spider
Went up the water spout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
Then the itsy-bitsy spider
Went up the spout again”
11 – 13 maja
Gr I II III
Powtórka materiału fruit and vegetables.
Gr IV
Insects – Owady
a bee – pszczoła
a butterfly – motyl
a ladybug – biedronka
a spider – pająk
a grasshopper – konik polny
an ant – mrówka
a dragonfly – ważka
a bumblebee – trzmiel
Znajdź owada – gra
6 maja
Gr II
Powtarzamy wszystkie poznane warzywa:
a tomato – pomidor
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
a pumpkin – dynia
broccoli – brokuł
a cucumber – ogórek
Wyczarujcie warzywo i odgadnijcie nazwę po angielsku:
Gr III
Powtarzamy poznane warzywa i owoce w grach:
Gr IV
Przypominamy sobie nazwy mebli w grze
4 maja
Gr I
Powtórzmy wszystkie poznane warzywa:
a tomato – pomidor
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
a pumpkin – dynia
broccoli – brokuł
*Pokazujemy dzieciom obrazki warzyw na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.
*Rozkładamy na dywanie obrazki. Zadanie dziecka polega na zapamiętaniu kolejności ułożenia rzeczy, po czym zamyka oczy, a rodzic zmienia miejscami dwa przedmioty. Dziecko musi odgadną, które z nich zmieniły swoje położenie.
*Wieszamy sznurek lub skakankę na dowolnej wysokości. Na sznurku wieszamy karty obrazkowe (mogą to zrobić dzieci). Prosimy dziecko by przebiegło pod konkretną kartą obrazkową. Możemy urozmaicić zabawę, trzymając sznur i powoli obniżając jego wysokość.
Wyczarujcie warzywo i odgadnijcie nazwę po angielsku:
Gr III
Powtarzamy nazwy warzyw:
a tomato – pomidor
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
a cucumber – ogórek
a pepper – papryka
a pumpkin – dynia
a mushroom – grzyb
broccoli – brokuły
cabbage – kapusta
*Rysujemy na kartce wybrane warzywo. Dziecko wychodzi z pokoju a Rodzic chowa gdzieś obrazek. Gdy dziecko szuka, siłą głosu informujemy czy zbliża się do miejsca ukrycia obrazka. Czyli dane słowo Rodzic wypowiada raz ciszej raz głośniej, w zależności gdzie znajduje się dziecko.
*Piszemy na jednej kartce YES (tak) a na drugiej NO (nie). Pokazujemy różne przedmioty. Jeśli powiemy poprawną nazwę dziecko staje na obrazku YES (ew jeśli umieścimy kartki w różnych miejscach pokoju dziecko może pobiegać) . Jeśli złą , dziecko musi odnaleźć kartkę NO.
Ćwiczymy poznane nazwy warzyw w grach:
Gr IV
Przypomnijmy sobie nazwy pomieszczeń oraz elementy charakterystyczne dla nich.
Living room:
an armchair , a sofa, a plant, a clock, a table, a picture
Bedroom:
a bed, a carpet, a lamp, a wardrobe
Bathroom:
a bath, a shower, a toilet, a towel, a mirror, a toothbrush, toothpaste, soap, shampoo, a comb
Kitchen:
a cooker, a fridge, a pot, a kettle, a cupboard
Ćwiczenia słownictwa:
29 kwietnia
Gr II
a pumpkin – dynia
broccoli – brokuły
a cucumber – ogórek
Pokoloruj warzywa, wybierając dowolne z listy u góry strony.
*Układamy rysunki warzyw w różnych miejscach pokoju. Rodzic wypowiada nazwę warzywa a zadaniem dziecka jest jak najszybciej usiąść obok odpowiedniego rysunku. Potem można zamienić się rolami.
Odgadnij jakiego warzywa brakuje:
Gr III
Ułóż puzzle, wybierając warzywo z listy u góry strony:
Poznamy popularną „ziemniaczaną” wyliczankę:
‘’One potato, two potatoes, three potatoes, four.
Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more.”
Wyliczankę można wykorzystać w zabawie. Domownicy stoją w kręgu. Wyciągają ręce zaciśnięte w pięść – to nasze ziemniaczki. Dziecko swoją piąstką lekko uderza w „ziemniaczki” innych i mówi wyliczankę. Na kogo padnie słowo ‘’more” chowa jedną rękę a przy drugiej odpada z gry. Wygrywa osoba, która została z jednym ‘’ziemniaczkiem” – ręką.
Zobaczcie i posłuchajcie:
Na zakończenie powtórzmy jeszcze raz poznane słownictwo:
Gr IV
Jesteśmy w łazience. Zobaczcie i posłuchajcie piosenki o naszych codziennych czynnościach higienicznych.
Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.
I can wash my hair.
I can wash my feet.
I can wash my face.
I can wash my knees.
This is the way we take a bath.
Can you wash your shoulders?
I can wash my shoulders.
Can you wash your toes?
I can wash my toes.
Can you wash your hands?
I can wash my hands.
Can you wash your nose?
I can wash my nose.
I can wash my shoulders.
I can wash my toes.
I can wash my hands.
I can wash my nose.
This is the way we take a bath.
Przypominamy słowa:
hair – włosy
a face – twarz
knees – kolana
shoulders – ramiona
toes – palce u nóg
a nose – nos
hands – dłonie
Zakręć kołem i odgadnij przedmiot po angielsku.
27 kwietnia
Gr I
a pumpkin – dynia
broccoli – brokuły
*Zabawa „What’s missing?” – warzywa – prawdziwe lub rysunki rozkładamy przed dzieckiem . Nakrywamy chustą i prosimy by dziecko zamknęło oczy. Zabieramy chustę wraz z jednym warzywem i prosimy o podanie nazwy. Można zakryć wszystkie i poprosić o ich wymienienie z pamięci.
*Układamy rysunki w różnych miejscach pokoju. Rodzic wypowiada nazwę warzywa a zadaniem dziecka jest jak najszybciej usiąść obok odpowiedniego rysunku. Potem można zamienić się rolami.
Odgadnijcie jakie to warzywo:
Gr III
a pumpkin – dynia
a mushroom – grzyb
broccoli – brokuły
cabbage – kapusta
Znajdź brakujące warzywo:
A kto pierwszy odgadnie jakie to warzywo?
Pomóżcie Lucy w warzywnych zakupach:
*Układamy rysunki warzyw w różnych miejscach pokoju. Rodzic wypowiada nazwę a zadaniem dziecka jest jak najszybciej usiąść obok odpowiedniego rysunku. Potem można zamienić się rolami.
Gr IV
In the bathroom – W łazience
soap – mydło
a toothbrush – szczoteczka do zębów
toothpaste– pasta do zębów
a comb – grzebień
shampoo – szampon
Poznajmy nowe słowa i zagrajmy w grę:
*Pokazujemy czynności wykonywane za pomocą nowych przedmiotów a dziecko musi odgadnąć nazwę po angielsku.
22.04.2021
Gr II
Dziś nauczymy się jak po angielsku nazywają się niektóre warzywa.
a tomato – pomidor (botanicznie jest owocem ale zwyczajowo zaliczamy go do warzyw)
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
*Rysujemy warzywa. Bierzemy pustą kartkę, wycinamy na środku kółko. Po przyłożeniu kartki do rysunku dziecko będzie widziało tylko jego fragment. Zadanie polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartką.
*Zabawa „Spider is coming” – Nadchodzi pająk. Dziecko biega po pokoju i na hasło Spider is coming zatrzymuje się nieruchomo. Jeśli się ruszy musi odgadnąć nazwę warzywa po angielsku.
*Rysujemy na kartce wybrane warzywo. Dziecko wychodzi z pokoju a Rodzic chowa gdzieś obrazek. Gdy dziecko szuka, siłą głosu informujemy czy zbliża się do miejsca ukrycia obrazka. Czyli dane słowo Rodzic wypowiada raz ciszej raz głośniej, w zależności gdzie znajduje się dziecko.
Zobaczcie prezentację:
Gr III
Przypominamy znane nam już warzywa, a także poznamy nowe słowa:
a tomato – pomidor (botanicznie jest owocem ale zwyczajowo zaliczamy go do warzyw)
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
a cucumber – ogórek
a pepper – papryka
Nauczcie się jak narysować ‘’carrot’’:
Zagrajcie w grę:
https://learningapps.org/watch?v=pb9jj7gv521
Gr IV
Przypominamy sobie pomieszczenia w domu:
*Jako zabawę ćwiczącą nowe słowa można podawać dziecku nazwę pomieszczenia, prosząc by pokazało ruchem co robi się w danym pomieszczeniu. A potem odwrotnie – Rodzic pokazuje czynności a dziecko nazywa pomieszczenie.
Zobacz prezentację:
20 kwietnia
Gr I
Dziś nauczymy się jak po angielsku nazywają się niektóre warzywa.
a tomato – pomidor* – botanicznie jest owocem ale zwyczajowo zaliczamy go do warzyw
a carrot– marchewka
a potato – ziemniak
an onion – cebula
*Rysujemy warzywa. Bierzemy pustą kartkę, wycinamy na środku kółko. Po przyłożeniu kartki do rysunku dziecko będzie widziało tylko jego fragment. Zadanie polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartką.
*Zabawa „Spider is coming” – Nadchodzi pająk. Dziecko biega po pokoju i na hasło Spider is coming zatrzymuje się nieruchomo. Jeśli się ruszy musi odgadnąć nazwę warzywa po angielsku.
Gr III
Przypomnijmy sobie kolory oraz owoce w piosence:
(16) Colorful Fruits | Word Power | PINKFONG Songs for Children – YouTube
Jak mówimy po angielsku o kilku owocach tego samego rodzaju:
an apple to jedno jabłko ale jeśli na końcu wyrazu dodamy głoskę „s” czyli apples to będą wtedy jabłka np. two apples – dwa jabłka
a banana – banan bananas – banany
a strawberry – truskawka strawberries – truskawki
a plum – śliwka plums – śliwki
a cherry – wiśnia cherries – wiśnie
itd.
Gdy chcemy powiedzieć, że lubimy jakieś owoce np. banany to powiemy:
I like bananas.
I – ja
like – lubię
I like pears.
I like bananas.
I like strawberries.
Zobaczcie film o owocach i na koniec odpowiedzcie: What’s your favourite fruit?- Jaki jest Wasz ulubiony owoc?
(16) Learn Fruit for Kids | What is it? Game for Kids | Maple Leaf Learning – YouTube
Gr IV
Dziś kontynuujemy nasz spacer po pomieszczeniach w domu. Pora na łazienkę czyli … bathroom
a bath – wanna
a shower– prysznic
a towel – ręcznik
a toilet – toaleta
a mirror – lustro
A teraz dla utrwalenia słownictwa gra. Powodzenia!
15 kwietnia
Gr II
Przywitajmy się piosenką:
Poznajemy nowe owoce:
a lemon – cytryna
a plum – śliwka
a cherry – wiśnia
a strawberry – truskawka
a watermelon – arbuz
Posłuchajcie piosenki o owocach, z których większość już znamy:
Utrwalmy nazwy owoców w grach:
*Rysujemy poznane owoce na małych kartkach i układamy w linii na dywanie. Rzucamy z zamkniętymi oczami np. kulką ze skarpetek i nazywamy owoc na który upadła.
Gr III
Sami lub z pomocą kogoś starszego pokolorujcie owoce na ekranie. Nad obrazkiem można wybrać z listy owoc, który chcemy pokolorować. Wybieramy kolor i grubość kredki, i próbujemy
https://www.thelearningapps.com/fruits-coloring-game-online-for-kids/
Utrwalamy nazwy poznanych owoców w grach:
Gr IV
Zabawa przypominajaca słowa: wardrobe – szafa, summer- lato, winter- zima
Powtórzmy nazwy przedmiotów, które znajdziemy w kuchni.
Bye ,bye!!
13 kwietnia
Gr I
Przywitajmy się piosenką:
Poznajemy nowe owoce:
a lemon – cytryna
a plum – śliwka
a cherry – wiśnia
*Do urwalenia nowych słówek można wykorzystać grę, w której wkładamy do woreczka owoce a dziecko z zamkniętymi oczami próbuje zgadnąć nazwę owocu.
*Kładziemy owoce lub ich rysunki na stole, zabieramy jeden i prosimy o odgadnięcie, który owoc zniknął – „What’s missing?”
*Zabawa w sklep z owocami. „Kupujemy” lub „sprzedajemy” owoce nazywając je po angielsku.
*Zakręć kołem i odgadnij owoc:
https://wordwall.net/pl/resource/14359396
Gr III
Przywitajmy się piosenką:
Przypomnijmy sobie poznane owoce:
Dziś poznamy:
a raspberry – malina
a blueberry – borówka
Zabawa utrwalająca słowa:
*Rysujemy na małych kartkach poznane owoce. Układamy karty na dywanie. Wypowiadamy słowo a dziecko kredką, patykiem musi jak najszybciej je wskazać.
W prezentacji przypomnicie sobie owoce, zagracie w grę i posłuchacie piosenek.
Time to say goodbye:
Gr IV
Przywitajmy się:
Dziś odwiedzimy nasze kuchnie i poznamy kilka nazw przedmiotów
kitchen – kuchnia
Let’s go to the kitchen!
a cooker – kuchenka
a fridge – lodówka
a cupboard – szafka
a kettle – czajnik
a pot – garnek
* zagraj w grę „Memory”
*Wędrujemy do naszej kuchni, szukając w niej poznanych przedmiotów. Możemy przejść po całym domu, nazywając przedmioty po angielsku. Kto zapamiętał najwięcej ?
*Rysujemy poznane przedmioty na małych kartkach i układamy w linii na dywanie. Rzucamy z zamkniętymi oczami np. kulką ze skarpetek i nazywamy przedmiot na który upadła.
Bye ,bye
8 kwietnia 2021
Gr II
Fruit: Owoce
an apple – jabłko
a banana – banan
an orange– pomarańcza
a pear– gruszka
Poćwiczcie poznane owoce:
Zabawy utrwalające słownictwo:
*Możemy rozłożyć narysowane owoce na podłodze, włączyć muzykę a gdy ją zatrzymamy, mówimy na jakim owocu ma stanąć dziecko.
*Kładziemy owoce lub ich rysunki na stole, zabieramy jeden i prosimy o odgadnięcie, który owoc zniknął – „What’s missing?”
*Zabawa polegająca na pokazaniu dziecku obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie trzeba odgadnąć co było na obrazku.
Gr III
Posłuchajcie piosenki i odgadujcie nazwy owoców, które znacie. Inne nazwy poznamy właśnie dziś.
A oto nowe owoce:
grapes – winogrona
a peach – brzoskwinia
a kiwi – kiwi
a strawberry– truskawka
a watermelon – arbuz
Przypomnijcie sobie jeszcze raz owoce, zobaczcie filmik i zgrajcie w grę.
*Robimy ścieżki z rysunków przedstawiających poznawane owoce. Przeskakując przez dany owoc trzeba na głos powiedzieć po angielsku co to jest.
*Opisujemy po polsku owoc i prosimy by dziecko zgadło nazwę po angielsku.
Gr IV
Utrwalamy poznane słownictwo:
*Zabawa w pociąg – ruszamy w podróż po mieszkaniu, zatrzymując się w pomieszczeniach oraz przy przedmiotach, których nazwy dzieci już znają i prosimy o nazwanie „stacji”.
*Możemy narysować poznane słowa związane z domem i rozłożyć przed dzieckiem. Zakrywamy chustą obrazki i prosimy o odtworzenie jak największej liczby nazw przedmiotów (zaczynamy od trzech przedmiotów, stopniowo zwiększając ich liczbę).
*Prosimy dziecko by poszło do jakiegoś pomieszczenia – ’’Go to… ”idź do .. Go to the living room, go to the kitchen, go to the bathroom, go the bedroom. Potem może być zamiana i dziecko wypowiada polecenie.
6 kwietnia 2021
Gr I
Od dziś poznajemy nowe słownictwo.
Fruit: Owoce
an apple – jabłko
a banana – banan
an orange– pomarańcza
Poćwiczcie poznane owoce:
Zabawy utrwalające słownictwo:
*Rysujemy na kartce zarys owocu i prosimy by dziecko zgadło jaki to może być owoc.
*Możemy rozłożyć narysowane owoce na podłodze, włączyć muzykę a gdy ją zatrzymamy, mówimy na jakim owocu ma stanąć dziecko.
Gr III
Fruit: Owoce
an apple – jabłko
a banana – banan
an orange– pomarańcza
a pear– gruszka
a lemon – cytryna
a plum – śliwka
Powtórzmy w grze nazwy owoców. Posłuchaj nazwy i połącz z właściwym obrazkiem:
Znajdź na obrazku i policz:
-Ile jabłek,
Ile bananów
Ile gruszek
Ile śliwek
Ile cytryn? – liczymy owoce na obrazku, słuchając piosenki:
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/songs/unit1/song2?cc=pl&selLang
‘’How many apples?
How many apples today?
1, 2, 3, 4, 5, 6 apples today!
How many bananas?
How many bananas today?
1, 2, 3, 4, 5 bananas today!
How many pears?
How many pears today?
1, 2, 3, 4 pears today!
How many plums?
How many plums today?
1, 2, 3 plums today!
How many lemons?
How many lemons today?
1, 2 lemons today!
How many oranges?
How many oranges today?
1 orange today!’’
Do urwalenia nowych słówek można wykorzystać grę, w której wkładamy do woreczka owoce a dziecko z zamkniętymi oczami próbuje zgadnąć nazwę owocu.
Kładziemy owoce lub ich rysunki na stole, zabieramy jeden i prosimy o odgadnięcie, który owoc zniknął – „What’s missing?”
Pokazujemy jakiś kolor, prosimy o nazwanie koloru i owocu, który jest w takim kolorze:
red – apple
green – pear
yellow – banana
orange – orange
Gr IV
Przypomnijmy sobie w grze nazwy pomieszczeń w domu:
Powtórzmy również nazwy przedmiotów znajdujących się w salonie – living room.
Wysłuchaj słowa i przenieść myszką na właściwy obrazek:
Dziś poznamy przedmioty, które można znaleźć w sypialni
bedroom – sypialnia
a bed – łóżko
a lamp– lampa
a carpet – dywan
a wardrobe – szafa
Utrwalenie słownictwa.
*Rysujemy poznane przedmioty i „podpisujemy” różne elementy karteczkami, wypowiadając głośno nazwy po angielsku.
*Z wyciętymi karteczkami można pobawić się w „What’s missing?” – co zniknęło? – zabieramy jeden element i dziecko zgaduje czego brakuje.
*Rodzic lub Opiekun pisze na jednej kartce YES (tak) a na drugiej NO (nie). Pokazuje poznane przedmioty w pokoju lub wycięte karteczki. Jeśli powie poprawną nazwę dziecko staje na obrazku YES (ew jeśli umieścimy kartki w różnych miejscach pokoju dziecko może pobiegać) . Jeśli złą , dziecko musi odnaleźć kartkę NO.
1 kwietnia
Gr I
Króliczek Bunny z piosenki wykonuje czynności:
hop – podskakuje
wiggle – kręci noskiem
flop – kłapie uszkami
shake– potrząsa ogonkiem
Razem z Bunny , w Wielkanocny czas róbmy to co on:
Słowa wielkanocne można powtórzyć w zabawie „What’s in the bag” – Co jest w torbie? – Umieszczamy świąteczne przedmioty w woreczku czy torebce papierowej, zawiązujemy oczy dziecku i prosimy by wyciągnął jeden przedmiot i spróbował odgadnąć po angielsku co trzyma w ręce.
Gr II
Ćwicz razem z Bunny:
hop – podskakuj
spin – wiruj
walk – chodź
run– biegaj
Powtarzamy słownictwo wielkanocne, oglądając piosenkę:
Dla utrwalenia słownictwa możemy wykorzystać koszyczek wielkanocny i poprosić dziecko by odszukało konkretny przedmiot. Lub schować jeden element i poprosić aby zgadło co zniknęło – What’s missing?
Gr III
catkins – bazie
Powtarzamy słownictwo wielkanocne, oglądając piosenkę:
Podczas Wielkanocy w Wielkiej Brytanii je się tzw. hot cross buns – tradycyjnie wypiekane słodkie bułki.
Zobaczcie piosenkę o bułeczkach z krzyżykiem na wierzchu:
Aby ćwiczyć słownictwo można utworzyć ścieżkę z elementów świątecznych. Przeskakując przez dany przedmiot trzeba na głos powiedzieć po angielsku co to jest.
Gr IV
a duckling – kaczątko
catkins – bazie
Symbolem Wielkanocy w Wielkiej Brytanii jest Easter Bunny – króliczek wielkanocny. Dzieci uczestniczą w tzw. ‘’egg hunt”– czyli polowaniu na jajka. Według tradycji króliczek wielkanocny zostawia ukryte czekoladowe jajka w domu i ogrodzie, a dzieci muszą je wszystkie znaleźć i włożyć do koszyka – kto znajdzie więcej jajek, wygrywa.
Zobaczcie filmik o śwince Pepie i jej przyjaciołach, którzy przyszli na „egg hunt” do Rebeki. Jednak poszukiwania nie mogą się zacząć ponieważ króliczek nie schował jeszcze jajek w ogrodzie. A że Easter Bunny jest bardzo nieśmiały, wszyscy muszą schować się do domku w króliczej jamie.
Zobaczcie czy zabawa się udała?
30 marca
Gr I
Easter – Wielkanoc
Easter – Wielkanoc
a bunny – króliczek
a chick – kurczątko
a basket – koszyk
an egg – jajko
Gr II
Easter – Wielkanoc
a bunny – króliczek
a chick – kurczątko
a basket – koszyk
an Easter egg – pisanka
Count Easter eggs – policz pisanki
Gr III
Easter – Wielkanoc
a bunny – króliczek
a basket – koszyk
a chick – kurczątko
an Easter egg – pisanka
a lamb – baranek
Count – policz świąteczne elementy
Gr III
Easter – Wielkanoc
a bunny – króliczek
a basket – koszyk
a chick – kurczątko
an Easter egg – pisanka
a lamb – baranek
Count – policz świąteczne elementy
Gr IV
Easter – Wielkanoc
a bunny – króliczek
a chick – kurczątko
a basket – koszyk
an Easter egg – pisanka
a lamb – baranek
Count – policz świąteczne elementy
23 – 25 marca
Gr I
a hippo – hipopotam
a tiger – tygrys
a zebra – zebra
Gr II
Powtórzenie:
a lion – lew
an elephant – słoń
a giraffe – żyrafa
a snake – wąż
a hippo – hipopotam
a tiger – tygrys
a crocodile – krokodyl
a zebra – zebra
Gr III
Song:
‘’Snake, snake. Are you long or are you short?
Snake, snake. Are you long or short?”
Who took the cookie?
Gr IV
The living room – salon
a sofa – kanapa
a table – stół
an armchair – fotel
a picture – obrazek
a plant – roślina
a carpet – dywan
a lamp – lampa
a window – okno
a door – drzwi
16 – 18 marca
Gr I
Wild animals – dzikie zwierzęta
a lion – lew
an elephant – słoń
a giraffe – żyrafa
Gr II
a snake – wąż
a hippo – hipopotam
a tiger – tygrys
a crocodile – krokodyl
Gr III
a penguin – pingwin
a kangaroo – kangur
a crocodile – krokodyl
a rhino – nozorożec
Gr IV
The house – dom
a garage – garaż
a garden – ogród
9 – 11 marca
Gr I
Powtórka:
Farm animals – Zwierzęta na farmie
a cow – krowa
a pig – świnia
a horse – koń
a duck – kaczka
Gr II
Wild animals – dzikie zwierzęta
a lion – lew
an elephant – słoń
a giraffe – żyrafa
a monkey – małpa
a zebra – zebra
Gr III
Wild animals – dzikie zwierzęta
a lion – lew
an elephant – słoń
a giraffe – żyrafa
a monkey – małpa
a zebra – zebra
a snake – wąż
a hippo – hipopotam
a tiger – tygrys
Gr IV
A house – dom
a living room – salon
a bedroom – sypiania
a kitchen -kuchnia
a bathroom – łazienka
2 – 4 marca
Gr I
Farm animals – Zwierzęta na farmie
a cow – krowa
a pig – świnia
a horse – koń
a duck – kaczka
Gr II
a hen – kura
Gr III
Song – Old Mac Donald had a farm.
Gr IV
Draw a house – narysuj dom wykorzystując poznane kształty
23 – 25 lutego
Gr I
Revision – powtórka
a cap – czapka z daszkiem
a t-shirt – podkoszulek
jeans – dżinsy
shoes – buty
socks – skarpetki
a dress – sukienka
a jumper – sweter
Gr II
Farm animals – Zwierzęta na farmie
a cow – krowa
a pig – świnia
a horse – koń
a duck – kaczka
a rabbit – królik
Gr III
Farm animals – Zwierzęta na farmie
a cow – krowa
a pig – świnia
a horse – koń
a duck – kaczka
a rabbit – królik
a rooster – kogut
a sheep – owca
Gr IV
Shapes – Kształty
a circle – koło
a triangle – trójkąt
a square – kwadrat
a rectangle – prostokąt
16 – 18 lutego
Gr I
a dress – sukienka
a jumper – sweter
socks – skarpetki
Gr II
a dress – sukienka
a jumper – sweter
a jacket – kurtka
Gr III
Song:
‘’Five short socks singing a song x3
Then one short sock goes splash.
Four short socks singing a song x3
Then one short sock goes splash…”
Zabawy utrwalające słownictwo.
Gr IV
Zabawy utrwalające słownictwo.
Numbers:
thirteen – 13
fourteen – 14
fifteen – 15
sixteen – 16
seventeen – 17
eighteen – 18
nineteen – 19
twenty – 20
9 – 11 lutego
Gr I
Clothes – Ubrania
a cap – czapka z daszkiem
a t-shirt – podkoszulek
jeans – dżinsy
shoes – buty
Gr II
Clothes – Ubrania
a cap – czapka z daszkiem
a t-shirt – podkoszulek
jeans – dżinsy
shoes – buty
socks – skarpetki
Gr III
Clothes – Ubrania
a cap – czapka z daszkiem
a t-shirt – podkoszulek
jeans – dżinsy
shoes – buty
socks – skarpetki
a dress – sukienka
a skirt – spódnica
a jumper – sweter
a jacket – kurtka
Zabawy utrwalające słownictwo:
Gr IV
Winter clothes – Zimowa odzież
a jumper – sweter
a coat – płaszcz, kurtka
a scarf – szalik
a hat – czapka
mittens – rękawiczki z jednym palcem
boots – buty za kostkę
Zabawy utrwalające słownictwo:
2 – 4 lutego
Gr I
a head https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=head – głowa
hands https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hand – ręce/dłonie
legs https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=legs – nogi
Gr II
a head https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=head – głowa
hands https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hand – ręce/dłonie
legs https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=legs – nogi
a tummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tummy – brzuch
Gr III
fingers https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=finger – palce u rąk
toes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=toes – palce u nóg
Gr IV
shoulders https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=shoulders – ramiona
knees https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=knees – kolana
toes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=toes – palce u nóg
Song:
‘’Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes”.
Utrwalenie słownictwa:
26-28 stycznia 2021
Gr I
My body – moje ciało
a head https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=head – głowa
eyes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eyes – oczy
a nose https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=nose – nos
a mouth https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouth – usta
Gr II
My body – moje ciało
eyes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eyes – oczy
a nose https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=nose – nos
a mouth https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouth – usta
ears https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ears – uszy
Gr III
My body – moje ciało
eyes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eyes – oczy
a nose https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=nose – nos
a mouth https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouth – usta
a head https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=head – głowa
ears https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ears – uszy
hands https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hand – ręce/dłonie
legs https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=legs – nogi
a tummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tummy – brzuch
Song:
‘’My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.
My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.
My teddy bear has one nose, one nose, one nose.
My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.
My teddy bear has two ears, two ears, two ears.
My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.
My teddy bear has two arms, two arms, two arms.
My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.
My teddy bear has two legs, two legs, two legs.
My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.”
My body – utrwalenie słownictwa.
Gr IV
Winter song – zimowa piosenka
„It’s winter, it’s winter.
Look around, look around.
It’s snowing, it’s snowing everywhere.
It’s winter, it’s winter.
Look around, look around.
It’s so cold, it’s so cold everywhere.
Let’s go skiing, let’s go skiing.”
My body- moje ciało
a face https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=face – twarz
hair https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hair – włosy
teeth https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teeth – zęby
a neck https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=neck – szyja
My body – utrwalenie słownictwa
19 -21 stycznia 2021
Gr I
Winter – zima
snow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snow – śnieg
snowman https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowman – bałwan
ice https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice – lód
Gr II
Winter – zima
snow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snow – śnieg
snowman https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowman – bałwan
ice https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice – lód
snowflake https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowflake -płatek śniegu
Gr III
Winter – zima
snow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snow – śnieg
snowman https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowman – bałwan
snowflake https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowflake -płatek śniegu
snowball https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowball – śnieżka
icicle https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=icicle – sopel
Song:
‘’Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…
falling on my head.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…
falling on my nose.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…
falling in my hand.
Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.
Snowflake, snowflake, little snowflake…”
Ćwiczenia utrwalające słownictwo:
Gr IV
Winter – zima
snow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snow – śnieg
snowman https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowman – bałwan
ice https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ice – lód
snowflake https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowflake -płatek śniegu
snowball https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowball – śnieżka
icicle https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=icicle – sopel
skiing https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=skiing – jazda na nartach
sledging https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sledging – jazda na sankach
skating https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=skating – jazda na łyżwach
Ćwiczenia utrwalające słownictwo:

22-23 grudnia
Świąteczne gry:
https://view.genial.ly/5fd62aecb199f40d17e16bb9/interactive-content-christmas-games
15-17 grudnia 2020
Gr I
Christmas https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas – Boże Narodzenie
a Christmas tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas+tree – choinka
a star https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=star – gwiazda
a bauble https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bauble – bombka
Gr II
Christmas https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas – Boże Narodzenie
a Christmas tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas+tree – choinka
a star https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=star – gwiazda
a bauble https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bauble – bombka
an angel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=angel – anioł
Song:
‘’We wish you a merry Christmas x 3
And a happy New Year.”
Gr III
Christmas https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas – Boże Narodzenie
a Christmas tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas+tree – choinka
a star https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=star – gwiazda
a bauble https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bauble – bombka
an angel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=angel – anioł
a candle https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=candle – świeca
Song:
‘’We wish you a merry Christmas x 3
And a happy New Year.”
Piosenki i gry świąteczne:
https://view.genial.ly/5fc15c70429d140d2fa50644/interactive-content-christmas-i-a
Gr IV
Christmas https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas – Boże Narodzenie
a Christmas tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas+tree – choinka
a star https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=star – gwiazda
a bauble https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bauble – bombka
an angel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=angel – anioł
a candle https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=candle – świeca
a stocking https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Christmas+stocking – świąteczna skarpeta
a gingerbread man https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=gingerbread+man – piernikowy ludzik
a candy cane https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=candy+cane – laska cukrowa
Piosenki i gry świąteczne:
https://view.genial.ly/5faee5e372da7f14532def95/interactive-content-christmas-i
8 – 10 grudnia 2020
Gr I
Santa Claus https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Santa+Claus – Św. Mikołaj
a present https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present -prezent
a bell https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bell – dzwonek
Gr II
Pets – Zwierzęta domowe
a dog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog – pies
a cat https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat – kot
a mouse https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse – mysz
a fish https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish – ryba
a hamster https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hamster – chomik
Gr III
Santa Claus
https://view.genial.ly/5ef319c58c95fe0d724ab107/presentation-christmas-ii
Gr IV
Song:
‘’Santa Claus is coming. Let’s listen to the sleigh bells.
Ho,ho,ho!
Look in the sky. Is it Santa Claus?
No, it’s a star. No, it’s the moon.
Santa Claus is coming. Let’s listen to the sleigh bells.”
https://view.genial.ly/5ef319c58c95fe0d724ab107/presentation-christmas-ii
1- 3 grudnia
Gr I
Pets – Zwierzęta domowe
a dog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog – pies
a cat https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat – kot
a mouse https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse – mysz
a fish https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish – ryba
Gr II
Santa Claus https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Santa+Claus – Św. Mikołaj
a present https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present – prezent
a sleigh https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sleigh – sanie
a bell https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bell – dzwonek
Song:
‘’Santa Claus is coming soon, coming soon, coming soon.
Santa Claus is coming soon.
What do you want?”
Gr III
Santa Claus https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Santa+Claus – Św. Mikołaj
a present https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present – prezent
a sleigh https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sleigh – sanie
a bell https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bell – dzwonek
a sack https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sack – worek
a reindeer https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=reindeer – renifer
Song:
‘’Santa Claus is coming soon, coming soon, coming soon.
Santa Claus is coming soon.
What do you want?”
Ćwiczenia słownictwa:
https://view.genial.ly/5fc994e12bc71a0d19330cf9/interactive-content-santa-claus-presentation
Gr IV
Santa Claus https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Santa+Claus – Św. Mikołaj
a present https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=present – prezent
a sleigh https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sleigh – sanie
a bell https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bell – dzwonek
a sack https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sack – worek
a reindeer https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=reindeer – renifer
Ćwiczenia słownictwa:
https://view.genial.ly/5fc994e12bc71a0d19330cf9/interactive-content-santa-claus-presentation
24 – 26 listopada
Gr I
My family – moja rodzina
mummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mummy – mama
daddy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=daddy – tata
sister https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sister – siostra
brother https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brother – brat
Song:
‘’Family, family. This is my family.
This is my mummy, this is my daddy.
Family, family. This is my family.
This is my sister. This is my brother.
Family, family. This is my family.”
Gr II
School supplies – Przybory szkolne
a book https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=book – książka
a pencil https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pencil – ołówek
a rubber https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=gumka+do+mazania – gumka do mazania
glue https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=glue – klej
Ćwiczenie słownictwa:
https://view.genial.ly/5fc00484d342a20d8b8dd745/presentation-school-supplies-0-presentation-copy
Gr III
Pets – Zwierzęta domowe
a dog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dog – pies
a cat https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cat – kot
a mouse https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouse – mysz
a fish https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fish – ryba
a hamster https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hamster – chomik
a rabbit https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rabbit – królik
a canary https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rabbit – kanarek
a tortoise https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tortoise – żółw lądowy
Ćwiczenia słownictwa
https://view.genial.ly/5ef0810bfb96e70dd6567fac/social-action-pets
Gr IV
Pets – Zwierzęta domowe
a puppy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=puppy – szczeniak
a kitten https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=kitten – kociak
a turtle https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=turtle – żółw wodny
a parrot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=parrot – papuga
a guinea pig https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=guinea+pig – świnka morska
Ćwiczenia słownictwa
https://view.genial.ly/5fbbadf8a5becd0d0048415c/presentation-pets-3-presentation
17 listopada
Gr I i II
My family – moja rodzina
mummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mummy – mama
daddy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=daddy – tata
sister https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sister – siostra
brother https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brother – brat
Gr III
School supplies – Przybory szkolne
a book https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=book – książka
a pencil https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pencil – ołówek
a rubber https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=gumka+do+mazania – gumka do mazania
a ruler https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ruler – linijka
scissors https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=no%C5%BCyczki – nożyczki
glue https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=glue – klej
Ćwiczenia słownictwa ‘’School supplies”
https://view.genial.ly/5fb3db6dac09ff0d9578bc96/presentation-school-supplies-1-presentation
Gr IV
School – Szkoła
Przypomnienie słownictwa z zeszłego roku:
a book https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=book – książka
a pencil https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pencil – ołówek
a rubber https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=gumka+do+mazania – gumka do mazania
a ruler https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ruler – linijka
scissors https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=no%C5%BCyczki – nożyczki
glue https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=glue – klej
Nowe słownictwo:
a map https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=map – mapa
a board https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=board – tablica
a pencil case https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pencil+case – piórnik
a school bag https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=school+bag – tornister
Ćwiczenia słownictwa ‘’School supplies”
https://view.genial.ly/5fb3dcd5f8a0ef13943d483a/presentation-school-supplies-2-presentation
10 – 12 listopada
Gr I
a train https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train – pociąg
Song:
‘’Puffer train, puffer train.
Noisy, little puffer train”
Gr II
My family – moja rodzina
mummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mummy – mama
daddy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=daddy – tata
sister https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sister – siostra
brother https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brother – brat
Gr III
My family – moja rodzina
mummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mummy – mama
daddy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=daddy – tata
sister https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sister – siostra
brother https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brother – brat
baby https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=baby – dzidziuś
grandma https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=grandma – babcia
grandpa https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=grandpa – dziadek
Ćwiczenia słownictwa ‘’My family”
https://view.genial.ly/5fad41fff74fca0d216dcfe7/guide-family-copy
Song:
‘’Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am
How do you do?”
Gr IV
Time – czas
eleven https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eleven – 11
twelve https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=twelve – 12
What’s the time? https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=What%27s+the+time%3F Która jest godzina?
It’s eleven o’clock. Jest jedenasta.
It’s twelve o’clock. Jest dwunasta.
Ćwiczenia słownictwa ‘’Time”
https://view.genial.ly/5fad422bbe29f80d1749c1ed/interactive-content-time-copy
3 – 5 listopada
Gr I
Toys:
blocks https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blocks – klocki
a plane https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=plane – samolot
Gr II
a train https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train – pociąg
a plane https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=plane – samolot
Song:
‘’Puffer train, puffer train.
Noisy, little puffer train”
Gr III
a boat https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=boat – łódka
a balloon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=balloon – balon
a kite https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=kite – latawiec
Ćwiczenia słownictwa ‘’Toys”
https://view.genial.ly/5fa52a3b316b3b0cf52d7025/interactive-content-toys-copy
Gr IV
Rhyme:
‘’What’s the weather like in spring?
It’s rainy. It’s rainy.
What’s the weather like in summer?
It’s hot. It’s hot.
What’s the weather like in autumn?
It’s windy. It’s windy.
What’s the weather like in winter?
It’s snowy. It’s snowy.”
Ćwiczenia słownictwa ‘’Seasons of the year”
https://view.genial.ly/5fa53f7b316b3b0cf52d73bb/interactive-content-seasons-of-the-year-copy
27 – 29 października
Gr I
Toys – zabawki
a teddy bear https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear – miś
a doll https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=doll – lalka
a car https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car – auto
Gr II
Toys – zabawki
a teddy bear https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear – miś
a doll https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=doll – lalka
a car https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car – auto
blocks https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blocks – klocki
Gr III
Toys – zabawki
a teddy bear https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=teddy+bear – miś
a doll https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=doll – lalka
a car https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car – auto
blocks https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blocks – klocki
a train https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train – pociąg
a plane https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=plane – samolot
a ball https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ball – piłka
Gr IV
Seasons of the year – pory roku
spring https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=spring – wiosna
summer https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=summer – lato
autumn https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=autumn – jesień
winter https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=winter – zima
20 – 22 października
Gr I
Numbers:
one https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=one – jeden
two https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=two – dwa
three https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=three – trzy
four https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=four – cztery
five https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=five – pięć
Song:
‘’One two, one two three.
Clap, clap, clap. Clap, clap, clap.
One two, one two three.
Clap, clap, clap. Clap, clap, clap.
Gr II
seven https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=seven – siedem
eight https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eight – osiem
nine https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=nine – dziewięć
ten https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dziesiec – dziesięć
Gr III
Song:
‘’How many fingers on one hand?
How many fingers on one hand?
How many fingers on one hand?
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
1, 2, 3, 4, 5
How many fingers on two hands?
How many fingers on two hands?
How many fingers on two hands?
Let’s all count together.
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
1, 2, 3, 4, 5
6, 7, 8, 9, 10
Clap clap clap your hands.
Clap clap clap your hands.
Clap clap clap your hands.
Clap your hands with me.”
Gr IV
Song: ’’How’s the weather?”
It’s hot https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hot – Jest gorąco
It’s cold https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hot – Jest zimno
It’s stormy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=stormy – Jest burzowo.
13 – 15 października
Gr I
Numbers:
one https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=one – jeden
two https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=two – dwa
three https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=three – trzy
Gr II
Numbers:
one https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=one – jeden
two https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=two – dwa
three https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=three – trzy
four https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=four – cztery
five https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=five – pięć
six https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=six – sześć
Song:
‘’One two, one two three.
Clap, clap, clap. Clap, clap, clap.
One two, one two three.
Clap, clap, clap. Clap, clap, clap.
Four five, four five six.
Tap, tap, tap. Tap, tap, tap.
Four five, four five six.
Tap, tap, tap. Tap, tap, tap.”
Gr III
Numbers:
one https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=one – jeden
two https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=two – dwa
three https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=three – trzy
four https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=four – cztery
five https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=five – pięć
six https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=six – sześć
seven https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=seven – siedem
eight https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=eight – osiem
nine https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=nine – dziewięć
ten https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dziesiec – dziesięć
Gr IV
Weather – Pogoda
How’s the weather today? – Jaka jest dziś pogoda?
It’s sunny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sunny – Jest słonecznie
It’s windy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=windy – Jest wietrznie
It’s snowy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=snowy – Jest śnieżnie
It’s cloudy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cloudy – Jest pochmurno
Song:
‘’How’s the weather? How’s the weather? How’s the weather today?
How’s the weather? How’s the weather? How’s the weather today?
Let’s look outside. How’s the weather? How’s the weather today?”
6 – 8 października
Gr I
Song – piosenka:
‘’Red and yellow, blue and green
Blue and green. Blue and green.
Red and yellow, blue and green.
Black and white and blue.”
Polecenia:
sit down https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sit+down – usiądź
stand up https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=stand+up – wstań
Gr II
Polecenia:
sit down https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sit+down – usiądź
stand up https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=stand+up – wstań
jump https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=jump -skacz
hop https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hop – podskakuj
run https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=run – biegnij
Gr III
Polecenia:
jump https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=jump -skacz
hop https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hop – podskakuj
run https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=run – biegnij
turn around https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=turn+around – obracaj się
walk https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=walk – chodź
Song:
‘’ Walk around the circle, walk around the circle.
Walking, walking. We all fall down.
Run around the circle, run around the circle.
Running, running. We all fall down.
Jump around the circle, jump around the circle.
Jumping, jumping. We all fall down.”
Gr IV
rain https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rain – deszcz
It’s rainy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rainy – jest deszczowo
Raindrops https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=raindrops – krople deszczu
Song:
‘’ Rain, rain, go away.
Come again another day.
Daddy wants to play.
Rain, rain, go away.
Rain, rain, go away.
Come again another day.
Baby wants to play.
Rain, rain, go away. „
29 września – 3 października
Gr I
black https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=black – czarny
white https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=white – biały
blue https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blue – niebieski
Gr II
black https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=black – czarny
white https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=white – biały
Song – piosenka:
‘’Red and yellow, blue and green
Blue and green. Blue and green.
Red and yellow, blue and green.
Black and white and blue.”
Gr III
a rainbow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rainbow – tęcza
Song – piosenka
‘’Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink.
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink.
It’s a rainbow. It’s a rainbow.
A beautiful rainbow in the sky.
It’s a rainbow. It’s a rainbow.
A beautiful rainbow in the sky.”
Gr IV
In the sky – Na niebie
the sun https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+sun – słońce
the moon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=the+moon – księżyc
stars https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=star – gwiazdy
Song – piosenka
‘’This is the sun, this is the sun.
This is the sun, the sun, the sun.
This is the sun, this is the sun.
This is the sun, the sun, the sun.
This is the moon. This is the moon.
This is the moon, the moon, the moon.
This is the moon. This is the moon.
This is the moon, the moon, the moon.
This is a star. This is a star.
This is a star, a star, a star.
This is a star. This is a star.
This is a star, a star, a star.”
22-24 września
Gr I
Colours – Kolory
red https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=red – czerwony
yellow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=yellow – żółty
green https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=green – zielony
Gr II
a squirrel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=squirrel – wiewiórka
a hedgehog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hedgehog – jeż
Colours – Kolory
red https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=red – czerwony
yellow https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=yellow – żółty
green https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=green – zielony
blue https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=blue – niebieski
Gr III
Colours – kolory
orange https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange – pomarańczowy
purple https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=purple – fioletowy
pink https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pink – różowy
grey https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=grey – szary
brown https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=brown – brązowy
Gr IV
Day – Dzień
morning https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=morning – rano
afternoon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=afternoon – popołudnie
evening https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=evening – wieczór
night https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=night – noc
15 – 17 września
Autumn https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=autumn– Jesień
Gr I
Piosenka na powitanie:
‘’Hello, hello. Hello, how are you?
Hello, hello. Hello, how are you?”
a tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tree – drzewo
leaves https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=leaves – liście
Gr I i II
a tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tree – drzewo
leaves https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=leaves – liście
red – czerwony
yellow – żółty
green – zielony
orange – pomarańczowy
Gr III
Wierszyk:
‘’What’s your name ? What’s your name ?
My name’s Teddy.
That’s my name. That’s my name”
a tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tree – drzewo
leaves https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=leaves – liście
a squirrel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=squirrel – wiewiórka
a hedgehog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hedgehog – jeż
a fox https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fox – lis
Gr IV
a tree https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tree – drzewo
leaves https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=leaves – liście
a squirrel https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=squirrel – wiewiórka
a hedgehog https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hedgehog – jeż
a fox https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=fox – lis
a chestnut https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chestnut – kasztan
acorns https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=acorns – żołędzie
an umbrella https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=umbrella – parasol
1-10 września
Gr I
hello https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hello – cześć
bye bye https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bye+bye – pa pa
goodbye https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Goodbye – do widzenia
What’s your name? https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=What%27s+your+name%3F – Jak masz na imię?
Gr II
hello https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hello – cześć
good morning https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+morning – dzień dobry (rano)
good afternoon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+afternoon – dzień dobry (po południu)
bye bye https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bye+bye – pa pa
What’s your name? https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=What%27s+your+name%3F –
Jak masz na imię?
My name’s ….. https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=My+name+is+… Mam na imię….
Gr III i IV
hello https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=hello – cześć
good morning https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+morning – dzień dobry (rano)
good afternoon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+afternoon – dzień dobry (po południu)
good evening https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+evening – dobry wieczór
good night https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Good+night – dobranoc
bye bye https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bye+bye – pa pa
goodbye https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=Goodbye – do widzenia
What’s your name? https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=What%27s+your+name%3F –
Jak masz na imię?
My name’s ….. https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=My+name+is+… Mam na imię….