Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do pracy w domu angielski dla wszystkich grup

18 marca @ 05:30 - 31 maja @ 17:00

 

2 kwiecień

Gr I i II

Proponuję gry przypominające poznany materiał : kolory-dopasuj kolor do dźwięku

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_02_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

i liczby – trzeba kliknąć w głośnik i dopasować liczbę

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-1-1?cc=pl&selLanguage=pl

Gr III

Hi Children!

How are you?

Let’s start with the song!

 

Zacznijmy od powtórzenia części ciała:

a mouth https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=mouth – usta

a head https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=head– głowa

an ear https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ear– ucho

a back https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=plecy – plecy

a tummy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tummy – brzuch

fingers https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=finger– palce u rąk

toes https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=toe – palce u nóg

 

Zapraszam do zabawy w odszukiwanie par i nazywanie odkrytych obrazków z częściami ciała po angielsku:

https://learningapps.org/watch?v=p7h1k003k20

Dziś poznamy nowe słowa, należące do grupy „meble” – furniture

an armchair https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=armchair – fotel

a cupboard https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cupboard – szafka

a desk https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=desk– biurko

a lamp https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=lamp – lampa

W załączeniu kolorowanka obrazek1– pokoloruj poznane do tej pory słowa. Można prosić dziecko : colour https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pokolorowa%C4%87 a sofa itd… – dziecko musi odnazleźć dany przedmiot do pokolorowania.

Propozycje zabaw:

*Jeśli jest to możliwe wciągamy do zabawy resztę domowników i bawimy się w „Chinese whisper” czyli głuchy telefon. Dziecko lub inna osoba wybiera słowa po angielsku do przekazania na ucho a ostatnia osoba mówi głośno co usłyszała.

*Rodzic lub Opiekun pisze na jednej kartce YES (tak) a na drugiej NO (nie). Pokazuje różne przedmioty w pokoju. Jeśli powie poprawną nazwę dziecko staje na obrazku YES (ew jeśli umieścimy kartki w różnych miejscach pokoju dziecko może pobiegać) . Jeśli złą , dziecko musi odnaleźć kartkę NO.

*Do zabawy można wykorzystać kolorowankę z poprzednich zajęć (Furniture bingo) .Można wyciąć obrazki, odwrócić i poprosić dziecko by odkrywało obrazki, nazywając przedmioty po angielsku lub by rozłożyło obrazki w różne miejsca w pokoju zgodnie ze znaczeniem, głośno nazywając przedmiot po angielsku.

Żegnamy się piosenką:

 

Gr IV

Hello girls and boys!

I hope you’re well !

Let’s sing together!

 

Aby nie wyjść z wprawy przygotowałam dla Was grę. Ćwiczymy odnajdywanie poznanych kształtów.

https://learningapps.org/watch?v=p7c3ekuet20

Dziś rozpoczniemy poznawanie słów związanych z domem.

Let’s start! – Zaczynajmy!

A house https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=house – dom

Aby poznać nowe słowa wystarczy kliknąć w obrazek

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/picturedictionary/picturedictionary_03a?cc=pl&selLanguage=pl

 

an attic – strych

a living room – salon

a bathroom – łazienka

a kitchen – kuchnia

a bedroom – sypialnia

a garden – ogród

 

Zobaczcie piosenkę o domu oraz spróbujcie zaśpiewać refren:

„This is my house , my big big house

This is my house ,this is my house”

Dla chętnych dzieci dołączam kolorowankę tutaj obrazek2 . Colour… a living room (a bathroom.. itd).

*Jako zabawę ćwiczącą nowe słowa można podawać dziecku nazwę pomieszczenia, prosząc by pokazało ruchem co robi się w danym pomieszczeniu. A potem odwrotnie –   Rodzic pokazuje czynności a dziecko nazywa pomieszczenie.

 

Piosenka na zakończenie:

 

See you soon Children!

Have a nice time with English!

Agnieszka Wzorek

………………………………………………………………………………………………………………………

31 marzec

Witam wszystkie dzieci na kolejnym spotkaniu z językiem angielskim !
Zaczynamy jak zawsze piosenką:

Gr I i II

Hello Children!
How are you? – Jak się macie?

Zaczniemy od zabawy, która przypomni nam nazwy zwierząt, które poznaliśmy:
Kliknij na obrazek i powtórz słowa.

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/dictionary/zintegrowane/unit4?cc=pl&selLanguage=pl

A teraz przypominamy słowa z ostatnich zajęć: a window, a door, a chair, a table.

Zabawa w pociąg: ustawiamy się w pociąg z Rodzicem, opiekunem lub rodzeństwem. Zatrzymujemy się przy stacji :window , door, chair, table i na głos wypowiadamy nazwę stacji czyli przedmiotu przy którym zatrzymaliśmy się.

Dziś poznamy nowe słowa (obok słów linki do wymowy – naciśnij głośnik aby usłyszeć wymowę)

a carpet – dywan https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=carpet

a floor – podłoga  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=floor

a bed – łóżko  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bed

Zabawa: Włączamy muzykę i tańczymy w rytm muzyki. Na hasło :” Lie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=lie on : the bed, carpet, floor ” – kładziemy się na łóżku, dywanie lub podłodze.

Zabawa „Spider is coming” – Nadchodzi pająk. Biegamy po pokoju i na hasło Spider is coming zatrzymujemy się nieruchomo. Jeśli ktoś się ruszy musi odgadnąć słowo oznaczające element pokoju. W zabawę można włączyć innych domowników.

Na zakończenie śpiewamy piosenkę:

„Goodbye, see you next time everyone
goodbye to you   goodbye to me
Goodbye , see you next time everyone!”

Gr III

Hello!
How are you!

Przywitajmy się piosenką:

Na początek przypominamy słownictwo z poprzednich zajęć:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/dictionary/zintegrowane/unit4?cc=pl&selLanguage=pl

A teraz ćwiczymy słownictwo z poprzednich zajęć: a window, a door, a table, a chair, a carpet , a sofa , a bed, a picture

*Tańczymy do muzyki a gdy muzyka się zatrzyma podbiegamy do przedmiotu w pokoju podanego przez Rodzica lub Opiekuna.

*Szukamy w pokoju przedmiotów, które znamy i nazywamy je po angielsku. Można powtarzać to zadanie kilka razy w ciągu dnia lub tygodnia, zapisując liczbę słów, którą udało się odgadnąć dziecku.

*Rysujemy na kartce wybrany przedmiot. Dziecko wychodzi z pokoju a Rodzic chowa obrazek np. „window – okno” gdzieś w pokoju. Gdy dziecko szuka, siłą głosu informujemy czy zbliża się do miejsca ukrycia obrazka. Czyli słowo „window” Rodzic wypowiada raz ciszej raz głośniej, w zależności gdzie znajduje się dziecko. Powtarzamy zabawę z innymi przedmiotami.

Zabawa ruchowa. Zaśpiewajmy wciągając do zabawy naszych Rodziców i ew rodzeństwo.

Na zakończenie proponuję  kolorowankę „My room”- wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „my room colouring page” by wybrać jedną z wielu opcji stron do kolorowania i wydrukować dla dziecka.
Pożegnamy się piosenką:

„Goodbye, see you next time everyone
goodbye to you   goodbye to me
Goodbye , see you next time everyone!”

 

Gr IV

Hello!
How are you!
Zaśpiewajmy na powitanie

Na początek kolorowanka (załącznik kolorowanka angielski), która pozwoli na utrwalenie poznanego na ostatnich zajęciach słownictwa: a triangle, a square, a rectangle, a circle. Prosimy dziecko aby odszukało i pokolorowało wszystkie przedmioty na obrazku zawierające dany kształt : Colour squares – pokoloruj kwadraty itd.

Przypominamy dziecku, że w języku angielskim mówimy 
a square czyli jeden kwadrat
gdy dodamy głoskę „s” na końcu wyrazu – squares – wtedy kwadraty

a triangle – triangles
a circle – circles
an oval – ovals
a rectangle – rectangles

Można również zadać dodatkowe pytania : „How many squares? – ile kwadratów?

A teraz pora na zabawę ruchową – poćwiczmy razem z dzieckiem

*Zabawa w odszukiwanie ukrytych kształtów. Dziecko wychodzi z pokoju a Rodzic chowa dany kształt np. „circle – koło” gdzieś w pokoju. Gdy dziecko szuka, siłą głosu informujemy czy zbliża się do miejsca ukrycia przedmiotu. Wypowiadamy dane słowo ciszej lub głośniej , w zależności gdzie znajduje się dziecko. Najgłośniej w miejscu gdzie schowaliśmy kształt.

*Budowanie z kloców przy okazji prosząc dziecko o nazwanie kształtu danego klocka.
   

Czas się pożegnać 
Zaśpiewajmy na koniec

See you soon !

Your English teacher 
Agnieszka Wzorek

…….……………………………………………………………………………………………………………..

Drodzy Rodzice !

Zachęcam do wspólnych zabaw z dziećmi z językiem angielskim!

Proponowany materiał, zgodny z podstawą programową, dostosowany jest do odpowiedniej grupy przedszkolnej.

Obok słów podaję link do ich wymowy.

Gr I i II

My room  – Mój pokój –  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=room

a window – okno –   https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=window

a door – drzwi –  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=door

a table- stół –  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

a chair – krzesło – https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chair

 

Gr III

a table- stół –  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=table

a chair – krzesło – https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=chair

 

Linki do piosenek wykorzystujących podane słownictwo:

https://www.youtube.com/watch?v=tFBCeOYZFjw

https://www.youtube.com/watch?v=m20tFPSq8K8

Propozycje zabaw:

* Kolorowanka – pokoloruj poznane słowa  (w załączeniu kolorowanka angielski kolorowanka

*Odszukiwanie przedmiotów w domu – polecenie: Touch a … table (chair, window itd.). – Dotknij stół. W ten sposób ćwiczymy rozumienie słów  po angielsku.

*Można narysować podane przeze mnie przedmioty i bawić się w What’s missing? – Co zniknęło ?- czyli zabieramy jeden z obrazków a dzieci po angielsku odgadują jaki przedmiot zniknął.

*Przypomnienie kolorów – „What colour is the table ?” – jakiego koloru jest np. stół oraz inne poznane przedmioty

Gr IV

Shapes – Kształty

a circle  – koło –    https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=circle

a square  – kwadrat –    https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=square

a triangle – trójkąt –    https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=triangle

a rectangle – prostokąt –   https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=rectangle

an oval – owal –    https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=oval

 

Linki do piosenek :

https://www.youtube.com/watch?v=xJxq0kR8yNc

https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4

Propozycje zabaw:

*Odszukiwanie kształtów w otoczeniu dziecka  „Find a circle” – dzieci wyszukują przedmioty w domu zawierające dany kształt.

*Rysowanie palcem na plecach dziecka kształt do odgadnięcia

*Zabawa w Memory – wykonanie podwójnych obrazków z danym kształtem .Dziecko próbuje odnaleźć pary obrazków odwróconych pustą stroną na wierzchu.

Inspiracji i pomocy do zabaw można szukać na stronie :

https://supersimple.com/

 

Jeśli sił i chęci do zabawy ze słowami w języku angielskim wystarczy podaję wykaz słownictwa ostatnich przedszkolnych zajęć do ew powtarzania:

 Gr I i II

an elephant – słoń
a monkey- małpa
a giraffe – żyrafa
a lion – lew
a kangaroo – kangur
a zebra – zebra

Gr III

a polar bear – niedźwiedź polarny
a penguin – pingwin
a snake –  wąż
a crocodile – krokodyl
a kangaroo – kangur
a monkey małpa
a lion – lew

Gr IV

a spider – pająk
a butterfly – motyl
a ladybug – biedronka
a bee – pszczoła
an ant – mrówka
a grasshopper – konik polny

Have fun !

Nauczyciel języka angielskiego
Agnieszka Wzorek

 

Szczegóły

Start:
18 marca @ 05:30
Koniec:
31 maja @ 17:00