Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do pracy w domu dla starszaków

15 maja @ 07:30 - 8 sierpnia @ 17:00

 

O! Proszę Nikola przesyła nam pomysły wielkanocne. Fantastycznie!

Witamy pierwszego mężczyznę! Widzę, że Miłosz to prawdziwy ornitolog. Ornitolog to znawca ptaków.

 

No proszę Lenka prowadzi dla nas lekcje. Dziś matematyka i kaligrafia. Kaligrafia to pisanie literek. Miło zobaczyć kolejną uśmiechniętą buzię 🙂

Co tam Lilianko nam poczytasz? Cudownie, że do nas dołączyłaś. Dużo buziaczków dla Ciebie 🙂

U Lilianki bal. 🙂 Fantastycznie. Widać, że się nie nudzisz

 

Witaj Maksiu! Pogoda na działce dopisuje 🙂 Chyba muszę zadanie jakieś z tym potworkiem wymyśleć bo taki zabawny 🙂

                 

Szczypiorek w jajku na twardo. Jakie to pomysłowe. Nawet mają czapeczki 🙂

Dzień Ziemi u Marysi. Ach, zazdrościmy takich widoków

Cudownie Marysiu, że się zaprzyjaźniłaś z przyrodą. Właśnie o to w tym chodzi 🙂

Jakie równiutkie literki. Wielkie H jest bardzo trudne, dlatego Brawo!!! za ciężką pracę.

 

 

Dziewczynki zrobiły pizzę dla całej rodzinki.

Motylek leci….. Piękna łączka u Małgosi

Pomysły z patyczków Anielki. Brawo za pomysł i wykonanie 🙂

Nawet księżniczki pomagają mamie 🙂 Fajnie, że robicie coś razem

Dziś poczyta Wam Weronika 🙂

Lenka przygotowała dla Was niespodziankę 🙂

Laboratorium wirusów u Lenki 🙂

Anielko za wygraną w teleturnieju dostajesz ode mnie milion dolarów !!!  🙂 Brawa dla naszej MILIONERKI 🙂

Liza otworzyła sklepik z zabawkami 🙂 Fantastycznie wykonane zadanie Brawo 🙂

No tak i zagadka. Przez te maski nie wiemy czy to Lena czy Natalka 🙂

Weronika przygotowuje się do Dnia Mamy 🙂 Prosimy o zdjęcie jak wyszły babeczki 🙂

Dziś mama Lizy też obdarowana cudowną laurką. Pięknie, że pamiętałaś 🙂

Główny Urząd Miar i Wag ma dziś centrum w domu Lenki i Natalki 🙂

Odebranie dyplomów przez Marcela i Maksa.

Chłopaki zaskoczyli nas swoją szarmancką postawą. Dziękujemy Życzymy powodzenia w szkole. Oby pierwszy dzień szkoły był bardziej uroczysty niż ostatni dzień przedszkola 🙂

 

Piękna, słoneczna środa i jakie miłe odwiedziny. Na szczęście już można się przywitać 🙂

Życzymy Anielce samych szóstek w szkole i wiele radości z nauki. Powodzenia Kochani absolwenci 🙂

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

OCEAN

U Lenki prawdziwy kompleks wypoczynkowy z dostępem do własnego lotniska, plaży. Dodatkowe atrakcje: Zwiedzanie rafy koralowej 🙂 Lenko czy prowadzisz zapisy? Myślę, że wielu chętnych ustawi się w kolejce.

Orka jest niesamowita 🙂 Dech mi zaparło

Wygląda na to, że miałaś Lenko odwagę obejrzeć naszą paskudę. Faktycznie żabnica występowała w filmie o Nemo.

Kolejna amatorka dalekich podróży. Anielka wybiera się na Mauritius 🙂 Doskonały wybór

 

Cudowne i pomysłowe. Bardzo mi się podobało, że wszystko sama napisałaś. Sporo czasu Ci to zajęło. Absolutnie doceniam i wielkie brawa 🙂 za wiedzę. Ośmiornica jest FANTASTYCZNAAAA!! Twórcza i nieprzeciętna. Wielka pomysłowość 🙂

Plum, plum, plum. Piękny ocean zrobiłyście 🙂

Kolejny ocean do mojej kolekcji. Dziękuję bardzo 🙂

Kto nie wziął udziału w konkursie zorganizowanym przez Małopolską Policję niech żałuje. Gratulacje dla Anielki

…………………………………………………………………………………………………………………….

Zapraszam kolejne dzieci do zabawy w zdobywanie sprawności oceanografa 🙂

…….……………………………………………………………………………………………………………………..

Lenka i Natalka skończyły już 7 lat

Wszystkie przedszkolaki i panie składają Wam i każdej z osobna serdeczne życzenia

DUŻOOO UŚMIECHU 🙂

 

………………………………………………………………………………………………………………..

7 URODZINY NADII

 

Nadia skończyła 7 lat.

Na swoje urodziny Nadia postanowiła zrobić prezent innym.

Ścięła włosy i oddała je Fundacji. Z włosów Nadii zostanie zrobiona peruka dla dzieci, które straciły swoje własne włosy. Włosy Nadii były piękne, długie i na pewno uszczęśliwią jakieś dziecko. Cudownie Nadio. Wyglądasz ślicznie. Fryzurka jest urocza w sam raz na lato i do szkoły. Będzie Ci w niej wygodnie. Jestem zachwycona odmianą i nowym lukiem.

Fantastycznie to wymyśliliście. Nie tylko odmieniłaś siebie, ale i życie kogoś innego.

Kliknij obrazek i odpal fajerwerki 🙂

………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Kochani! Jeśli chcecie również umieścić na stronie swoje filmy, poproście rodziców aby je przysyłali w formacie mp4 o pojemności nie większej niż 120 MB.

Na maila można wysyłać swoje uwagi. Co Wam się podobało, a co nie? Jakiego typu, w jakiej formie chcielibyście zadania?

m.lilo@onet.eu

Bajeczki dla dzieci

Czarownica i ryba

Czarownica i kot cz II

 

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Szczegóły konkursu i adres do wysyłania prac

https://knhp.com.pl/aktualnosci/szczegoly/122,-dzieci-i-młodzież-zaproponują-jak-będzie-wyglądać-nowa-huta-przyszłości

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zapraszam do obejrzenia prezentacji

Pomysły na wyprawy

Pomysły na wyprawy aktualizacja 19 maj

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 2 czerwiec

Zajęcia z religii 29 maj

Gimnastyka korekcyjna 28 maj

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Szanowni Państwo, 

Międzyszkolny Ośrodek Sportowy Kraków Zachód zachęca do zapoznania się z ofertą programu miejskiego skierowanego do dzieci w wieku 5,6 lat z przedszkoli Gminy Kraków. Program jest całkowicie bezpłatny i stanowi bardzo ciekawą alternatywę zajęć z wychowania fizycznego dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Opis programu oraz panel rejestracyjny znajdziecie Państwo na stronie internetowej MOS Zachód w zakładce „Akademia Przedszkolaka”
Z poważaniem Edyta Krauss – dyrektor ośrodka
…….…………………………………………………………………………………………………………………………..

WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ – DZIECI STARSZE – Środa- czwartek 03, 04.06.2020

W najbliższych dniach dzieci przyjrzą się światu osób z niepełno sprawnościami. Zobaczą, z jakimi problemami muszą się oni mierzyć i jak sobie z nimi dają radę. Nauczą się również, jak im pomagać.

Bajki bez barier „Kkkora” (zaburzenia mowy) J. Chmielewska

„Leo i Nela” (niepełnosprawność ruchowa) J. Chmielewska

Nauka kolejnych zwrotek piosenki „Kolorowe dzieci” M. Jeżowskiej

Nauka piosenki „Kolorowe dzieci”

I

Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Ref:

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

II

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami

Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie

Ref:

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
………..

III

Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę

Ref (3 x):

Nie patrz na to w jakim kraju
…………..

Zabawy ruchowe z balonami.

https://www.ciuciubabka.net/2015/01/taneczne-zabawy-z-balonami.html

Praca plastyczna (do wyboru)

„Planeta Dzieci „– kula ziemska z odbicia z folii bąbelkowej i odcisków palców

https://mermaidscreations.wordpress.com/2012/04/12/6518/

Latające balony (z guzików)

http://mykidcraft.com/button-hot-air-balloons/

Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady „ cz. 4 strony: 52 -58

…….…………………………………………………………………………….

WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ

DZIECI STARSZE

Wtorek 02.06.202

We wtorek przedszkolaki sprawdzą, co różni, a co łączy dzieci na całym świecie. Dowiedzą się, kim są Inuici, gdzie mieszkają Indianie. Poćwiczą także rozpoznawanie cyfr i posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

Wiersze:

http://www.p19.edu.gorzow.pl/print.php5?view=k&lng=1&k=70&t=952&short=1

Odarpi, syn Egigwy” 
H. Szayerowa

To Odarpi. Mały chłopiec Eskimosek.
Oczy czarne, jak paciorki, płaski nosek.

Żyje w kraju wiecznej zimy, wiecznych śniegów.

I ma samych Eskimosów za kolegów.

A, że w skórach chodzą wszyscy Eskimosi,

Więc Odarpi też niedźwiedzie futro nosi.

Mieszka w igloo, igloo śnieżnej chacie z bloków lodu.

Jeszcze dziadek sam zbudował je za młodu.

A do szkoły co w odległym jest okręgu

Wiozą chłopca na saneczkach psy w zaprzęgu.

I Odarpi widzi ciągle w czasie biegu,

Renifery mech skubiące, gdzieś z pod śniegu.

Gdy Odarpi leży nocą w swym śpiworze.

To mu do snu lodowate huczy morze.

A gdy mały Eskimosek mocno zaśnie,

Sen mu inne niż wam opowiada baśnie.

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/odrpi1-600×851.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/odrpi2-600×847.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/odrpi3-600×851.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/odrpi4-600×845.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/odrpi5.jpg

 

Wiersz o Indianach
http://1.bp.blogspot.com/-2ZiDHDA0kyg/UxMxZlMet-I/AAAAAAAAhvU/y9fSPcAggQI/s1600/Indianin.jpg

To nasz przyjaciel czerwono skóry
Ryczący Bawół zwą go niektórzy
Razem z indiańską rodziną swą
mieszkają w tipi – to jego dom.

Znacie go z filmów o Indianach,
którzy w skórzanych chodzili ubraniach
A gdy na łowy szli na bizony
to malowali na twarzach wzory.

Kiedy przy ogniu wspólnie siadali
to fajkę pokoju wypalali
Z łuku strzelali, konno jeździli
wtedy bardzo szczęśliwie żyli.

autor: Odkrywamy świat z Darami Froebla

Zabawa przy piosence „Indiański taniec”

Zabawy matematyczne, logiczne, kodowanie, gry, puzzle .

Proszę wybrać jedną z proponowanych aktywności.

Pokoloruj według numeru (do wyboru)

  1. http://www.supercoloring.com/pl/node/398285 – kodowanie – pokoloruj według numeru – dzieci na łące
  2. http://www.supercoloring.com/pl/node/398279 – kodowanie – pokoloruj według numeru – chłopiec z dziewczynką puszczają latawiec
  3. http://www.supercoloring.com/pl/node/398280 – kodowanie – pokoloruj według numeru – chłopiec spadochroniarz
  4. http://wuppsy.com/color-by-number-indian-coloring-page-for-kids-education-coloring-pages-printables-free/ – kodowanie – pokoloruj według numeru – Indianin
  5. http://miedzykulturowa.org.pl/dladzieci/maski-afrykanskie/ – domino – maski afrykańskie
  6. http://www.pedagogpisze.pl/2016/07/dzieci-z-roznych-stron-swiata.html – memory – dzieci z różnych stron świata
  7. http://miedzykulturowa.org.pl/dladzieci/nakrycia-glowy-calego-swiata/ – memory – nakrycia głowy z całego świata
  8. https://kidsactivitiesblog.com/wp-content/uploads/2015/01/mix-and-match-puzzles.pdf – puzzle – dzieci

Karty pracy.(do wyboru)

http://miedzykulturowa.org.pl/dladzieci/domy/ – łączenie domu z materiałem z którego jest zbudowany

http://www.champak.in/wp-content/uploads/2017/09/x09_Spot-the-Difference-1.jpg.pagespeed.ic.4LcwVPjplI.webp – znajdź różnice

https://www.camping-canada.com/images/Kidszone/Maze_indian.gif -labirynt „Zaprowadź Indianina do tipi”

Filmy:

Bolek i Lolek „Indiańskie trofeum”

…….………………………………………………………………………………………………….

Dzieci starsze (5-cio, 6-latki)

Do końca tygodnia realizujemy temat „Rodzina jest najważniejsza”

Poniżej zamieszczamy linki do propozycji różnego rodzaju aktywności dzieci związanej z realizowanym tematem.

Proszę wybrać z każdej aktywności propozycje najlepiej pasujące do Waszego dziecka i możliwości zrealizowania tego w domowych warunkach.

Opowiadania i wierszyki:

  1. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=opo_56_00078&k=k0203&d=opo
  2. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00093&k=k0203&d=wie
  3. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00089&k=k0203&d=wie
  4. https://eduzabawy.com/wierszyki/tata-pory-roku/
  5. https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/coreczka-tatusia/
  6. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00087&k=k0203&d=wie
  7. https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/dwie-literki-dwie/
  8. https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/slowa-mama-tata/

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc piosenka dla Taty
  2. https://www.youtube.com/watch?v=gzLz_WOkG2w Tato pomóż
  3. https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs Daj mi rękę Tato
  4. https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE Dziękuje Mamo! Dziękuje Tato!
  5. https://www.youtube.com/watch?v=-hHjXK0ZOeQ Piosenka dla Mamy i Taty.

Zabawy matematyczne, logiczne, kodowanie, gry, puzzle:

  1. https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/KodowanieRodzina.jpg
  2. https://www.coloringsquared.com/worksheet/mothers-day-holiday-color-number/ -kodowanie – dyktando graficzne – mama z dziećmi
  3. https://craftingthewordofgod.files.wordpress.com/2017/05/i-love-you-dad-color-by-number.pdf– kodowanie – pokoloruj według numeru – Tata
  4. https://www.schwytanechwile.pl/2019/02/kodowanie-i-symetria-dla-poczatkujacych.html – kodowanie – dyktando graficzne, symetria – dom, kwiat
  5. http://files.ctctcdn.com/0b648c1b001/36d0ba4a-9dd3-4ca1-8245-2270a4753437.pdf – kodowanie – pokoloruj według numeru – kwiaty w wazonie
  6. https://en.islcollective.com/resources/printables/worksheets_doc_docx/blue_family_bingo/beginner-prea1-games/65714 – bingo – członkowie rodziny
  7. https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-rodziny/puzzle/ – zbiór puzzli

Zabawy ruchowe:

  1. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_12_00017_PS&k=k0205&d=zab – zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Rodzice i dziecko”
  2. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_12_00056_PS&k=k0205&d=zab – zabawy ruchowe „Mama i dzieci”, „Pomagam mamie”
  3. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_3_00069_OP&k=k0205&d=zab – zabawa ruchowa „Jak pomagam moim rodzicom”
  4. http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=zab_11_00004_OR&k=k0205&d=zab – opowieść ruchowa „Ja i moja rodzina”

Zabawy różne

  1. https://ztorbynauczycielki.pl/rodzinna-czytanka/ – czytanka z obrazkami „Rodzinna czytanka”
  2. https://panimonia.pl/2017/10/29/ja-moja-rodzina-gigapaka-przedszkolaka/ – zbiór zabaw ruchowych, logicznych, dydaktycznych, puzzle (literowe, cyfrowe), drzewo genealogiczne, wyrazy do globalnego czytania

Prace plastyczne

  1. http://mollymoocrafts.com/handprint-art-kids/ – laurka dla mamy i taty z odbicia rączki dziecka
  2. https://boberkowy-world.blogspot.com/2018/05/warsztatowelove-torebka-i-wazonik.html – torebka i portmonetka z filcu/pianki, wazon z butelki/puszki i kolorowych słomek
  3. https://kreatywnadzungla.pl/2017/06/najlepszy-tata-na-swiecie-laurka-z-okazji-dnia-taty.html – laurka Google „Najlepszy tata na świecie”
  4. http://krokotak.com/2016/02/i-vlove-my-family/ – otwierany domek z kartki papieru
  5. https://www.easypeasyandfun.com/fathers-day-crafts/ – pomysły na prezenty dla taty
  6. https://blog.hobbycraft.co.uk/16-ingenious-fathers-day-card-ideas-for-kids/ – pomysły na prezenty dla taty
  7. http://dzieciakiwdomu.pl/2018/05/pomysly-na-prezent-diy-od-dzieci-na-dzien-matki.html – pomysły na prezenty dla rodziców

Karty pracy

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/OdszukajLiteryRodzina.jpg

  1. https://www.totschooling.net/2018/05/fathers-day-tie-matching-activities.html – zbiór kart pracy – dobierz krawat według koloru, cyfry, litery
  2. https://mala275.blogspot.com/2017/05/dzien-mamy-karty-pracy.html – liczenie, dodawanie i odejmowanie, pisanie liter
  3. https://www.edupics.com/coloring-page-spot-the-difference-mother-s-day-i21557.html – znajdź różnicę
  4. https://www.edupics.com/coloring-page-spot-the-difference-father-s-day-i21673.html – znajdź różnicę
  5. https://www.totschooling.net/2017/05/tools-shadow-matching-activity.html – dopasuj narzędzia do cienia
  6. http://files.ctctcdn.com/0b648c1b001/df8ab239-e9b3-4514-8924-3ef74b9b6081.pdf – zbiór kart pracy z labiryntami
  7. http://allfreeprintable.com/fathers-day-maze – labirynt – zaprowadź tatę do medalu
  8. http://www.biblewise.com/kids/images/fun/fathers-maze.pdf – labirynt – zaprowadź ojców z dziećmi na Dzień Taty
  9. http://www.connectthedots101.com/Holidays/Mothers-Day-connect-the-dots – połącz kropki – matki z dziećmi
  10. http://www.connectthedots101.com/Holidays/Fathers-Day-connect-the-dots – połącz kropki – ojcowie z dziećmi
  11. https://www.bigactivities.com/ctd/fathers_day/neck_ties/neck_tie.php – połącz kropki – krawat
  12. https://www.bigactivities.com/patterns/fathers_day_shapes/pattern112_easy_bw.php – dorysuj brakujący przedmiot (rytmy)

Kolorowanki

  1. https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-rodziny/kolorowanki1/
  2. https://www.coloring.ws/family1.htm
  3. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ludzie/rodzina
  4. https://www.momjunction.com/articles/mothers-day-coloring-pages_00120036/#gref
  5. https://www.crayola.com/free-coloring-pages/holidays/mothers-day-coloring-pages/
  6. https://www.crayola.com/free-coloring-pages/holidays/fathers-day-coloring-pages/
  7. https://twistynoodle.com/coloring-pages/holiday/mothers-day/
  8. http://www.supercoloring.com/coloring-pages/holidays/mothers-day
  9. http://www.supercoloring.com/coloring-pages/holidays/fathers-day
  10. http://krokotak.com/2012/11/mothers-day-coloring-pages/
  11. https://www.dltk-holidays.com/dad/color/index.htm

……………………………………………………………………………………………………………………………..

Oto moja jest rodzinka : mama, tata, siostra, brat”

cele ogólne: – wzmacnianie więzi uczuciowych z rodziną

– uświadomienie że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń ,      szacunek, wzajemna pomoc i troska

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej, muzycznej

– rozwijanie pamięci

Drogi Rodzicu , Przeczytaj dziecku wiersz. Zachęć swoje dziecko, aby nauczyło się go na pamięć. Powtarzaj razem z dzieckiem treść wiersza z różnymi emocjami: radośnie, ze złością, ze smutkiem, z zadumą ,jak robot itp. Im więcej przy tym będzie śmiechu i zabawy, tym szybciej dziecko zapamięta tekst.

„Mama i tata” Jadwiga Koczanowska

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie

Obejrzyj historyjkę

Dzieci oglądają historyjkę obrazkową i opowiadają, co przedstawiają obrazki. Zastanawiają się, jaka była kolejność przedstawionych zdarzeń i numerują obrazki. Potem dziecko opowiada, co się wydarzyło. Następnie uważnie ogląda kwiaty będące wzorem do kolorowania i zgodnie z nim koloruje kwiaty w bukietach. Dopasowuje bukiety do mam przedstawionych na ilustracjach zgodnie z treścią zdań opisujących, jaki bukiet dostała każda z mam.

Układanie zdań o mamie. 
Potrzebne materiały dla dziecka: kartonowe czerwone serce (ok. 15 cm), mazaki.

Dziecko układa zdania o mamie. Rodzic zapisuje zdania na kartonowym czerwonym sercu. Serce może posłużyć do ozdoby pokoju z okazji Dnia Mamy.

Liczenie słów w wybranych zdaniach. 
Rodzic mówi zdania lub czyta te zapisane na sercu, a dziecko liczy w nich słowa i podaje ich liczbę. Np.: Mama to mój największy skarb. (5) Niech nam żyje sto lat! (5) Życzę mamie, aby była zdrowa, szczęśliwa. (6) Mamo, kocham Cię. (3)

Dzielenie na sylaby lub głoski nazw obrazków przedstawiających prezenty dla mamy.
Potrzebne materiały: obrazki przedmiotów, roślin, koszyk.

Dziecko losuje obrazki z koszyka. Dzieli ich nazwy na sylaby i głoski. Przykładowe obrazki: róża, czekolada, tort, kot, obrazek, wazon, kawa, korale, irys, gerbera, pudełko…

Podawanie rymów do słów: mama
Mama – rama, gama, tama, dama, lama…

Wywiad z mamą
Przeprowadźcie wywiad z mamą i zapiszcie odpowiedzi w odpowiednie miejsca, kartkę można ozdobić w dowolny sposób i zatrzymać na pamiątkę.

Pomysły na laurkę znajdziecie pod linkiem poniżej

https://pl.pinterest.com/pin/767934173947948683/

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Starszaczki,

Pierwszym Twoim zadaniem jest uściskać mamę. Dlaczego? Dlatego, że ją kochasz a ona kocha Ciebie. Jest Twoją mamą, dba o Ciebie. Oboje potrzebujecie siebie nawzajem. Przytulanie do kogoś ukochanego jest przyjemniutkie.

Co dziś będziemy robić? Leniuchować?

Niestety nie dziś 🙂

Przygotuj do zajęć: jakąś miarkę np centymetr, metr, miarkę zwijaną od taty.

Popatrz na rysunki poniżej. Zastanów się do czego służą te przedmioty? Co mają wspólnego? Kto ich używa?

               1                                   2

          3                                             4

           5                                         6

             7

Jesteś niesamowity!! Wszystkie przedmioty sa do mierzenia!

Nr 1 używają budowlańcy lub np. tata gdy mierzy coś w domu. To jest …………… mhm Tata nazywa to metrem lub taśmą mierniczą

Nr 2 to również do mierzenia na budowie, lecz jest troszkę niewygodna Ta miarka się nie zwija.

Nr 3 również przyda się tacie. Tym przyrządem mierzy się dziury, śruby, rury, otwory

Nr 4 to linijka Koniecznie będziesz musiał ją zakupić zanim pójdziesz do szkoły. Mierzymy różne narysowane linie.

Nr 5 tą miarkę spotkasz u lekarza. Pani pielęgniarka zmierzy Cię ile urosłeś

Nr 6 To miarka na ścianę. Możesz ją przykleić do ściany i sprawdzać ile urosłeś

Nr 7 to centymetr do mierzenia Takiej miarki używa krawcowa, lub mama do mierzenia.

Dużo tych przyrządów do mierzenia. Mhmmm Tylko co tak naprawdę mierzymy tymi przyrządami?………… Tymi przyrządami mierzymy jakie coś jest długie lub wysokie.

Gdy mierzymy długość lub wysokość używamy różnych określeń. Jednym z nich jest

centymetr

Centymetrów używamy do niezbyt długich, wysokich przedmiotów. Np. gdybyś miał zmierzyć drogę to byłoby trudno, ale możesz zmierzyć swój wzrost.

Słowo centymetr jest dość długie, dlatego używa się takiego skrótu

cm

Zapamiętaj go bo będziemy go dziś używać. Składa się on z……………?  c i m. Świetnie czytasz!!

Poproś rodzica o zmierzenie Twojego wzrostu.

Przeczytaj zatem i uzupełnij zdanie. cm przeczytaj jako centymetrów

Mam ………………… cm wzrostu.

Świetnie to przeczytałeś. Brak mi słów.

Sporo tych przedmiotów było do mierzenia? Oznacza to, że dużo rzeczy mierzymy i jest ono potrzebne. Tak i ludzie od zawsze potrzebowali mierzenia. Teraz są fantastyczne przyrządy. Kiedys jednak ludzie musieli sobie inaczej radzić z mierzeniem. Używali do tego swoich części ciała np. rąk, stóp.

W starożytnym (bardzo dawnym, starym) Egipcie wręcz dawno, dawno temu w Egipcie

długości mierzono w łokciach.

Twoim zadaniem teraz jest zmierzyć tak jak dawniej Egipcjanie długość Twojego stołu łokciami.

Poproś teraz rodzica, żeby swoim łokciem zmierzył ten sam kawałek stołu.

Co zauważyliście? Czy wynik macie taki sam?

Nieee!!! Dlaczego…………? Dlatego, że ty masz mniejszą rękę niż Twoja mama czy tato.

Dawno, dawno temu w zupełnie innej części świata, w starożytnym Rzymie

długość mierzono stopami. Robili to układają nogi stopa za stopą.

Kolejne zadanie dla Ciebie i rodzica. Zmierz długość szafki, kanapy, stołu lub coś innego do czego masz dostęp swoimi stopami. Poproś teraz rodzica o to samo.

I co Wam wyszło? Czy macie taki sam pomiar?

Jelśi nie to powiedz dlaczego? …………………. Dlatego, że masz mniejsze stopy.

Zobacz jak ten sam kawałek ściany zmierzyli Marek i Cezar.

Czyich stóp było więcej? Dlaczego?

Porównaj teraz sposób Egipcjan i Rzymian

Jak myślisz? Dlaczego w dzisiejszych czasach nikt nie mierzy długości ani w łokciach, ani stopami.?…………………..  Był to pomiar niewygodny i bardzo niedokładny.

Całe szczęście, że wymyślono miarki. Dzięki temu wszyscy mają takie same miarki i wszystko jest dokładnie mierzone.

Obejrzyj różne sposoby mierzenia. Wykonaj dwa pomiary wybranymi sposobami.

Jeśli Ci się nie otwiera tutaj

Jeśli nie chcemy, mierzyć jak Egipcjanie czy Rzymianie, musimy się nauczyć prawidłowo mierzyć. Spójrz na linijkę.  Na linijce mamy cyfry, linie króciutkie, nieco dłuższe i dłuższe dotykające naszych cyfr. Dziś będziemy zajmować się tylko cyframi i tymi liniami długimi dotykającymi cyfr.Powiedz jaka cyfra jest na początku od lewej strony linijki. Przypatrz się uważnie.

To zero 0. Doskonale. Obok zera jest cieniutka linia. Ta linia to taki start. Tutaj zaczyna się mierzenie. Każdy przedmiot musi być ułożony dokładnie obok tej linii i zera. Zobacz jak zmierzyłam czekoladkę. Poczatek czekoladki ułożyłam dokładnie przy pierwszej linii.

Teraz spójrz Co zrobiłam źle?

Co tutaj poszło nie tak?

Fantastycznie. Jesteś Mistrzem!!

Skoro już wiemy jak prawidłowo zaczynamy mierzenie to teraz powiedz mi. Skąd wiemy jakie coś jest długie? Popatrz na rysunek może coś Ci wpadnie do głowy?

No oczywiście patrzymy gdzie się kończy przedmiot. Sprawdzamy obok jakiej cyfry skończył się przedmiot i już wiemy jaki jest długi. Popatrz na nasze ołówki różnej długości. Pamiętaj, żeby podawać długość w centymetrach. Powiedz jaki długi jest pierwszy ołówek?

 4 cm

Drugi ołówek ma długość ?

2 cm

Trzeci ołówek jest o długości?

1 cm

Czwarty ołówek ma długość?

6 cm

Najdłuższy ołówek ma długość?  ………….. 6 cm. Najkrótszy jest ołówek o długości?……… 1 cm

Zmierz auto i pociąg. Jakie mają długości? Nie zapomnij o centymetrach.

Dopasuj prawidłową miarę z długością.

https://learningapps.org/watch?v=pz5ep54bj20

W tym zadaniu musisz wpisać prawidłową długość uważaj na prawidłowy zapis

np. 4 cm                     ( po 4 musi być odstęp i dopiero cm)

https://learningapps.org/view12103201

Jak mierzyć długość

https://learningapps.org/view9050971

Mierzenie teleturniej tutaj

Potańcz troszkę

Mam nadzieję, że dobrze się bawiłeś

Pozdrawiam

pani Madzia

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Kochani,

Przygotujcie kartkę A4 i jakieś pionki, ołówek: (może to być guzik lub gumka do mazania)

Na samej górze napisz słowo

 START

Start to początek gry

Na samym dole kartki napisz słowo

META

Meta to zakończenie gry

Zaczynając od startu rozplanuj cyfry 1-10 i napisz je jedna pod drugą.

START

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

META

Przygotuj pionki. Po każdym wykonanym zadaniu przesuń pionek. Nie oszukuj. Jeśli nie wykonasz zadania nie przesuwaj pionka. Możesz jednak skorzystać 3 razy z karty drugiej szansy. Jeśli nie uda Ci się wykonać zadania możesz pobrać kartę i spróbować ponownie odpowiedzień.

Oto nasza gra

Rzucam kostką. Wypadły mi oczka

. . .     3

Jesteśmy u węża. To zadanie pierwsze przesuń swój pionek ze startu na cyfrę 1. Rozwiąż zadanie nr 1

Pojawi się film. Zapamiętaj zwierzęta na nim: Jakie to zwierzęta i po ile ich jest. Jeśli rozwiążesz zadanie do końca będziemy mogli grać dalej. Pamiętaj, że masz do dyspozycji kartę drugiej szansy.

Jeśli rozwiązałeś zadanie mogę rzucać dalej kostką

Wypadły mi

. . . .    4

Jestesmy u krokodyla

Przesuń pionek na 2 zadanie.

  1. Wymyślcie szybiutko po kolei słowa na literę k, m,s,t,w .

Pięknie!

Rzucam kostką wypada

. . . 3

Przesuń pionek na zadanie 3

Jesteśmy u żyrafy i to twoje zadanie odczytać. Informację o żyrafie. Do dzieła

Żyrafa Mela jest z Afryki.

Wyrzucam kostkę i wypada.

. . . . 4

Jesteśmy już na 4 zadaniu u goryla Przesuń swój pionek na 4 zadanie. Rozwiąż zagadki

Egzotyczne, dziwne zwierzę,                                          

jaki kolor ma – ja nie wiem.                                                          

Barwę swoją ciągle zmienia,

z najbliższego otoczenia.

 

Skacze, psoci i figluje,

z gałęzi na gałąź przeskakuje.

Kto figlarkę ową zna,

chętnie jej banana da.

 

Jakieś zwierzę w trawie sssyczy,

pewnie szuka tam zdobyczy.

Skóra pokryta łuskami

z ciekawymi jest wzorkami.

Brawoo!

Ruzcam kostką Wypada

. . . . . 5

Jestesmy u ośmiornicy. Przesuń pionek na zadanie 5 i rozwiąż je

https://learningapps.org/watch?v=pujnw5doj20

Rzucam kostką i wypada

. 1

Niestety przesuwasz się tylko na niebieskie pole za ośmiornicą

Przesuń pionek na zadanie 6

Rozwiąż zadanie tutaj

Rzucam kostką i wypada

. . 2

Jesteśmy u lwa. Przesuń pionek na zadanie 7

Zatańcz

Rzucam kostką i wypada. Jesteś na czerwonym polu za lwem. Przesuń pionek na 8 zadanie

. 1

https://wordwall.net/pl/resource/2533912

Rzucam kostką i wypada. No nie znowu

. 1

Przesuń pionek na żółte pole za lwem i 9 zadanie

Zaśpiewaj

Ostatnie zadanie

Rzucam kostką i wypada

. 1

Twoim zadaniem jest wyściskać mamę i ułożyć puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/234614-zwierzęta-z-zoo

Rzucamy kostką i wychodzimy z zoo

Twoim zadaniem jest wykonanie laurki dla mamy JUTRO DZIEŃ MAMY

Przepraszam Cię ,że nie miałeś dziś zadania na czas.

Mam nadzieję, że jutro pani Isia dośle zadanie

Pozdrawiam p Madzia

Szczegóły

Start:
15 maja @ 07:30
Koniec:
8 sierpnia @ 17:00