Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do pracy w domu dla starszaków

17 marca @ 07:30 - 16 maja @ 17:00

UWAGA!

Drodzy Rodzice! Poniżej przedstawiamy Państwu tematy zajęć, których z powodu zaistniałej sytuacji, nie będziemy mogli w pełni zrealizować w przedszkolu. Do każdego tematu zostały przygotowane karty pracy dla dzieci oraz propozycje aktywności. 

Zadania proszę rozłożyć na kilka dni, tak aby dzieci nie czuły zmęczenia. Zadania ułożone są od najnowszych do najstarszych, tak abyście mogli sięgnąć do nich kiedy macie chwilkę czasu. POWODZENIA!

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………..

Drogie Starszaczki!

Zachęcamy Was do wysyłania nam swoich zdjęć z domu. Mogą to być zdjęcia waszych prac, rysunków, albo jak odrabiacie zajęcia czy bawicie się. Z uwagi na to, że w przedszkolu mamy zgody na wizerunek tylko Waszych buziek 🙂 prosimy, żebyście na zdjęciu byli sami. Mogą być też same wytwory plastyczne. Wysyłać prace można na emaila: m.lilo@onet.eu. Wszystkie zdjęcia zostaną wstawione na naszą przedszkolną stronę, a wasi koledzy/koleżanki nie będą się czuć samotni.

Do zobaczenia

Wasze Panie Ela i Madzia

A o to i Anielka z Eugenią. Dziewczynki zrobiły w domu jaskółki, które wykorzystały do zabawy w teatr. Fantastycznie!!! Miło nam zobaczyć Anielkę i Eugenię.

A o to Lenka z Natalką chcą pozdrowić wszystkie dzieci i Panie. Widać, że dziewczynki ciężko pracują.

Na szczęście znalazły chwilkę na zabawę. My również pozdrawiamy je serdecznie! Przesyłamy buziaczki 🙂

Piękne jaskółeczki Lizo! Jakie dokładne. Cudownie. Bardzo nam miło, że nas odwiedziłaś. Ściskamy 🙂

Praca, praca u Lenki. Każda żabka inna. No, no jaka wyobraźnia. Całuski Żabusiu dla Ciebie 🙂

O! Proszę Nikola przesyła nam pomysły wielkanocne. Fantastycznie!

Witamy Maje i Agatkę! Dziękujemy za śliczną laurkę. Ściskamy mocno siostrzyczki 🙂

Podglądamy co słychać u Weroniki 🙂 Obok żabki jest taki rozkoszny robaczek. To mój ulubieniec. 🙂

Czy to ukulele obok, to czeka na mnie? 🙂 Milusia narzutka. Piękna jaskółeczka.

Witamy pierwszego mężczyznę! Widzę, że Miłosz to prawdziwy ornitolog. Ornitolog to znawca ptaków.

Szkoda, że spotkamy się dopiero po świętach bo chętnie bym kupiła takie gniazdko na świąteczny stół. 🙂

A tu kolejne siostrzyczki! Jakie pomysłowe stroje. Czy to jakiś pokaz mody? Widzę, że tu jakieś rajskie ptaki. A na drugim sowa i nasz ptaszek z instrukcji. Cieszy mnie, że się przydał.

W dziupli to na pewno puszczyk, bo to właśnie puszczyki lubią wynajmować dziuple po dzięciołach. Czy wiecie, że każde oko u sowy posiada trzy powieki. Pierwsza z nich służy do mrugania, druga do jego oczyszczania, zaś trzecia do spania. Dobrze, że ludzie nie mają trzech powiek. Co by to było gdyby dziewczyny musiały je wszystkie umalować.:) 

Ta brzoza na tym rysunku jest prześliczna. Buziaki 🙂

Lenka przygotowała dla Was pokaz jak zrobić masę solną.

O to przepis na świetną masę solną:

-cała szklanka mąki pszennej tortowej typ 450

-pół szklanki mąki ziemniaczanej

-cała szklanka soli

-ok 0,5 szklanki wody letniej

Masę ugniatamy do konsystencji ciasta na pierogi. Jeśli masa jest za sucha dodaj wody. Jeśli masa jest za rzadka  dosyp mąki pszennej. Swoje dzieła wypiekaj w 100 stopniach przez 60-90 min. Nadmiar masy solnej możesz zostawić sobie na jutro. Owiń masę w folię i wsadź do pojemnika. Nie wkładaj do lodówki bo będzie twarda.

Jeśli nie masz wyboru w mące użyj po prostu 1 szklankę mąki zwykłej, 1 szklankę soli i dodaj 0,5 szklanki wody.

Cudne te morskie stworzenia. Na rączce to chyba mors. Mi najbardziej podoba się płaszczka. Kształt ciała płaszczki przywodzi na myśl naleśnik (albo patelnię), czyli wydaje się w zasadzie niegroźny, a nawet nieco śmieszny. Ale nie mówcie tego głośno, bo płaszczki bywają nerwowe, a ponieważ niektóre na końcu ogona mają groźny kolec, lepiej nie wyprowadzać ich z równowagi.

Dzięki swojemu kształtowi płaszczka bardzo szybko pływa 110 km/h. Taka szybkość auta to spory mandat.  I niezwykłe osiągnięcie w wodzie. Nie jest najszybsza w oceanie, ale na pewno można ją porównać do samochodu wyścigowego. Mi na myśl przychodzi takie super auto. 🙂

A o to płaszczka jaką dla Was znalazłam. Dziękujemy Lence za piękne zwierzątka morskie. Gratulujemy wypadnięcia pierwszego ząbka. 🙂

No proszę Lenka prowadzi dla nas lekcje. Dziś matematyka i kaligrafia. Kaligrafia to pisanie literek. Miło zobaczyć kolejną uśmiechniętą buzię 🙂

 

 

Chyba z panią Elą możemy odpocząć. Dziewczyny za nas przeprowadzą następne zajęcia. 🙂

 

Jakie cudne tulipany. U Nadi wiosna. 🙂

Znów gościmy u Weroniki. Zero zaległości. Wszystko odrobione. Nie przemęczaj się tak Słoneczko 🙂

Co tam Lilianko nam poczytasz? Cudownie, że do nas dołączyłaś. Dużo buziaczków dla Ciebie 🙂

       

Jaka roześmiana buzia. 🙂 Aż dwa ptaszki zrobiłaś. Fantastycznie. No proszę Julcia daje Wam ściągę jak odrobić zadanie.

Witamy piękne siostry. U Jagódki i Marysi wiosenne zajączki. 🙂

 

Czy to pani Wiosna? Znam taki wierszyk….

Puk, puk, puk …w okienko!
– Zobaczcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka. Piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Zupełnie jak w wierszyku taka kolorowa 🙂

 

 

Co za zmiana 🙂 Lenko jak ty dorośle wyglądasz w nowej fryzurze. Przybyły do Ciebie płazy, owady gady. To chyba Ty jesteś panią wiosną.

U Lilianki bal. 🙂 Fantastycznie. Widać, że się nie nudzisz

No proszę. Czy to jakaś pracownia artystyczna? Przecudne.

Jakie słodkie te zajączki, ale chyba słodsze te uśmiechy siostrzyczek 🙂

  

A u Lizy całe mini zoo. 🙂 Puchate słodziaki. Buziaczki dla Ciebie. No proszę Liza nie próżnuje. Wszystkie zadania odrabia. Fantastyczna ta krówka.

To prawdziwy lakier? Jaki fantastyczny pomysł. Zaskoczyły mnie Twoje piękne długie włosy. Całkiem odmieniły Twoją buzię 🙂

             

Witamy kolejną miłą buzię. U Kai już wielkanocny nastrój 🙂 Witaj słodki zajączku 🙂

A co u Was Kochani?

Na maila można wysyłać swoje uwagi. Co Wam się podobało, a co nie? Jakiego typu, w jakiej formie chcielibyście zadania?

m.lilo@onet.eu

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Drodzy Rodzice,

Jeśli macie chwilkę czasu to zapraszam do wzięcia udziału w konkursie. W linku poniżej znajdziecie informacje na jego temat:

http://przedszkole94.blizej.info/?m=aktualnosc&id=743

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadania 16

Witajcie Kochani,

Przez cały tydzień podglądaliśmy zwierzęta na wsi. Sporo się już o nich dowiedzieliście. Dziś pobawimy się w detektywów, którzy rozwiązując zagadki, odkrywając do końca sprawę zwierząt w gospodarstwie wiejskim.

Żeby zamknąć do końca naszą sprawę, przypomnijcie sobie wszystkie wiadomości na temat mieszkańców wsi.

Jako prawdziwi detektywi musicie mieć odpowiednie narzędzia. Przygotuj:

  • kartkę (może być zapisana z jednej strony), kredki.

Zaczynajmy!

1.Uciekinier

Pierwszym zadaniem jest wytropienie uciekiniera, który oddalił się późną nocą ze swoego domu. Sprawdźmy kto to taki zaginął?

Przed wami jest ukryta zagadka. Ostatnią literą jaką poznaliśmy była samogłoska………….. U. Doskonale. Z tabelki należy wykreślić wszystkie literki u. Pozostałe litery pozwolą odczytać list gończy wystawiony za naszym uciekinierem.

Żeby nie zostawiać śladów nie musisz drukować. Pod spodem masz grypsik „ukryty liścik” w wordzie. Możesz go otworzyć i usunąć wszystkie u.

List gończy word

List gończy

Czy już wiesz kto uciekł? …………. Super. To krowa. Co miała charakterystycznego na sobie? ………… Doskonale to łata. Skąd uciekła?…………… Z obory Świetnie.

2.Złodziej w gospodarstwie.

Pies Felek przekazał gospodarzowi, że ktoś pod nieobecność naszej krowy zjadł jej siano. Kto to może być? Czyżbyśmy musieli rozwiązywać 2 zagadki na raz? Krowa zaginęła i jeszcze jej siano zjedzone!

Wskazówką o tym złodzieju jest informacja, że ten ktoś lubi siano, więc jest…………….roślinożerny. No tak, ale dużo jest na wsi takich amatorów, którzy lubią sianko. Jednak mamy świadka. To ciele widziało tego złodzieja. Ale czy możemy mu wierzyć w końcu ciele to mała krowa. Czy takie maluchy mogą coś wiedzieć? Sprawdźmy to!

O to opis, który ciele przekazało Felkowi. Weź kartkę i ołówek/kredkę i narysuj portret złodzieja.

Wyglądał jak mały obłoczek (Narysuj obłoczek)

Miał ogonek jak loczek     (Narysuj mały ogonek jak mała fala przypominająca loczek)

Kopytka i łebek mały    (Narysuj mały łebek i kopytka)

I o to portret cały!

Z obłoczka wyszła mała …………….. owieczka.

Puszysta jak poduszeczka.

No tak złodziejem była mała owieczka. Jak się nazywa małą owieczkę?…………. jagnię. Świetnie. Do jakiego domku się udamy, żeby odszukać tego złodziejaszka?……………….Do owczarni.

Gdyby Ci zginął portret tu jest zapasowy

3.Gdzie szukać owczarni?

No tak wyszedł problem taki, że nie wiemy gdzie ta owczarnia jest? Chodźmy do stajni zapytajmy mieszkańców. O! O! nie ma koni. No tak. Przecież dziś zawody jeździeckie. Ale ktoś tam stoi. Kto to jest?

Stoję w stajni koło żłobu
kopytami stukam.
Smutno mi bez mamy – klaczy,
i tak sobie pukam.

Kto to stoi? ………… Tak to źrebak.

No tak, ale mama zabroniła mu rozmawiać z nieznajomymi. Narysował nam jednak kopytkiem wskazówki. Owczarnia jest za pewnym miejscem jakim? Spróbujcie rozszyfrować rysunek źrebaka i trafić do owczarni.

Twoim zadaniem jest pozbierać wszystkie literki tak jak wskazują strzałki. Zacznij od czerwonej litery.

Szyfr 1 w wordzie

Szyfr 1 pdf

Rozwiązanie szyfru 1

Owczarni będziemy szukać za ……………. kurnikiem. Brawo!

Jest owczarnia, ale które to jagniątko? Tyle tu owiec.

 

4. Znajdź jagniątko

Poszukaj wśród owieczek naszego jagniątka. Wśród owiec jest jedna owca inna od wszystkich. Znajdź ją.

Tu masz owieczki w pdf Owczarnia

Znalazłeś! Jest w czwartym rzędzie pierwsza z lewej! Nasze małe jagniątko przyznało się, że zjadło siano. Przeprosiło i obiecało, że nie będzie podjadać innym zwierzętom.

5.Wskazówka

Po dłuższej rozmowie. Okazało się, że nasza owieczka widziała, jak w nocy krowa wyszła z obory. I wie gdzie poszedł nasz uciekinier. Ale niestety straszny z niej uparciuch. Powiedziała, że powie jak zaśpiewasz jej krótką wyliczankę:

Powiedź owco ile wełny masz?

Może dziś trzy worki dasz?

Jeden dla szefa, dla żony drugi.

Trzeci dla małego chłopca, bo też wełnę lubi.

6.Nieznana cysterna

Owieczka widziała jak krowa odjechała cysterną z jakimś napisem. Ale z jakim napisem? Musisz odgadnąć. Poniżej jest rozsypanka obrazkowa. Dopasuj litery do odpowiednich miejsc i odczytaj wyraz z cysterny.

Cysterna word

Cysterna pdf

Świetnie krowa odjechała cysterną z napisem mleko. Chciała przypilnować, żeby jej mleko dotarło do miejsca gdzie się je rozlewa do butelek/kartoników? Powiedzcie czy wiecie co to za miejsce? ………………..To mleczarnia.

No i znalazł się nasz uciekinier. Krowa jest w mleczarni. Świetny z Ciebie detektyw. Wytropiłeś naszą krowę.

7.Karta pracy matematyka 

Poniżej masz kartę pracy. Twoim ostatnim zadaniem będzie dopasować i policzyć produkty, które mamy dzięki zwierzętom hodowanym na wsi.

Karta pracy zwierzęta word

Karta pracy zwierzęta

Mam nadzieję, że oscypka dopasowałeś do owcy i nie nabrałeś się na żart z kogutem. Oczywiście kogut nie ma nic. 🙂

Miłego weekendu!

Do zobaczenia w poniedziałek 🙂

A tu coś na wolną chwilę

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/maly-ogrodnik

Pomysły na narysowanie zwierzątek z kółek

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zajęcia z języka angielskiego 2 kwiecień

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Zajęcia 15

Poznaliśmy już większość zwierząt mieszkających w wiejskiej zagrodzie.

Wiemy czym się różnią zwierzęta domowe od hodowlanych? A także po co hoduje się zwierzęta?

Dzisiaj Waszym zadaniem będzie rozwiązanie kilku zadań, które doprowadzą Was do informacji: Jak nazywają się domy naszych zwierząt?

Najpierw przygotuj kilka potrzebnych przedmiotów:

  • -4 kartki  Jeśli masz możliwość mogą być w różnych kolorach: czerwona, żółta, zielona, niebieska, Jeśli nie to nic nie szkodzi. Weź po prostu 4 zwykłe kartki (mogą być pokolorowane z jednej strony)

Na pierwszej kartce narysuj czerwone koło, na drugiej duże żółte, na 3 duże zielone, na 4 duże niebieskie- możesz je szybciutko pokolorować). Jeśli masz rodzeństwo i chcesz, żeby się bawili z tobą zrób dla niego taki sam zestaw. Karteczek nie zepsujemy będą nam potrzebne do zabawy rytmicznej.

Ale nie martw się bez kartek też możesz postukać

  •  teraz musisz się wybrać do kuchni i przynieść jakieś „instrumenty”. Może to być garnek/rondelek lub wałek drewniany do ciasta. Do tego potrzebna nam będzie jeszcze pałeczka. Świetnie nadaje się do tego łyżka drewniana ale może być też łyżka do zupy

To zaczynamy.

1.Pierwsze zadanie jest matematyczne:

Do działań dopasowane są litery. Rozwiąż działania a wyniki ułóż od najmniejszego do największego. Powstanie w ten sposób hasło. Poproś rodzica o przeczytanie hasła, gdyż zawiera ono litery jakich jeszcze nie poznaliśmy.

Do liczenia możesz wykorzystać swoje paluszki lub przygotuj np. kredki, które doskonale się do tego nadają. Poniżej zadanie w wordzie oraz pdf. Spróbujcie zrobić w wordzie bez drukowania.

szarada obliczenia word

szarada obliczenia pdf

Świetnie rozwiązaniem jest owczarnia. Jak myślisz czyim domem jest owczarnia?… Doskonale tu mieszkają owce. Mama to owca, tata to……….baran a dziecko to……..jagnię. To było trudne.

A to ich dom i małe jagniątko

 

2.Przygotuj teraz coś do wystukiwania rytmu. Garnek/rondelek/wałek do ciasta, łyżkę/łyżkę drewnianą. 

Twoim zadaniem będzie wystukać zaprezentowany rytm. Najpierw rozgrzewka. Pamiętaj, że kropka to uderzenie a przerwa to pauza.

rytmy pdf

rytmy word

Jeśli już się rozgrzałeś. Spróbuj teraz wystukać rytm do rymowanki. Możesz zmienić „”instrument” jeśli masz ochotę.

Najpierw przeczytaj ją 2 razy, żeby zapamiętać. Pod spodem jest nagranie jak ja to wystukałam. Użyłam wałka i łyżki drewnianej. Możesz powtórzyć za mną lub możemy stukać razem.

Kury poszły do kurnika
Kogut też, on drzwi zamykał

Poszły zgodnie, w jednym rzędzie
Każda siadła na swej grzędzie

O jakie zwierzęta chodziło w rymowance? Gdzie mieszkały kury?

„Mężem” kury jest?…..kogut.  Ich dzieckiem jest?…..kurczątko

3.Dobrze Ci idzie. Kolejnym zadaniem jest układanka. Spróbuj się domyśleć co to za miejsce. Jeśli obraz jest niewyraźny poniżej jest on w formacie pdf

Układanka pdf

Fantastycznie to dom dla koni- stajnia.

A tutaj jest cały obrazek

Stajnia pdf

I pytanie dla Ciebie. W stajni mieszka źrebię i jego mamą jest?……klacz. A tatą ogier. To trudne. Ale miło się uczyć codziennie czegoś nowego:)

4.Zostańmy na chwilkę jeszcze z konikami. Gdy jadą konie słychać przyjemny stukot to dlatego, że konie mają kopyta i często podbite są one podkowami. Nie martw się to ich nie boli. A dzięki podkowom nie niszczą swoich kopyt. Kopyta to jak nasze paznokcie, które też dziewczyny ozdabiają.

Tak wygląda podkowa i kopyta z podkowami

         

Pobawimy się w koniki.

Przygotuj 4 kartki, które przygotowałeś wcześniej. Ułóż je wg schematu. Włącz film i spróbuj powtórzyć rytm.

5.Ostatnia zagadka to gra.

Twoim zadaniem jest odkryć puzzle, które pokażą rozwiązanie. Musisz zaznaczyć obrazki lub wyrazy z odpowiednią głoską. Na górze gry zaznaczone są litery, których szukasz. Aktualnie podświetlona litera to ta, którą masz zaznaczyć. Jeżeli chcesz zmienić literę kliknij na inną

https://learningapps.org/watch?v=pfjgq8rgk20

Czy już wiesz czyj to dom? Tak to dom krów. Dom krów to obora. W oborze mieszka krowa. Jej „mężem” jest…………….. byk. Ich dzieckiem jest…………….ciele.

6.Zrób w kartach pracy zadania o zwierzętach wiejskich

Książka zielona Litery i liczby cz II takie strony: str 66, 68-69

O to karta pracy dla dzieci, które nie mają książek.

Karta pracy zwierzęta wiejskie

7.A o to chwila relaksu. 

To kilka gier dla ciebie.

https://learningapps.org/watch?v=p25ijk0ea20

cos na pamięć i słuch

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/cymbalki

segregowanie śmieci i zręczność

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

coś do liczenia

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/wesole-dodawanie

coś do czytania

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-owoc

A to gra, w której muszą pomóc wam rodzice.

Za pomocą strzałek steruje się postacią. Na drodze do wykonania są zadania, które trzeba odczytać i kliknąć  odpowiednio. Gra uczy dobrych manier 🙂

https://www.miniminiplus.pl/myszka-w-paski/gry/myszka-na-medal

Kto wie co jedzą zwierzęta?

A o to zgadywanka. Czy potrafisz odgadnąć co to za zwierzę?

Po zdjęciach widać, że dużo rysujecie. O to kilka pomysłów jak narysować zwierzątka.

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………

Drodzy Rodzice,

jeśli ktoś ma ochotę na wskazówki odnoście ćwiczeń logopedycznych z dziećmi w domu

to serdecznie zapraszam do kontaktu na adres mailowy: anfr@one.eu

Pozdrawiam

Anna Froń – logopeda, psycholog

…….………………………………………………………………………………………………………………………….

Jeśli rozwiązaliście już zadania mam dla Was kilka gier

Zapraszam do rozwiązywania gier. Ostatnio dodane przeze mnie gry ze względu na obciążenie internetu nie działały zbyt dobrze. Sprawdźcie koniecznie. Przypominam linki do poprzednich gier oraz pod spodem przesyłam nowe. Miłej zabawy 🙂

Przygotowałam dla Ciebie grę o gospodarstwie wiejskim. To krzyżówka. Należy „kliknąć” na cyferkę w haśle i po rozwinięciu wpisać hasło.

https://learningapps.org/watch?v=pke8b4n1320

oraz gra na dopasowanie kart. Po skończonej grze sprawdź „ptaszkiem” na dole czy zrobiłeś dobrze

https://learningapps.org/watch?v=pdgmchust20

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/wiosenne-porzadki

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/na-jaka-literke

A tutaj coś na spostrzegawczość

https://www.miniminiplus.pl/gdzie-jest-wally/gry/gdzie-jest-wally

…….……………………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia 14

No tak widzę, że coś Ci się przykleiło na czole……………….Wytrzyj proszę. Oj to mój mały żarcik. Przecież dziś 1 kwiecień – prima aprilis. Dzień żartów.

Witajcie ponownie nasi Kochani,

Dziś do zajęć będziesz musiał zgromadzić kilka rzeczy, które masz na pewno w domu:

  • 1 kartkę (może być zapisana z jednej strony) będzie potrzebna do zapisywania punktów, ołówek, kredka lub co tam masz akurat. Przedziel kreseczką kartkę na 2 części. Będziesz na niej zapisywać. Punkty będą kreseczkami.

 

  • kolejne przedmioty jakie będą nam potrzebne to 2 nitki (mogą też być cienkie wstążeczki czy sznureczki, cokolwiek masz w domu). Najlepiej każda w innym kolorze. Muszą być jednak takiej samej długości ok

Jeśli już przygotowałeś odłóż sobie na bok te rzeczy. Będziemy ich potrzebować w odpowiednim momencie.

  1. Porozmawiamy dzisiaj…….. Oj nie powiem. Sam odgadnij.

Rozwiąż szyfr i odczytaj. Do odpowiedniej litery dopasowane są odpowiednie kształty. Na podstawie kodu odszyfruj i wpisz odpowiednie litery. Możesz to zrobić wpisując w dokumencie word, lub po prostu na kartce. Może uda Ci się nie drukować

Szyfr do zajęć word

Szyfr do zajęć pdf

Brawo rozwiązaniem jest koza, krowa, owca. Doskonale.

Czy pamiętasz czym się różniły zwierzęta domowe od hodowlanych? …………….. Na pewno. Zwierzęta domowe mieszkają z nami w domu, a zwierzęta hodowlane chowamy w odpowiednich warunkach, żeby czerpać od nich jedzenie np. jajka lub inne produkty.

2. I teraz zadanie dla Ciebie. Przyjrzyj się obrazkowi i poszukaj rzeczy, produktów u siebie w domu, które mamy dzięki…… No właśnie komu? Co to za stworzenie się tak słodko patrzy?

No świetnie to krowa. Poszukaj produktów w domu, które masz od krowy. Gdzie zajrzysz? Do lodówki. Fantastycznie. Otwórz lodówkę i zapamiętaj wszystkie produkty, które są tam od krowy? Czy zapamiętałeś? To teraz zamknij lodówkę i staraj się je sobie przypomnieć. Nazwy tych produktów podziel na sylaby. A teraz sprawdzimy czym różni się Twoja lodówka od mojej?

Weź karteczkę/notesik, którą przygotowałeś wcześniej. To ta, która jest przedzielona kreseczką na pół. Po jednej stronie narysuj serduszko. To będzie twoja strona. Po drugiej narysuj słoneczko-to będzie moja strona. Każdy punkt to kreseczka. Gotowy?

Niech no zerknę. W mojej lodówce jest masło. Czy u Ciebie też było? Jeśli tak to masz jeden punkt. Jeśli nie musisz podzielić masło na sylaby: ma-sło. Oczywiście jeśli nie masz masła to punkt dla mnie. Zapisz mi go kreseczką jeśli wygrałam 🙂

Mam jeszcze mleko. Jeśli było u Ciebie masz kolejny punkt. Jeśli nie musisz podzielić na sylaby mle-ko i zapisać mi punkt.

Jedną z moich półek zajmuje ser. Mam żółty akurat, ale jeśli miałeś biały lub inny to też liczy się jako ser. Jeśli masz to punkt dla Ciebie. Jeśli nie dzielisz na sylaby i punkt dla mnie.

U mnie jest jeszcze jogurt. I znowu jeśli masz to punkt dla Ciebie. Jeśli nie punkt dla mnie i musisz podzielić na sylaby.

Znalazłam jeszcze śmietanę. Sprawdźmy. Jeśli też masz to punkt dla Ciebie. Jeśli nie punkt dla mnie i dzielisz na sylaby: śmie-ta-na

U mnie tyle. Jeśli masz więcej takich produktów z mleka dopisz sobie kolejne punkty za każdy produkt.  A teraz sprawdź kto wygrał. Trzymam kciuki żebym to była ja.

Zapamiętaj- Produkty mleczne to nabiał!!

A to czyja głowa?….. Świetnie to koza. W czym podobna jest koza do krowy?…..Tak, też daje mleko i również robi się z niego różne sery, przetwory. Kozie mleko jest dobre dla dzieci uczulonych.

No tak. Ten sweterek jest wełniany. Skąd wzięła się ta wełna? ……

Oczywiście. Od owcy. Owce goli się z ich sierści. Tak powstaje wełna. Robi się to wiosną, żeby owcom nie było gorąco latem. Sierść zdąży im jeszcze odrosnąć przed zimą. Czy wiesz, że owce też dają mleko, a z tego mleka robi się serki zwane oscypkami.

3.Teraz czas na trochę ruchu. Weź kartkę, z naszego quizu.

Popatrz na filmiku co robią dzieci i spróbuj uderzać rytmicznie w kartkę razem z dziećmi.

4.Była już krowa, koza, owca. O kim zapomnieliśmy?……..

Spójrz na obrazek. Jaki ten koń jest piękny. Jak myślisz po co się hoduje takie piękne zwierzęta?

O to kilka podpowiedzi.

Dla sportu, rekreacji,  żeby na nich jeździć. Mogą też ciągnąć bryczki.

5.O to twoje kolejne zadanie. Weź przygotowane wcześniej 2 nitki/sznurki/tasiemki o tej samej długości. Sprawdź czy są takie same. Połóż je obok siebie. Spójrz jak ja to zrobiłam. Moje są takie same.

Będziemy szukać najkrótszej drogi dla konia. Ułóż swoje tasiemki/nitki według wzoru.

Jeśli już ułożyłeś możesz sprawdzić jak ja to zrobiłam

  • Co zauważłyeś?
  • Czy drogi są nadal tej samej długości?
  • Dlaczego wydaje się, że jedna jest krótsza?
  • Jak możemy to sprawdzić?  (możemy zmierzyć lub po prostu jeszcze raz przyłożyć je do siebie).

A o to druga próba. Sprawdź jeszcze raz czy nitki są tej samej długości. Ponownie przyłóż je do siebie.  Ułóż teraz według tego wzoru:

Jeśli ułożyłeś zobacz jak mi poszło.

  • Czy nadal drogi są takiej samej długości?

Czego się dziś dowiedziałeś z tego zadania? Jeśli nitki są tej samej długości to nawet jeżeli je zawiniesz/ zakręcisz/przesuniesz to są to te same nitki i na pewno są tej samej długości. Nie zawsz trzeba wierzyć naszym oczom, które mogą ulec złudzeniu. Gdy nie jesteśmy pewni najlepiej wtedy zmierzyć linijką, centymetrem, metrem.

O to co jeszcze dla Ciebie dziś przygotowałam. Dawno nic nie majsterkowaliśmy.

Pomyślałam sobie, że przecież już idziecie niedługo do szkoły i powinniście sami umieć zadecydować o pewnych rzeczach. Doskonale już wiecie co lubicie, a czego nie.

O to 4 prace plastyczne, z których wybierz co najmniej jedną i zrób samodzielnie.

  1. Krówka z kółek

Co Ci będzie do niej potrzebne:

  • -kartka
  • -miseczka do odrysowania dużego koła
  • -szklanka do odrysowania małego koła
  • kredki lub flamastry do narysowania łat

2.Kurczątka i zajączek

3.Owieczka, zajączek, kurczaczek z szablonami do pobrania. Możesz tu użyć moich szablonów, ale równie dobrze możesz je zrobić samodzielnie

4. I na koniec wisienka na torcie – zajączek ze ściereczki przygotowany przez Weronikę Janecką

Co potrzebne:

  • -mała ściereczka
  • -kilka gumek recepturek
  • 3 szpilki lub flamaster

I jeszcze mała instrukcja od Weroniki 🙂

…….……………………………………………………………………………………………………………………….

Drodzy Rodzice,

Informujemy, że dla osób chętnych jest możliwość kontaktu z psychologiem

Beata Żurawel  tel. 609862958

beatazurawel@gmail.com

Pozdrawiam
Beata Żurawel
……..……………………………………………………………………………………………………………………….
Szanowni Rodzice,

W związku z koniecznością przebywania w domu Państwa dzieci, proponuję zajęcia ruchowe w formie zabawowej dla wszystkich dzieci a w szczególności tych, które obecnie nie mogą uczestniczyć w zajęciach gimnastyki korekcyjnej. Bardzo proszę o przygotowanie miejsca do ćwiczeń, ubranie dzieci w strój sportowy, przewietrzenie pokoju a także o zapewnienie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 

Pozdrawiam 

nauczyciel gimnastyki

Teresa Mucha

…….……………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 31 marzec

…….………………………………………………………………………………………………………………………………..

Zadanie 13

Witajcie Kochani.

Kontynuujemy nasze zabawy na wiejskim podwórku.
Dziś poznamy nową literę, a odgłosy zwierząt posłużą nam do nauki czytania.

1.Wczoraj poznaliśmy ptaka, który znosi jajka, siedzi na grzędzie i ma męża koguta.

Co to za ptak?…  Świetnie to…

K U R A

1.Przyjrzyj się jak wygląda napis kura. Przegłoskuj słowo kura k-u-r-a. Drugą głoską w tym słowie jest?……. u. Świetnie. A teraz spójrz jak się ją zapisuje. O to litera U. Pamiętaj, że głoskę słyszymy a literę widzimy.

2.Obejrzyj literę u drukowaną i pisaną. Czy zauważyłeś jakieś różcnię. Gdzie możemy spotkać u drukowane a gdzie u pisane.

3.Obejrzyj jeszcze raz pierwszy obrazek z u drukowanym i pisanym. Spójrz na ramkę. Jest w kolorze….. czerwonym. Świetnie. Oznacza to, że u jest SAMOGŁOSKĄ. Przypomnij sobie co to znaczy, że głoska jest samogłoską.

Świetnie samogłoski są dużo głośniejsze od spółgłosek oraz możemy je długo mówić bez zmęczenia np. uuuuuuuuuuuuuuu, aaaaaaaaaaaa, oooooooooo.

a teraz zaśpiewaj: uuuuuuuuu, oooooooooooooo, aaaaaaaaaa, iiiiiiiiiiiiiiiii, yyyyyyyyyyyy, eeeeeeeeeeeeee,

4. Czy wiesz, że to już ostatnia samogłoska jaką poznajemy w przedszkolu.

A teraz Ci je przypomnę. Odczytaj je wiele razy i zapamiętaj. Specjalnie ułożyłam je w  tej kolejności, aby łatwiej Ci było je zapamiętać. Szybko powtarzane utworzą małą rymowankę.

 I        E         A       O      U       Y

i         e          a       o      u       y

5.Pobawimy się teraz z tymi samogłoskami. Przyłóż wierzch dłoni pod brodę (mocno przyciśnij tuż za kością brody) i jeszcze raz przeczytaj

i         e          a       o      u       y

Prawidłowo wypowiedziane sprawiają, że broda nie opada (nie rusza się). Inną wskazówką na to, że jest to samogłoska jest to, że nie słyszymy dodatkowych liter.

6.Jakie znasz słowa z u na początku?  ……….. usta, uśmiech, ucho, ul, umywalka, Ula

Wymyśl słowa z u w środku wyrazu ………………. arbuz, ambulams, akurat, Artur, buty, nuty

Trudno znaleźć wyrazy z u na końcu, ale spróbuj………. ogrodu, tabu, Krzysiu, misiu, brzuchu

7.Nie było łatwo znaleźć te słowa. Obejrzyj filmik z innymi pomysłami na u

8.Spróbuj przeczytać co mówią zwierzątka. Rozpoznaj zwierzątka. Zastanów się, które zwierzęta nie pasują do naszej zagrody? Dlaczego?

Świetnie nie pasuje słoń i lew bo to zwierzęta z sawanny.

9. A teraz troszkę pisania. Obejrzyj jak się pisze u

Nauka pisania dla dzieci. Szlaczki z literą U.

Napisz małe i wielkie PISANE u U palcem na stole, pochuchaj na szybę, aż zrobi się para i napisz u U na oknie lub lustrze. Przeproś mamę, że napaćkałeś i obiecaj że pomożesz wyczyścić. 🙂

10.Zrób w kartach pracy zadania z literą/ samogłoską u Olek i Ada. Litery i liczby-zielona cz 2 strony 34-37.

Naucz się czytać czytanki lub przeczytaj tylko pojedyńcze słowa. Przeczytaj ile dasz radę. Znasz już te litery. Staraj się czytać na głos. Czytanka jest też w pdf tutaj czytanka z u

A o to karty pracy dla dzieci, które nie mają książek

Karty pracy litera u wraz z czytanką pdf

Karty pracy litera u wraz z czytanką

Przygotowałam dla Ciebie grę o gospodarstwie wiejskim. To krzyżówka. Należy „kliknąć” na cyferkę w haśle i po rozwinięciu wpisać hasło.

https://learningapps.org/watch?v=pke8b4n1320

oraz gra na dopasowanie kart. Po skończonej grze sprawdź „ptaszkiem” na dole czy zrobiłeś dobrze

https://learningapps.org/watch?v=pdgmchust20

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie z religii

Obejrzyj film i narysuj odpowiedź:

  • -Kim jest Bóg?
  • -Co dał nam Bóg?

Podpowiedź dla rodzica:

  • Bóg jest naszym Ojcem-tatą.
  • Bóg dal nam: wodę, słońce, powietrze, ziemię.

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie 12

Witajcie!

1.O czym będziemy rozmawiać w tym tygodniu podpowie Wam krzyżówka. Krzyżówka jest dostępna również do wydrukowania w pdf krzyżówka

Świetnie. Rozwiązaniem jest KROWA, co oznacza, że w tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach na wiejskim podwórku. Jak wiecie jest ich bardzo dużo, dlatego dziś w nawiązaniu do zeszłego tygodnia, zajmiemy się ptakami, które przechadzają się po wiejskiej zagrodzie.

2.Jakie znasz ptaki z wiejskiego podwórza? Świetnie to: kura, indyczka, gęś, kaczka.

Podziel na głoski k-u-r-a, i-n-d-y-k, g-ę-ś, k-a-cz-k-a

-Czy wiesz kto jest „mężem” kury, indyczki, gęsi i kaczki? …………..(kogut, indor, gąsior, kaczor)

-Czy wiesz jak nazywają się ich dzieci?………………… (kurczątko, pisklątko, indyczka, gęsiątko, kaczątko)

Posłuchaj i podziel na głoski: kura, indyk, gęś, kaczka, kogut (Podpowiedź: k-u-r-a, i-n-d-y-k, g-ę-ś,          k-a-cz-k-a, k-o-g-u-t)

Jaką głoskę słyszysz na początku słowa: kura, indyk, gęś. Co słyszysz na końcu słowa: kogut, kura.

3.Posłuchaj opowiadania i spróbuj zapamiętać: Jaka przygoda przytrafiła się mamie?

Małgorzata Strękowska-Zaremba „Uparty kogut”

Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży. Tylko mama wydawała się lekko zakłopotana i zaniepokojona.

-Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu.

Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami.

-Lola ma szczeniaki! Mogę się nimi pobawić?-spytał Olek

Ada wybrała się na spacer podwórku.

-Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa -witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsiątka, kaczki i kaczęta. Ada z powagą im odpowiadała: „dzień dobry” ,”witam państwa”.

-Ojej jaka piękna kózka!- Ada usłyszała zachwycony głos mamy.

-To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek.

Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony…i poszły sobie. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony.

-Lubi czerwony kolor-stwierdziła z zadowoleniem mama.

-Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie-powiedział tata.

Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami.

-Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu- powiedziała ciocia. -Ale to zdarzyło się tylko raz-dodała uspokajająco.

Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok.

-Idź sobie -odpętała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes. —Nie bój się mamo!-Ada dodawała mamie otuchy.

-Dam sobie radę!-Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra.

-Bywa uparty jak oślątko-westchnęła ciocia.-Wracaj do kurnika, uparciuchu.

-No właśnie!-powiedziała stanowczo mama.

Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot. Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował.

-Oczko ci ucieka, łap je!-zażartował tata na widok żony.

-To nic takiego. Wykiwałam koguta-powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama.

Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.

Odpowiedź na pytania. Staraj się powiedzieć całym zdaniem:

-Z kim bawił się Olek?

-Co robiła Ada?

-Jaki ptak zainteresował się mamą i dlaczego?

-Jak mama przechytrzyła koguta?

3.Spróbuj opisać zwierzęta z wiejskiego podwórka:

-Jaka jest kura? …….(mała, głośna…..)

-Jaki jest kogut?……(szybki, zadziorny….)

-Jaka jest kaczka?…..(spokojna, powolna….)

4.Zwierzęta mieszkające w domu to zwierzęta domowe. Zwierzęta mieszkające w wiejskiej zagrodzie to zwierzęta hodowlane. Jak myślisz po co hoduje się kurę? Świetnie dla jajek. A po co hoduje się gęsi i kaczki? Gęś hoduje się dla jajek oraz piór. Z piór gęsich i kaczych (tych na brzuchu) można zrobić poduszki, ale nie martw się pióra im odrosną. Nie wszystkie poduszki są jednak wypełnione piórami. Dużo osób uczulonych jest na pióra lub po prostu nie chce mieć poduszek z piór.

Dla rodziców chętnych można porozmawiać z dzieckiem, o tym że ptaki hoduje się również na mięso. Jeśli nie chcecie poruszać tego tematu z dzieckiem nie musicie.

5.A teraz czas na matematykę. Wykonaj działania na odejmowanie do ilustracji. 

Karta pracy matematyka dodawanie i odejmowanie wieś.

Karta pracy matematyka dodawanie i odejmowanie wieś pdf

6.Zatańcz swój taniec do piosenki. Spróbuj zaśpiewać refren.

7. Zrób zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” książka fioletowa cz 4- strona 3-10.

Dla dzieci, które nie mają książek karty pracy pdf

Karty pracy wieś

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie 11

Mam dla Was niespodziankę.

Przygotowałam grę do, której wykorzystałam prace Weroniki, Anielki, Lenki. To trudne zadanie bo trzeba czytać. Na pewno sobie poradzicie!!

A o to gra. Należy w niej przeciągnąć wyrazy pod właściwy obrazek wykonany przez dziewczynki.

https://learningapps.org/watch?v=pm8ewo01320

Koniecznie napiszcie czy Wam się podobało. Mam nadzieję, że jeszcze ktoś mi wyśle jakiś obrazek.

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie 10

Przez dwa tygodnie ciężko pracowałeś/aś. Brawo! Dlatego wstawiłam dla Ciebie kilka różnych gier multimedialnych, które pomogą odpocząć Twojej rączce.

1.Sowa Anielki zainspirowała mnie do stworzenia zadania. 🙂 Waszym zadaniem jest pod zdjęciem sowy kliknąć na wyrazy z literą Z. Może ktoś jeszcze wyśle mi jakiegoś ptaszka to chętnie coś dla Was przygotuję? 🙂 A może nie ptaszek tylko coś innego?

Dla Was wyzwanie. Narysujcie mi coś z czego będę mogła zaczerpnąć pomysł. Bardzo proszę tylko nie trudne! Zrób jedno zdjęcie swoje z obrazkiem i jedno samego obrazka. Będzie mi potrzebny, żeby go wkleić do zadania.

https://learningapps.org/watch?v=pd0tx7tot20

…………………………………..

Czy lubicie angielski? Mam dla Was ciekawe zadania.

2.W zadaniu poniżej otworzy się okienko z obrazkami. Po kliknięciu na obrazek usłyszysz wymowę. Powtórz

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/dictionary/unit5?cc=pl&selLanguage=pl

…………………………………..

3.Kolejne zadanie z angielskiego. Na górze jest wgrane nagranie uruchom go. Gdy usłyszysz np. jam kliknij na słoik z dżemem. Obrazki musisz klikać po kolei. Na zakończenie kliknij score-sprawdzenie. 

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-5-2?cc=pl&selLanguage=pl

………………………………………

4.W tym zadaniu z angielskiego na górze są dźwięki. Po kliknięciu na dźwięk usłyszysz np. pizza. Poszukaj pizzy na obrazku będzie ona zaznaczona delikatnie rameczką. Kliknij w środku tej rameczki. Uważaj na podobne słowa oranges i orange juice. Ja niestety się tam pomyliłam :(. Tobie na pewno pójdzie lepiej.

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-5-1?cc=pl&selLanguage=pl

………………………………………

5.Zadanie matematyczne. Oblicz działanie i kliknij odpowiednią cyfrę

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-w-zakresie-10-test_51_191

…………………………………

6.Pamiętasz, która to strona prawa a która lewa?

https://www.matzoo.pl/zerowka/prawo-lewo_47_322

……………………………….

7.Uwaga w tym zadaniu nie chodzi o to ile jest, ale ile jeszcze brakuje, żeby było 10

https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-10-graficznie_1_554

A może ktoś da radę do 20!!

https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-20-graficznie_1_555

Kogo ciekawi dlaczego ptaki latają?

Kto ma ochotę troszkę poćwiczyć?

Niedawno w przedszkolu była Ewa, siostra Weroniki, i tańczyła z Wami do tej muzyki. Pamiętam, że podobała się Wam. Możecie do niej potańczyć!!!

UWAGA  ZADANIA MATEMATYCZNE TYLKO DLA DZIECI CHĘTNYCH

Matematyka ptaszki wersja podstawowa

Matematyka ptaszki wersja podstawowa pdf

Wersja bardzo trudna z gwiazdką *

Matematyka ptaszki WERSJA TRUDNA z gwiazdką*

Matematyka ptaszki WERSJA TRUDNA z gwiazdką* pdf

MIŁEGO WEEKENDU!

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………….

ZADANIE 9

Witajcie MOI DRODZY!

Dziś przygotowałam dla Was kilka zadań matematycznych, które pomogą Wam zapamiętać wiadomości o ptakach.

1.Jednym z ptaków, które przylatują na wiosnę jest czajka. Czajka to piękny ptaszek. Bardzo kolorowy.

Twoim zadaniem będzie:

  • otworzyć kartę pracy z czajką jaką dla Ciebie przygotowałam Załącznik czajka
  • Zrób obliczenia działań. Koniecznie pomóż sobie paluszkami lub liczmanami mogą to być kredki, które doskonale nadają się do liczenia. Potrzebujesz ich 8.
  • dopasuj odpowiedni wynik do koloru. Jeśli masz drukarkę możesz wydrukować i wynik wpisać w odpowiednim kolorze oraz pokolorować ptaszka. Jeśli nie możesz wydrukować, to tylko dopasuj kolor do wyniku.

2.Obejrzyj wróble na obrazku i ustnie ułóż do obrazka opowiadanie o dodawaniu. 

  • Spróbuj ułożyć działanie na dodawanie,

              ………  +  ……..  =  ………

(Mała pomoc dla rodzica. Na drzewie siedziało osiem ptaków. O! I jeszcze dwa przyleciały. Jeśli przyleciały to będziemy odejmować czy dodawać? Ile teraz jest ptaszków na drzewie?)

Teraz spróbuj ułożyć opowiadanie o tym jak ptaszki odlatują.

  • Może uda Ci się też ułożyć działanie na odejmowanie

              ………   –   ……..  =  ………

(Mała pomoc dla rodzica. Na drzewie siedziało dziesięć ptaków. Dwa odleciały. Jeśli odleciały to będziemy odejmować czy dodawać? Ile zostało?)

3.Każdy ptak powinien mieć……… (skrzydła, 2 nogi zakończone pazurami, skrzydła, małą głowę, ogon, pióra)

Spróbujcie sami krok po kroku według instrukcji narysować ptaka

O to instrukcja jak narysować ptaszka pdf

O to instrukcja jak narysować ptaszka

4.Dlaczego ptaki śpiewają? Do którego ptaka należą te odgłosy? Obejrzyj film, który pomorze Ci rozwiązać zadanie multimedialne poniżej.

Sprawdźcie się czy potraficie dopasować obrazki ptaków do ich odgłosów. Przygotowałam dla Was małą zabawę multimedialną.

Jeśli nie będziesz wiedzieć jaki to ptaszek to w górnym prawym rogu na każdym zdjęciu jest podpowiedź. Możesz przeczytać sam lub poprosić rodzica.

https://learningapps.org/watch?v=psjt0inea20

5.Specjalnie dla Was przygotowałam grę multimedialną WYŚCIGI. Po otwarciu gry należy:

-wybrać opcję (graj sam),

-u góry ekranu jest pytanie w postaci obrazka lub dźwięku

-prawidłową odpowiedź wybieramy zaznaczając tzw. „ptaszka” z prawej strony

Miłej zabawy!

https://learningapps.org/watch?v=p8w9xa5r320

…….……………………………………………………………………………………………………………………

Zadania z języka angielskiego

………………………………………………………………………………………………………………………

Na chwilę nudy

Czy pamiętacie jak zrobić piekło-niebo?

Jeśli nie, tu macie ściągę. Pokolorujcie je koniecznie. Miłej zabawy!!!

Może cie to zobaczyć na filmiku

…….……………………………………………………………………………………..

ZADANIE 8

1.Obejrzyj zdjęcie i zastanów się

-Dlaczego te jajka są różnej wielkości?

-Dlaczego mają różne kolory i niektóre są w kropki?

Świetnie!

Wielkość zależy od tego jaki ptak złożył jajko. Małe ptaki znoszą małe jaja, a duże ptaki znoszą duże jajka.

Kolor i ciapki na skorupkach jaj to kamuflaż jaki pomaga ukryć jajko w gnieździe przed drapieżnikami.

To twarde na zewnątrz jajka to……….. skorupka! Brawo! Chroni ona pisklątko przed uderzeniem.

W środku jajka to żółte to…………żółtko! Świetnie! Żółtko jest potrzebne pisklaczkowi w środku, żeby miało co jeść gdy rośnie w jajeczku.

Chlupocząca galaretka w jajku to………………….. białko. W białku pisklaczek sobie pływa i również chroni je przed uderzeniem. W takiej galaretce jest bezpieczny. Gdy ugotujemy jajko białko przestaje być już galaretką.

Porównaj je

Możesz sam zaobserwować ścięcie się białka. Jajko można później zjeść! 🙂 

garnek, woda, trochę octu, troszkę soli, jajko, łyżka,

Wystarczy, że podgrzejesz wodę w garnku, dolejesz trochę octu, dosypiesz odrobinę soli. Zamieszaj wodę, żeby się kręciła i wrzuć „wbij” do wody gorącej jajko. Woda jednak nie może się gotować na mocnym ogniu, bo zrobią się tak zwane burzyny i jajko się rozpadnie. Wbij jajko do gorącej wody (musi się od razu ściąć) i delikatnie podgrzewaj, gotuj na wolnym ogniu ok. 5min. Możesz je podtrzymywać na łyżce. To przepis na JAJKO PO BENEDYKTYŃSKU. Możesz je później zjeść. 

SMACZNEGO!!!

Co się dowiedziałeś z tego eksperymentu? Jajko nie rozpuści się w wodzie, a białko i żółtko się „zetną” tzn zmienią się z galaretki na twardszą konsystencję.

A tu możesz zobaczyć przepis

2.Jak rozpoznać czy jajko jest surowe czy ugotowane?

Weź 2 jajka. 1  jajko ugotuj na twardo (musi być dobrze ugotowane).

Teraz zakręć jajkami. Najpierw jednym, a później drugim. Jajko ugotowane będzie się doskonale kręciło, surowe nie.

Teraz śmiało! To, które się dobrze kręciło możesz śmiało zjeść na śniadanie. Smacznego! Wypróbuj tą sztuczkę na rodzicach.

A tutaj możesz zobaczyć to na filmiku

2.Jak sprawić, żeby jajko stanęło na baczność.

Weź jajko (może być surowe) umyj je. Nasyp większą szczyptę soli formując z niej małą górkę. Teraz postaw jajko cieńszym końcem na górce soli. Jeśli się przewróci popraw górkę i spróbuj jeszcze raz. Na pewno się uda! Można delikatnie dmuchnąć, żeby sól odfrunęła i nie było jej widać. Pamiętaj, żeby później umyć ręce.

Przećwiczyłam to w domu. A o to zdjęcie z mojej kuchni.

Powodzenia. Koniecznie zróbcie czary swoim rodzicom.

3.Jak rozpuścić skorupkę jajka?

Do tego eksperymentu będziesz potrzebować

1 jajko, szklanka, ocet Po eksperymencie jajko niestety nie nadaje się do spożycia 🙁

Surowe jako włóż do szklanki. Z doświadczenia wiem, że szklanka musi być szersza. Jajko trochę „napuchnie”. Jeśli szklanka będzie za ciasna jajko może się zepsuć. Jajo zalej octem po sam czubek. Odczekaj kilka godzin (Jeśli będzie to jajko wiejskie skorupka rozpuści się szybciej)

Ocet powinien rozpuścić skorupkę. Eksperyment najlepiej zrobić rano. Będziesz mógł zaglądać do swojego jajka i obserwować na bieżąco rozpuszczanie się skorupki. Opłucz jajko pod wodą. Teraz możesz sprawdzić jak wygląda jajko bez skorupki.

A tu możesz zobaczyć jak wygląda ten eksperyment

…….……………………………………………………………………………………………………………………….

ZADANIE 7

1.Zastanów się po co ptakom gniazda?

Dlaczego je budują?

Brawo! Gniazda potrzebne są ptakom do składania jaj. W nich zajmują się swoimi pisklętami. Używają gniazd jako schronienie przed niepogodą czy zimnem.

Wysłuchaj opowiadania i zapamiętaj:

-Jakie ptaki rozmawiały o gniazdach? Jak te gniazda wyglądały?

„Gdzie budować gniazdo?”

Hanna Zdzitkowska

– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł.
– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy
zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…
– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie ? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie…- Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie…hm…trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego konta.

Odpowiedz na pytania:

-Które ptaki rozmawiały o gniazdach? 

-Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł? (dziupla)

-Jakie gniazdo wolał skowronek? (gniazdo na ziemi, pomiędzy zielonym zbożem)

-Jakie gniazdo wolała jaskółka? (z gliny z okapem)

-Jakie gniazdo zachwalał remiz? (z puchu i zawieszone na gałązkach nad wodą)

-Co o gniazdach powiedział wróbel? (Nie jest wybredny w wyborze miejsca. Może zbudować sam, zabrać komuś innemu np. jaskółką lub mieszkać w gnieździe z kimś innym np. bocianem)

3.Gniazda przybierają przeróżne kształty: jedne składają się z zaledwie kilku patyków ułożonych na krzyż (miastowe gołębie), inne to prawdziwe dzieła architektury (remizy). Bywają tak wielkie, że łamią się pod nimi gałęzie, dachy, słupy (bociany) i zatykają kominy (kawki). Część preferuje życie w koloniach (kormorany, gawrony), inne nie znoszą sąsiadów w pobliżu (ptaki drapieżne). Perkozy budują pływające platformy na zbiornikach wodnych, a sikory modre i bogatki wykorzystują skrzynki pocztowe, popielniczki i metalowe słupki w mieście. 

Wygląd gniazd zależy od tego jaki duży jest ptak, gdzie mieszka? Jak myślisz od czego jeszcze?

4.Zapraszam Cie do obejrzenia filmu o gniazdach ptaków

5.Jak Ci się wydaje co ptaki wykorzystują do budowania gniazd?

Tak! Wykorzystują materiały roślinne, ale nie tylko.

Pamiętaj, że ptaki budują gniazda po to, żeby wysiadywać tam jaja. Jako dobrzy rodzice muszą te jaja dobrze zabezpieczyć: ukryć-zakamuflować, zamaskować np. liśćmi, lub budują w mało dostępnych miejscach, albo z małym otworem, żeby większe drapieżniki się nie dostały.

6.Obejrzyj obrazek z drzewami i wymyśl do niego opowiadanie na odejmowanie. Przedstaw go za pomocą działania. Nie zapomnij o pytaniu.

              …….   –    ……..  =  ……

(W zadaniu chodzi o to: Ile było drzew wszystkich? A ile uschło?)

7.Karta pracy matematyka i czytanie ptaki

Karta pracy matematyka i czytanie ptakipdf

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wielu rodziców odebrało z przedszkola książeczki (kart pracy) dzieci. Poniżej przedstawiam zakres stron, które zrobiliśmy już w przedszkola. Kto ma nieuzupełnione zaległości może to teraz w wolnej chwili nadrobić:

1.”Nowe przygody Olka i Ady” Książka fioletowa cz 1 -zrealizowana w całości

2.”Nowe przygody Ola i Ady” książka fioletowa cz 2 – strona nr 3 zrobiona, str 15-80 zrobiona

3.”Nowe przygody Ola i Ady” książka fioletowa cz3 -strona 3 -30 zrobiona, 32-37 zrobiona, 44-48 zrobiona,

4.”Nowe przygody Olka i Ady” książka fioletowa cz 4- strona 28-31 zrobiona

5.”Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz 1- strony 3-73 zrobione, 78-80 zrobione

6.”Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz2-strony 3-13 zrobione, 16-33 zrobione, 38-39 zrobione, 44-45 zrobione, 56-57 zrobione, strona 62 zrobiona,

Jednocześnie proszę, aby nie wykonywać zadań, które nie zostały zadane. Po powrocie do przedszkola utrudniłoby to naszą pracę.

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………….

ZADANIE 6

DZIŚ ŚWIĘTO LITERKI Ł !

1. Wysłuchaj i naucz się rymowanki na pamięć.

Na Ł – łańcuchy, łóżka do spania,
Łyżwy na zimę są do ślizgania,
Na lato zwinne żaglowe łódki,
Łopatki, żeby kopać w ogródku.

Naucz się krótkiej rymowanki na pamięć. Podczas nauki na pamięć nie siedź, tylko spróbuj wystukać, wyklaskać, wyrazić w podskokach rytm rymowanki. Wymyśl swoje własne gesty. Będzie ci łatwiej zapamiętać!

2. Obejrzenie litery Ł ł drukowaną i pisaną, małą i wielką. Zwróć uwagę, że ł jest niebieskie co oznacza, że jest spółgłoską.

Zobacz jak się ją pisze. Spróbuj kreślić pisane Ł i ł w powietrzu. Możesz też spróbować na ekranie komputera, a o to karta.

3.Zastanów się, którą głoską w tych wyrazach jest ł

3. Podziel wyraz ŁOPATA na sylaby (ło-pa-ta): wyklaszcz, wytup. Policz, ile jest sylab w wyrazie „łopata”.

4. Podziel wyraz ŁOPATA na głoski ( ł-o-p-a-t-a): wyklaszcz, wytup, uderzaj o uda.Policz, ile jest głosek w wyrazie „łopata”.

5. Powiedz, gdzie słyszysz głoskę „ł”? Na początku, na końcu czy w środku wyrazów: łapa, ława, łuk, kanał, morał, pałka, dół, wół.

6. Wymyśl, jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się na głoskę „ł”.

7. Podziel na głoski wyrazy:

kanał (k-a-n-a-ł),

ława (ł-a-w-a)

piła (p-i-ł-a)

8.Karta pracy dla wszystkich

Karta pracy litera ł dla wszystkich dzieci pdf

Litery i liczby cz II zielona książeczka str. 46-49 litera ł Ł

Dla dzieci, które nie mają książek karta pracy

Karta pracy litera ł

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………………

ZADANIE 5

1.Co to znaczy być ptakiem?

Zastanawiamy się nad tym co wspólnego mają ze sobą wszystkie ptaki:

pióra, 2 skrzydła, mniejsza głowa od reszty ciała, dziób, ogon, dwie nogi zakończone pazurami, znoszą jaja.

Większość ptaków lata. Niektóre jak bocian czy orzeł wręcz doskonale. Część ptaków lata troszkę słabiej np. kura. Są jednak ptaki, które w ogóle nie latają (nieloty) np.: pingwin, struś, kiwi.

2. Obejrzyjcie wspólnie piękny film edukacyjny o tym „Co to znaczy być ptakiem?”

3.Zastanówcie się dlaczego każdy ptak (gatunek) ma inny kolor piór.

Kolor piór wpływa na wygląd ciała ptaka. Pozwala mu ukryć się, być niewidocznym  w różnych miejscach (kamuflaż). Nie wszystkie pióra są takie same. Pióra na skrzydłach są dłuższe i twardsze bo służą do latania. Pióra na brzuchu są puszyste i mięciutkie. Dzięki nim ptakom jest ciepło. Wielkość piór jest zależna od wielkości danego gatunku ptaka.

4.Z pierwszych głosek przedstawionych obrazków utworzy się nazwa ptaka. Jaki to ptak.

Tak to SOWA Brawo!!

5.Podziel na sylaby wyrazy: bocian (bo-cian), słowik (sło-wik), jaskółka (ja-skół-ka). Podziel na głoski: wilga (w-i-l-g-a). Co słyszysz na początku wyrazu słowik, bocian. Co słyszysz na końcu wyrazu czapla.

6.Zadanie z matematyki. Liczenie ptaków.

karta pracy matematyka dodawanie i odejmowanie

karta pracy matematyka dodawanie i odejmowanie pdf

7.Karty pracy cz III fioletowa str 64 – 69

Karta pracy ptaki rytmy-dla dzieci, które nie mają w domu książek

…….…………………………………………………………………………………………………………………………

ZADANIE 4

Dziś poćwiczymy rączki. Zwiastunem wiosny jest jaskółka. Możesz ją sam wykonać.

Jaskółka -praca techniczna instrukcja

jaskółka praca techniczna-szablon

…….……………………………………………………………………………………………………………………………..

ZADANIE 3

1.Obejrzyjcie film edukacyjny dla dzieci autorstwa Lasów Państwowych i zastanówcie się:

-Jak ptaki zareagowały na wiosnę? (powróciły do kraju, do lasu)

Co zaczynają robić?   (szukają miejsca na gniazda, gromadzą materiały do budowania gniazd)

Jaki ptak powrócił na wiosnę do Polski? (żuraw)

2.W filmie nad polskie jeziora powróciły żurawie. Obejrzyj obrazek i poznaj inne ptaki przylatujące z zimowej wędrówki: żuraw, jaskółka, bocian, dudek, kukułka, dzika gęś, skowronek.

.

3.Historyjka obrazkowa. Obejrzyj historyjkę i opowiedz o tym co się wydarzyło. Staraj się mówić całym zdaniem. Rodzicu zadaj dziecku dodatkowe pytania, aby połączyć przyczynę ze skutkiem 

4.Do zrobienia w książkach fioletowych cz III 60, 61, 62, 63.

Dla tych, którzy nie mają w domu kart pracy dodatkowe zadania w załączniku. 

Ptaki przylatujące na wiosnę pdf karta pracy

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………………

ZADANIE 2

1.Poznajemy literę N, n

Posłuchaj wierszyka o Literce N n

Na jaką głoskę zaczyna się wyraz „nos”? Wymyślamy  inne słowa rozpoczynające się  na głoskę „n”. Prezentujemy dziecku literę N, n pisaną i drukowaną. Pokazujemy prawidłowy kierunek pisania. Zwracamy uwagę, że n jest spółgłoską (kolor niebieski).

2„Gdzie słychać n?” zabawa słuchowa

– dziecko szuka w pokoju przedmiotów z głoską „n” . Może ona się znajdować na początku, w środku lub na końcu słowa. Gdy prawidłowo odgadnie wykonuje podskok, a jeśli niestety źle to przysiad.

– „Gdzie ukryła się głoska „n”? – podajemy słowa, dziecko mówi, czy głoska jest na początku, w środku czy na końcu np.; nora, kino, lina, banan, sanki, Lenka, nuta, sen

  1. Wysłuchanie wiersza i zapamiętanie jak największej ilości słów rozpoczynających się głoską „n”.

„Namaluję niebo niebieskie

i niezapominajki.

Nuty nawlekę na nitkę.

Mam nowy obrazek jak z bajki.”

  1. Pisanie pisanej wielkiej i małej litery na plecach sobie wzajemnie, w powietrzu, na podłodze.
  2. Praca z kartą pracy „Nowe przygody Olka i Ady cz I- zielona litera N, n str. 74-77

Karta pracy kodowanie

Karta pracy kodowanie w pdf

Dla tych, którzy nie mają w domu kart pracy dodatkowe zadania w załączniku.

Karta pracy litera n wraz z wyrazami do odczytania

Karta pracy litera n wraz z wyrazami do odczytania pdf

Miłej zabawy!!

W nagrodę za ciężką pracę, specjalnie dla Ciebie przygotowane gry!!!

https://learningapps.org/view9744101

https://learningapps.org/view9744602

…….……………………………………………………………………………………………………………….

ZADANIE 1
1. Posłuchaj zagadki, a dowiesz się czego będzie dotyczył temat  🙂

Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę.

Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka.

Brawo !
Temat będzie dotyczył pory roku, która nadchodzi wielkimi krokami.
Już 21 marca w najbliższą sobotę będziemy świętować pierwszy dzień wiosny. 21 marzec to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. 

Warto żebyście wiedzieli, że okres  na styku zimy i wiosny nazywa się  PRZEDWIOŚNIE.
Przedwiośnie trwa właśnie teraz.

2.Z pomocą bliskiej Ci osoby posłuchaj uważnie tekstu i wykonaj do niego zadania.
Miłej pracy 🙂

JAK ŚLIMAK SPOTKAŁ WIOSNĘ
Wczesnym rankiem, gdy wszyscy jeszcze spali, a słońce wysuwało pierwsze promyki spod kołderki, drogą maszerowała Wiosna. Pierwszy zobaczył Wiosnę zaspany ślimak. Wyciągnął szyję i z ciekawością przyglądał się dziwnej osobie. Wiosna była ubrana w zielone spodnie – ogrodniczki z wypchanymi kieszeniami i słomkowy kapelusz. Dźwigała wielki plecak, a w ręce trzymała kolorową parasolkę.
– Wiosna idzie – mruknął ślimak – czas więc i na mnie – i pomaszerował zza Wiosną.
Tymczasem Wiosna usiadła na skraju drogi i otworzyła plecak. Najpierw wyjęła z niego kolorowe kwiaty. Garść niebieskich niezapominajek posadziła po jednej stronie strumyka, a kępkę żółtych kaczeńców po drugiej stronie.
– Ładnie, ładnie – mruknął Ślimak.
A Wiosna już sadziła tulipany. Było im troszkę chłodno, więc stuliły się w pączkach, jeden pod oknem Kubusia, drugi przy budzie Reksia, a trzeci i czwarty pod oknami babci. Ślimak przyglądał się temu uważnie i próbował policzyć tulipany, ale stale się mylił i musiał zaczynać od początku.
Za domem Wiosna chodziła od drzewa do drzewa i chuchała na małe pączki, głaskała drzewa po gałęziach i coś do nich cichutko szeptała, aż drzewa obudziły się i wypuściły pierwsze listki.
Zaciekawiony Ślimak przyglądał się i czekał: – Co ta Wiosna jeszcze wymyśli?
Tymczasem Wiosna wyjęła z plecaka wielki grzebień i powiedziała – Teraz uczeszemy czuprynę łąki – i zaczęła machać grzebieniem po ziemi. Po chwili szara trawa odżyła, zazieleniła się, a Wiosna uśmiechnęła się zadowolona.
Ślimak wdrapał się na najwyższą łodyżkę, żeby lepiej widzieć, co będzie dalej.
Wiosna szukała czegoś po kieszeniach swoich spodni i po chwili wyjęła stamtąd garść zielonych żabek, które wypuściła na trawę.
Z plecaka wyciągnęła zaspane biedronki i motyle. Położyła je delikatnie na ziemi, otworzyła pudełko z farbami i pomalowała skrzydła motyli na żółto, niebiesko, pomarańczowo albo w kolorowe kółeczka. Później zrobiła kropki na skrzydełkach biedronki i znowu zaczęła czegoś szukać w kieszeniach.
Ślimak wyciągnął szyję – Co ona tam jeszcze ma? – mruczał. Wiosna delikatnie wyjęła z kieszonki maleńkiego skowronka, podniosła go wysoko, wysoko do nieba i powiedziała:
– śpiewaj głośno, niech wszyscy wiedzą, że już przyszłam.
Słońce płynęło po niebie i uśmiechnęło się wesoło, skowronek trzepotał skrzydełkami i dzwonił jak mały dzwoneczek, a Wiosna otworzyła kolorowa parasolkę, powiesiła ją na drzewie i ułożyła się w niej wygodnie, żeby wypocząć.
Och – pomyślał ślimak – śliczna jest ta Wiosna, jak będę duży, to chyba się z nią ożenię.

3. Odpowiedz ustnie pełnymi zdaniami na pytania.
-Kto pierwszy zobaczył maszerującą Wiosnę?
-Jak była ubrana Wiosna?
-Co robiła Wiosna z przyrodą?
-Jakie miał plany ślimak wobec Wiosny?

4. Podziel kartkę A4 na 2lub 3 części i wykonaj historyjkę obrazkową uwzględniając chronologię wydarzeń w opowiadaniu.

5. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami. Dzieci mogą same przeczytać wyrazy. Proszę o pomoc w przeczytaniu zdań.

motyle,    wiosna,     plecak

– Drogą szła ……………….. .

-Wiosna trzymała w ręce ……………….. i parasolkę.

– Wiosna wyjęła z plecaka biedronki i ………….. .

6. Przeczytaj i ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania. Pamiętając o wielkiej literze na początku zdania i  kropce na końcu.
kolorowy     To       motyl.

……………………………………………………

ptak?      to     Co         za 

…………………………………………………….

7. Które zdanie jest nieprawidłowe?
Zastanów się i  spróbuj powiedzieć, co jeszcze zmienia się w przyrodzie tą porą roku.

Wiosną przyroda budzi się do życia.
Zwierzęta budzą się z zimowego snu.
Ptaki wylatują z kraju.
Drzewa  puszczają liście i pąki.
Na łąkach  można zobaczyć kwiaty.
Tą porą roku rolnicy sieją i sądzą rośliny.
Dni są krótkie i bardzo mroźne.

8. Naucz się tekstu wiosennej piosenki, żebyśmy po powrocie do przedszkola mogli ją wspólnie zaśpiewać – poproś o pomoc Rodzica. Poniżej masz podany tekst i link.

Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje…

Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje…

https://liblink.pl/mZ0XptlOHp

9. Czas na pracę plastyczną. Narysuj lub namaluj na kartce  A4 wiosenną łąkę. Pamiętaj o pierwszych wiosennych kwiatach i nie zapomnij o tle. Przynieś pracę do przedszkola wywiesimy ja na tablicy.

10. Czas na zadania matematyczne.
Oblicz.

4+6=
7+3=
8+2=
5+3=
2+4=

10-4=

7-3=
5-2=
9-6=
8-5=
7-4=

11.  Ułóż ustnie zadania z treścią o motylach do podanych działań. Dla ułatwienia możesz narysować swoje motyle.

7+2=              9- 2=

12. Z pomocą rodziców rozwiąż zadania tekstowe. Możesz sobie pomóc rysując przedmioty. Przy odejmowaniu możesz je przekreślić. Napisz je w formie działania.
Oblicz.

Tomek ma 9 samolocików. Zostawił u Stasia 2 samoloty.
Ile samolotów ma Tomek?

O: …………………………………………………..

Kasia ma 5 miśków. Dostała od sąsiadki 4 misie.
Ile miśków ma Kasia?

O: …………………………………………………..

 

W książkach do zrobienia:

Litery i liczby cz II zielona str. 46-49 litera ł Ł

Karty pracy cz 3 fioletowa str 52-60

 

  • Co zauważłyeś?
  • Czy są nadal tej samej długości?
  • Jak możemy to sprawdzić?  (możemy zmierzyć lub po prostu jeszcze raz przyłożyć obok siebie).

Szczegóły

Start:
17 marca @ 07:30
Koniec:
16 maja @ 17:00