Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do pracy w domu gr 4-latki

16 marca @ 08:00 - 30 czerwca @ 17:00

Specjalnie dla Państwa przebudowaliśmy naszą strone internetowa dokładając zakładkę w MENU -Zadania w domu

Od poniedziałku 30 marca zadań prosimy szukać przez ta zakładkę

Drodzy Rodzice

Pragniemy pozostać w kontakcie z państwem i dziećmi w tym trudnym dla wszystkich okresie. Podajemy wam zatem nasz kontakt mailowy :

Nauczycielegrupa2@interia.pl

Możecie konsultować się z nami, jak również przesyłać zdjęcia dzieci ( ich aktywności plastycznej, ruchowej itp.)

Pozdrawiamy

pani Ania i pani Małgosia.

Agatka i Maja przesyłają pozdrowienia dla Pań i dzieci. 🙂

Pani Aniu buziaczki. Rysujemy ilość ziarenek.  Ziarenka zmieniły nam się w makaron. Bo tego u nas dostatek 🙂

                                              

Pani Małgosiu gramy dla pani.        Ostatecznie grzechotka zmieniła się w auto.    Bocian

Witamy Jagódkę i Marysie:)

 

           

 

     

…….………………………………………………………………………………………………………………………………

Kolorowe pisanki   – 06 kwiecień

Dziecko:

  • Wzbogaca wiadomości na temat Wielkanocy
  • Rodzicu włącz piosenkę Hopla- hopla (Śpiewające brzdące).

Poproś swoje dziecko aby posłuchało piosenkę a następnie porozmawiaj z nim co zapamiętało z piosenki, o czym ona opowiadała. (Skąd zając bierze jajka? Dlaczego chowa je w ogrodzie? Co to są pisanki? Kiedy maluje się pisanki?)

  • Rodzicu zaproponuj dziecku zabawę w szukanie pisanek.

Wcześniej poukrywaj w domu wycięte z kolorowego papieru pisanki. Możesz wydrukować 2 razy ilustracje (załącznik PISANKI), lub samodzielnie narysować na wyciętych jajeczkach różne wzory. Dziecko słuchając piosenki o zajączku w podskokach szuka ukrytych pisanek. Po odszukaniu wszystkich łączy w pary i przelicza.

  • Rodzicu w okresie wielkanocnym popularne jest wysiewanie rzeżuchy. Jeśli i ty to   robisz zaproponuj dziecku pomysł na stworzenie wesołych jajeczek.(Dzieciaczku na skorupkach po jajkach narysuj/wyklej buźki, wsyp odrobinę ziemi lub i waty, zwilż wodą, wysyp ziarenka.)Po paru dniach wasze „buźki” będą miały bujne czupryny.

  • Kurczaczek na zakończenie ! (załącznik KURCZAK)

Dobrej zabawy!!!!
pani Ania i pani Małgosia

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Drodzy Rodzice,

jeśli ktoś ma ochotę na wskazówki odnoście ćwiczeń logopedycznych z dziećmi w domu

to serdecznie zapraszam do kontaktu na adres mailowy: anfr@one.eu

Pozdrawiam

Anna Froń – logopeda, psycholog

…….…………………………………………………………………………………………………………………………….

Drodzy Rodzice,

Informujemy, że dla osób chętnych jest możliwość kontaktu z psychologiem

Beata Żurawel  tel. 609862958

beatazurawel@gmail.com

Pozdrawiam
Beata Żurawel

…….………………………………………………………………………………………………………………………………..

„Wiosenne eksperymenty” – 3 kwietnia

Dziecko:

– bierze udział w zabawach badawczych

– podejmuje próby wnioskowania na podstawie obserwacji

– wie, że nie tylko ptaki wykluwają się z jajek

  1. Jajko – zabawa dotykowa

<Pomoce do zabawy – jajko ugotowane na twardo, woreczek na pantofle lub mała poszewka>

Rodzicu, włóż jajko do woreczka, tak żeby dziecko nie wiedziało co w nim jest. Zaproś dziecko do zabawy – zadaniem dziecka jest rozpoznanie za pomocą dotyku ukrytego przedmiotu i nazwanie go. Następnie podzielcie wspólnie wyraz jajko na sylaby, przeliczcie ilość sylab.

  1. Kto wykluwa się z jajka?

Mamo, tato zapytajcie dziecka, kto wykluwa się z jajek. Myślę, że dzieci będą pamiętać, że nie tylko ptaki wykluwają się z jajek. Gdyby jednak pamięć zawiodła, przypomnijcie dziecku, że z jajek wykluwają się też m.in. żółwie, węże, ryby, krokodyle, ale i dawno temu z jajek wykluwały się dinozaury😊Obejrzyjcie wspólnie zdjęcia jajek wybranych ptaków.

Oto jajko bociana

A to jajka –  sikorki, emu, czajki i drozda.

Różnią się od znanych nam jajek kury,nie tylko kolorem, ale i wielkością. Zastanówcie się od czego zależy wielość jajek. Które podoba Wam się najbardziej? Mi zdecydowanie jajeczka drozda!

Ilustracje sikorki, emu, czajki i drozda autorstwa https://blizejprzedszkola.pl

  1. Jajko – zabawa ruchowa

<Pomoce do zabawy: ugotowane jajeczko,łyżka stołowa oraz maskotki – które posłużą za pachołki lub inne wybrane przez Was przeszkody>

Rodzicu, czas na wyścigi z jajkiem. Ustalcie z dzieckiem miejsce startu, przygotujcie i ustawcie przeszkody do pokonania. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze pokonanie ustalonej trasy z jajkiem na łyżce. Gdy jajeczko spadnie trzeba wrócić na miejsce startu.

  1. Jajka, jajeczka – zabawy badawcze
  • Jak zbudowane jest jajko? – rozbijcie jedno surowe jajeczko na talerzyk lub do miseczki; zachęćcie dziecko do zbadania jajka – obejrzyjcie dokładanie wszystkie części jajka – nazwijcie je. Sprawdźcie również jakie w dotyku jest żółtko, białko i skorupka.

 

  • Czy da się rozpoznać, które jajeczko jest ugotowane, a które surowe? – Oczywiście, Rodzicu zachęć dziecko do zakręcenia zarówno ugotowanym, jak i surowym jajkiem. Jajko surowe kręci się szybciej.

 

  • Czy jajko pływa w wodzie? – do tego eksperymentu należy przygotować 2 szklanki – wypełnijcieje wodą do połowy. W jednej szklance rozpuśćcie kilka łyżek soli, a następnie włóżcie jajka do szklanek. Obserwujcie co się dzieje, widzicie różnice? Jajko w wodzie tonie, a w wodzie z dodatkiem soli pływa. Jajko jest cięższe od wody, ale lżejsze od wody z solą.

 

  • Przeźroczyste jajeczko –surowe jajko włóżcie do słoika i zalejcie octem. Odstawcie w bezpieczne miejsce. Na efekty tego eksperymentu trzeba będzie poczekać. Po około 2 dniach ocet powinien rozpuścić skorupkę, a jajko zostaje tylko w błonce. Opłuczcie je wodą. Widać nawet żółtko! Jajko jest miękkie i odbija się jak piłeczka.

Życzymy dobrej zabawy!

Do poniedziałku 😊

P.S Pochwalcie się efektami eksperymentowania

pani Ania i pani Małgosia

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 2 kwiecień

………………………………………………………………………………………………………………………………….

„Wiosenna gimnastyka” – 2 kwietnia

Dziecko:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem
  • rozwija sprawność ruchową
  • z uwagą słucha poleceń

Potrzebne pomoce:

  • Kosta do gry lub karteczki z narysowanymi kropeczkami
  • Maskotki/plastikowe kubeczki – to będą nasze pachołki
  • Chusteczki higieniczne
  • Wstążka/tasiemka do wyznaczenia startu

I – Rozgrzewka

  1. Przygotowanie do zajęć – rozgrzewka poszczególnych części ciała

Rodzicu, zaproś dziecko do zajęć ruchowych. Zaczniemy od rozgrzewki poszczególnych części ciała. Dziecko w pozycji stojącej wykonuje poszczególne ćwiczenia:

  • kręci głową w różne strony (kręci kółka; patrzy raz w jedną raz w drugą stronę, kiwa głową w przód i w tył)
  • wzrusza ramionami (kilkakrotnie podnosi je i opuszcza)
  • macha ,,skrzydełkami” – kładzie dłonie na ramiona – podnosi ręce w górę i opuszcza na dół, wykonuje ruchy okrężne rękoma
  • kręci biodrami
  • maszeruje w miejscu
  • wyciąga ręce jak najwyżej i opuszcza je
  1. Maszeruj, biegnij – zabawa rytmiczna przy muzyce

Rodzicu, włącz muzykę i poruszajcie się zgodnie z jej rytmem. Muzyka podpowie Wam, jak się poruszać.

II – Ćwiczenia właściwe

  1. Pajacyk, podskok, przysiad

<Do zabawy potrzebna będzie kostka do gry (lub kropeczki narysowane na małych karteczkach>

Mamo, tato zachęćcie dziecko do zabawy ruchowej – dziecko rzuca kostka lub losuje karteczkę z narysowanymi kropeczkami, a następnie przelicza ilość oczek. Ilość oczek wskazuje, ile razy dziecko ma wykonać poszczególne ćwiczenie np. 5 oczek – dziecko wykonuje 5 pajacyków. Po każdym ćwiczeniu ponownie rzucamy kostką.

Ćwiczenia do wykonania:

  • Przysiady
  • Podskoki
  • Skłony
  • Pajacyki
  1. Ćwiczenie w pozycji leżącej

Dziecko kładzie się na podłodze, na brzuchu. Podnosi tylko głowę, a następnie tylko ręce (wyprostowane), tylko nogi. Po kilku powtórzeniach dziecko może podjąć próbę jednoczesnego podniesienia głowy, rąk i nóg i wytrzymania w tej pozycji przez chwilę.

  1. Ćwiczenie w pozycji niskiej

< Do tego ćwiczenia trzeba ustawić w linii prostej kilka przeszkód (mogą to być maskotki) i wyznaczyć start – za pomocą wstążki/tasiemki>

Dziecko czworakuje, omijając przeszkody. Na klaśnięcie rodzica zatrzymuje się, aby po chwili wrócić do wykonywania ćwiczenia.

  1. Ćwiczenie usprawniające stopy

Dziecko siedzi na podłodze w siadzie prostym podpartym. Następnie podnosi do góry raz jedną, raz drugą nogę. W kolejnym etapie utrudniamy ćwiczenie – przy podnoszeniu jednej nogi, dziecko stara się poruszać stopą raz dół, raz w górę.

  1. Ćwiczenia z elementem przeskoku

<do tego ćwiczenia będą potrzebne chusteczki higieniczne, wstążeczka (tasiemka) wyznaczająca start>

Rodzicu rozłóż wspólnie z dzieckiem na podłodze pięć chusteczek higienicznych w linii prostej oraz wstążeczkę – oznaczającą start. Tak przygotowaną trasę dziecko pokonuje przeskakując chusteczki obunóż, po przeskoczeniu wszystkich przeszkód wraca w ten sam sposób na metę. Dziecko powinno pokonać trasę jak najszybciej z zachowanie zasad bezpieczeństwa.

III – Zakończenie

  1. Marsz

Dzieci maszerują wokół pomieszczenia, najpierw z kolanami uniesionymi nisko, a następnie coraz wyżej. Następnie wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami.

Życzymy udanej zabawy!

 

                                                                                             pani Ania i pani Małgosia

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………..

„Wiosenna matematyka” – 1 kwietnia

Dziecko:

  • Przelicza na zbiorach zastępczych
  • Odróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • Orientuje się w przestrzeni
  1. Bocian – zabawa paluszkowa

Rodzicu, zachęć dziecko do udziału w zabawie paluszkowej. Czytaj tekst i jednocześnie pokazuj odpowiedni ruch dłońmi. Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchu, w powtórzeniu zabawy dziecko samodzielnie pokazuje układ ruchu paluszków.

Bocian (wg. wierszyka ,,Ptaszek” M. Nowak)

Bocian głowę ma okrągłą

Układanie dłoń przed sobą w kształt kola

Z boku dwa skrzydełka

Złącznie kciuków i poruszanie pozostałymi palcami

Gdy klekocze – dziób otwiera

Rytmiczne łącznie palca wskazującego i kciuka prawej dłoni

Czujnie wokół zerka

Zetknięcie kciuka i palca wskazującego, rotowanie dłoni w nadgarstku

  1. Za czym rozgląda się bocian? -,,burza mózgów i zagadka słuchowa

<Rodzice, jeśli Wasze dziecko wykonało w poniedziałek pracę plastyczną – przestrzennego bociana, możecie użyć go w tej zabawie manipulując nim>

Mamo, tato powiedzcie dziecku, że nasz pan bocian rozgląda się uważnie, dlatego, że czego szuka. Zapytajcie dziecko, za czym ich zdaniem może rozglądać się bocian. Zapewne dzieci będą miały ciekawe i zupełnie niestandardowe pomysły.

Gdy dziecko poda swoje propozycje – włączcie zagadkę słuchową – wtedy dowiecie się czego tak naprawdę pan bocian szukał.

  1. Nad stawem – zabawa matematyczna

<Do tej zabawy będziemy potrzebować – wyciętego owalu z niebieskiego papieru kolorowego (to będzie nasz staw) oraz 6 zielonych klocków lub rysunków żabek>

Rodzicie, zachęćcie dziecko do zabawy matematycznej. Przeczytajcie zadania (lub ułóżcie swoje własne), do których dzieci będą układać odpowiednio żabki. Pamiętajcie, aby po każdym zadaniu wspólnie sprawdzić ilość żabek.

  • Nad stawem siedziały trzy zielone żabki. Po chwili dołączyła do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest żab nad stawem?
  • Nad stawem kumkało sześć żab. Nadleciał bocian i wystraszył trzy żabki. Ile żab jest teraz nad stawem?
  • W stawie pływają cztery żaby. Do stawu wskoczyły jeszcze dwie żabki. Ile żab pływa w stawie?
  1. Bocian i żaby – zabaw przy piosence

<Do tej zabawy potrzeby będzie nam bocian wykonany przez dziecko lub wybrana maskotka>

Rodzicu włącz dziecku piosenkę. Gdy muzyka gra, dziecko swobodnie porusza się przy piosence. Co jakiś czas będzie trzeba zatrzymać muzykę– wtedy zadaniem dziecka będzie położenie pana bociana (lub dowolnej maskotki) w odpowiednim miejscu np. przed sobą, za sobą, pod stołem, pomiędzy krzesłami itp.

  1. Żaby i bociany – praca graficzna

Rodzicu, zadaniem dziecka jest pokolorowanie tylu obrazków, ile wskazuje ilość kropek. Poniżej karta pracy.

karta pracy 01.04

  • Dziś 1 kwietnia, czyli Prima aprilis –nie uda nam się zrobić wspólnie psikusów, ale za to chętnie zobaczymy Wasze zabawne zdjęcia, dajcie też znać, czy udało Wam się zrobić komuś zabawy żart😊

Życzymy udanej zabawy!

pani Ania i pani Małgosia

…….………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Szanowni Rodzice,

W związku z koniecznością przebywania w domu Państwa dzieci, proponuję zajęcia ruchowe w formie zabawowej dla wszystkich dzieci a w szczególności tych, które obecnie nie mogą uczestniczyć w zajęciach gimnastyki korekcyjnej. Bardzo proszę o przygotowanie miejsca do ćwiczeń, ubranie dzieci w strój sportowy, przewietrzenie pokoju a także o zapewnienie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 

Pozdrawiam 

nauczyciel gimnastyki

Teresa Mucha

…….……………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 31 marzec

…….………………………………………………………………………………………………………..

„Wiosenna muzyka” – 31 marzec

Dziecko:

  • Rozwija poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
  • Ilustruje muzykę ruchem
  • Rozwija wyobraźnię muzyczną
  1. Maszeruj, biegnij, skacz – zabawa rytmiczna przy muzyce

Rodzicu, zaproś dziecko do zabawy przy muzyce. Włącz muzykę i poruszajcie się zgodnie z jej rytmem. Trochę pomaszerujecie, pobiegacie i poskaczecie. Dzieci napewno poradzą sobie z tą zabawą doskonale.

  1. Wiosna w błękitnej sukience – zabawa z piosenką

Znacie już naszą wiosenną piosenkę ,,Wiosna w błękitnej sukience” – zaśpiewajcie ją wspólnie, a następnie postarajcie się ułożyć prosty ruch do piosenki. Zatańczcie wspólnie.

ktoś z Was odważy się podzielić z nami swoją ilustracją ruchową? Chętnie Was zobaczymy 😊

  1. Domowe instrumenty – rozpoznawanie odgłosów

Rodzicu, w waszym domu jest mnóstwo przedmiotów wydających różnorodne dźwięki, przygotujcie wspólnie z dzieckiem kilka z nich (mogą to być np. szklanka z łyżeczką w środku, metalowe pokrywki, puste butelki, butelka wypełniona np. ryżem, tarka.) Powiedz dziecku, żeby zastanowiło się co trzeba zrobić, żeby te przedmioty wydawały dźwięki. Posłuchajcie dźwięków wydawanych przez wasze ,,instrumenty”.

Następnie przeczytaj dziecku wierszyk, który znajduje się poniżej. Po przeczytaniu wiersza, dziecko zamyka oczy, a rodzic gra na dowolnym ,,instrumencie”. Zadaniem dziecka jest wskazać przedmiot, który wydawał dźwięk. Przy powtórzeniu zabawy to dziecko zadaje rodzicowi zagadkę muzyczną.

W moim małym pokoiku, jest pudełko na stoliku,

W tym pudełku są ukryte instrumenty niesamowite.

Powiedz, powiedz, powiedz nam

Na czym teraz gram?

  1. Gramy na instrumentach – wystukiwanie rytmu

Mamo, tato, do kolejnej zabawy wykorzystamy przedmioty z poprzedniej zabawy. Wybierzcie jeden z ,,instrumentów” i wystukaj prosty rytm np.

o   o   o

 

o   oo   o

Zadaniem dziecka jest powtórzenie zagranego przez rodzica rytmu.

W powtórzeniu zabawy to dziecko wymyśla rytm, a rodzic powtarza.

  1. Relaksacja

Rodzicu, włącz muzykę relaksacyjną. Odpocznijcie po wspólnej zabawie.

  • Zabawa rytmiczna dla chętnych

 

Życzymy udanej zabawy!

pani Ania i pani Małgosia

…….………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia można pobrać w formie pdf

Witaj panie bocianie – 30.03.2020pdf

„Witaj panie bocianie” – 30 marzec

Dziecko:

  • Wzbogaca wiedzę o ptakach; 
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu; 
  • Rozwija sprawność manualną

1.Mamo, tato przeczytaj dziecku zagadkę, po jej rozwiązaniu dowie się z kim dziś będziecie się bawić

Pióra ma biało-czarne, a nogi czerwone;
Zmykają przed nim żabki przestraszone.

2.Rodzicu, przeczytaj dziecku opowiadanie ,,Powrót bociana” A. Widzowskiej

(Jeśli macie w domu książeczkę – można otworzyć ją na s. 58, jeśli nie ilustracja do opowiadania znajduje się poniżej)

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek.

– Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec.

– Przecież jeże nie latają!

– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

-Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek.

– Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle

– Kle, kle, kle powtórzył Olek.

 

3.Mamo, tato porozmawiaj z dzieckiem o wierszu

– Dokąd pojechał Olek?

– Gdzie swoje gniazdo miał bocian?

– W jaki sposób na świat przychodzą bociany?

– Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

– Zapamiętałeś/aś nazwę innego ptaszka, który wraca wiosną do polski?

– Jakie oznaki wiosny widzisz na obrazku?

4.Bociany do gniazd – Rodzicu, pobawcie się wspólnie z dzieckiem przy muzyce

 

Poruszajcie się, w rytm muzyki – naśladując przy tym sposób poruszania się bociana – wysoko podnoście kolana, machajcie rytmicznie szeroko rozłożonymi rękami. Co jakiś czas zatrzymuj muzykę, wtedy bocian musi jak najszybciej wrócić do gniazda – wcześniej ustalonego miejsca. Gdy muzyka ponownie zacznie grać, bociany ponownie wylatują z gniazd.

5.Szukamy bociana – zabawa słuchowa

Rodzicu, posłuchaj z dzieckiem odgłosów wydawanych przez bociana oraz przez inne charakterystyczne ptaki (np.. sowa, kukułka czy dzięcioł). Podczas słuchania odgłosów ptaków co jakiś czas powracaj do odgłosu bocianów – zadaniem dziecka jest rozpoznanie wśród innych odgłosów klekotu bociana i zasygnalizowanie rozpoznania poprzez klaskanie.

https://www.glosy-ptakow.pl/

6.Rodzicu, zachęć dziecko do wykonania bociana z dostępnych w domu materiałów.

Mogą to być papierowe talerzyki, waciki kosmetyczne czy po prostu karton. Poniżej inspiracje do wykonania bociana, możecie oczywiście wykonać pracę wg. własnego pomysłu.

Życzymy udanej zabawy!

pani Ania i pani Małgosia

P.S.

Chętnie zobaczymy efekty waszej zabawy! 😊

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Dzieci mają niezliczoną ilość zabawek. Przedmioty te jednak często im się szybko nudzą i lądują w kącie. Dla odmiany warto pobawić się z dziećmi bez zabawek.                               Rodzicu włącz do zabawy przedmioty codziennego użytku.                                                       Inspiracją może być to co masz wokół – np.w kuchni.

Groch, fasola, kawa, ciecierzyca… Jest wokół nas wiele ziaren, które możemy wykorzystać w zabawie stymulując zmysł dotyku, wzroku , a nawet słuchu.

„Zabawy z ziarenkami” – 27 marzec

Dziecko:

  • Podejmuje próby wnioskowania na postawie obserwacji rozwoju roślin
  • Ćwiczy pamięć i koncentrację
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Rodzicu pobaw się z dzieckiem w zabawę pt. AKCJA SEGREGACJA.

Przygotuj np. trzy rodzaje ziaren (np. fasola, groch, ciecierzyca). Zadaniem dzieci jest posegregowanie ziaren wg rodzaju do odpowiednich miseczek, następnie policzyć ziarenka, porównać których jest więcej , których mniej, a może jest tyle samo. I Inna, trudniejsza propozycja zabawy to przenoszenie ziarenek na łyżce z jednej miseczki do drugiej rozstawionej na odległość ok.2 metrów. Przy każdej miseczce połóż kartonik z kropkami oznaczającymi ilość ziarenek oraz kształt ziarenek jaka ma się w niej znajdować.

  • Rodzicu zainspiruj dziecko do stworzenia prostego instrumentu.

Wsyp wspólnie z dzieckiem ziarenka do jakiegokolwiek plastikowego lub metalowego opakowania po żywności lub kosmetykach. I grzechotka gotowa! (można ja dodatkowo w dowolny sposób ozdobić, np. pomalować, obkleić itp.)

Jeśli macie kilka opakowań można stworzyć grzechotki o odmiennych dźwiękach wsypując inną ilość lub rodzaj ziaren.

  • Rodzicu zachęć dziecko do szukania odpowiedzi na pytanie : – Dlaczego tak się dzieje?

Zabawy badawcze zaspokajają naturalną ciekawość dziecka. A więc dawaj mu możliwość poznawania otaczającego świata.

Załóż z dzieckiem hodowlę fasolki. Do słoika wlej 3/4 wody, zamiast wieczka załóż gazę i zabezpiecz gumką lub sznurkiem. Zrób delikatnie wgłębienie, żeby gaza dotykała wody. Połóż na niej fasolkę. Zapytaj dziecka , czy ma pomysły na to co może się z fasolą? Zaznacz, że trzeba pilnować, aby gaza stale była mokra.

Możecie także do pojemnika po jogurcie/ serku wsypać trochę ziemi, włożyć do niej fasolkę i podlać. Zachęć go do codziennej obserwacji założonych hodowli.

  • Mamo, tato pośpiewaj razem z dzieckiem.

Zaśpiewaj dziecku prostą, wesołą piosenkę na popularną melodię, którą na pewno znasz, a jak nie, to słyszałeś – „Stary Donald farmę miał”

Zachęć dziecko, aby razem z Tobą powtarzało tekst piosenki i proste ruchy.

Piosenka                                                                     Ruchy

W ogródeczku fasolkę mam,                                     wskazuje na doniczkę z fasolką,

Heja, heja, ho

I ją wodą podlewam.                                                 z ramienia robi lejek konewki i wykonuje

                                                                                   ruch naśladujący podlewanie,

Heja, heja, ho

Słonko na nią grzeje                                                   wykonuje ruch wkręcania żarówki,

Heja, heja, ho

Wietrzyk czasem owieje.                                           macha rękami na prawo i lewo.

Heja, heja, ho

Rośnie fasolka do góry,                                              podnosi ręce do góry,

Heja, heja, ho

Teraz fasolką będziesz typokazuje na dziecko.

Heja, heja, ho

Zamiast ilustrowania treści piosenki ruchem, poproś aby dziecko grało na wykonanej grzechotce, albo grajcie wspólnie.

Życzymy udanej zabawy!

                                                                                                         pani Ania i pani Małgosia.

P.S.

Pochwalcie się co udało się wam wyhodować?

…….…………………………………………………………………………………………………………………………….

Wiosna budzi się do życia. Kwiaty 26 marzec

Wiosna budzi się do życia. Kwiaty 26 marzecpdf

Szczegóły

Start:
16 marca @ 08:00
Koniec:
30 czerwca @ 17:00