Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do pracy w domu gr III 5-latki

16 marca @ 10:00 - 31 maja @ 17:00

Specjalnie dla Państwa przebudowaliśmy naszą strone internetowa dokładając zakładkę w MENU -Zadania w domu

Od poniedziałku 30 marca zadań prosimy szukać przez ta zakładkę

Zuziu zrobiłaś pięknego Wielkanocnego zajączka  🙂 Dobrze, że pamiętasz o ćwiczeniu rączki  🙂 Szkoda, że nie możemy usłyszeć jak grasz na wykonanych grzechotkach. Jesteś mistrzynią kuchennych inspiracji 🙂

   

Julciu, aż miło patrzeć jak piszesz szlaczki literopodobne. Cieszymy się, że tak ochoczo odrabiasz zadania 🙂

   

Julia i Zuzia literka „D” utrwalona – brawo za wymyślone wyrazy i rysunki 🙂

Super, że dołączyła do nas druga Zuzia. Dziękujemy za pozdrowienia. Widzimy, że poszerzasz wiedzę o ptakach.
Pięknie wykonana grzechotka – co za ozdoby. Pozdrawiamy!

Dziewczynki Wasze prace plastyczne są bardzo ładne. Zrobiło się wiosennie. 
  Pozdrawiamy Was cieplutko pani Marta i pani Ola 🙂

                         

Witamy pierwszego chłopca  w naszym gronie, Oskarku dobrze że jesteś z nami. Zrobiłeś piękną  wiosenną pracę. Mamy nadzieje, że farb wystarczy na kolejne 🙂

                         

Zuziu i Julcia jesteście bardzo szybkie i dokładne w wykonywaniu  zadań.
Dyktando znakomicie, bociany jak żywe. 
Pozdrawiamy Was i zapraszamy do dalszej zabawy – pani Marta i pani Ola 🙂 

…….………………………………………………………………………………………………………………………….

„WIELKANOCNE ZWYCZAJE”

Grupa III (dzieci 5 – letnie)

Nauczycielki: Marta Boczkowska, Aleksandra Sysło

Drodzy Rodzice w tym tygodniu dziecko pozna zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych. Pozna wielką i małą literę „J, j”, doskonalić będzie umiejętność czytania sylabami. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy spostrzegawczość oraz umiejętność przeliczania i logicznego myślenia. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych związanych z Wielkanocą.

Poniedziałek 6.04.2020r.

Zabawy słownikowe i czytelnicze

  1. „Świąteczne zwyczaje”– film edukacyjny.

Mamo, tato oglądnij ze mną program edukacyjny o zwyczajach świątecznych.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

  1. „Czym jest Wielkanoc”zabawy słownikowe, historyjki obrazkowe.

Porozmawiajmy o tradycjach polskich związanych ze zbliżającymi się świętami oraz rozwiążmy kilka zadań świątecznych.         Wielkanoc załącznik

  1. „Wielkanocne memory” – zabawa na spostrzegawczość.

Mamo, tato sprawdźmy swoją pamięć.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

  1. „Co wiemy o jajkach” – film rysunkowy.

Poznajmy historię jajka.

  1. „Jajko cud natury” – zabawy z literą „J”.

Opisz jak wygląda jajko(ćwiczenie doskonalące mowę dziecka).

Zadanie dla dzieci: powiedz na jaką głoskę rozpoczyna się słowo „jajko”. Zobacz jak wygląda litera „J”, „j” i powiedz z czym ci się ona kojarzy, narysuj palcem na stole jej kształt.

                  JAJKO

  1. „Wyrazy na literę „j” – czytanie całościowe (globalne) wyrazów.

Zobacz jakie zwierzęta, rośliny i przedmioty rozpoczynają się na literę „j”.

Wymyśl i narysuj inne wyrazy rozpoczynające się na głoskę „j”. Przeslij nam swoją pracę.

  1. „Znajdź litery” – czytanie liter z rozsypanki.

Zadanie dla chętnych dzieci.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-1-czarno-bia%C5%82e.pdf

  1. „Baranek, koszyczek” – znajdź różnice między obrazkami

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/wycinanki_wielkanoc/pro_liberis_wycinanki_09.pdf

…….………………………………………………………………………………………………………………………………..

Drodzy Rodzice,

jeśli ktoś ma ochotę na wskazówki odnoście ćwiczeń logopedycznych z dziećmi w domu

to serdecznie zapraszam do kontaktu na adres mailowy: anfr@one.eu

Pozdrawiam

Anna Froń – logopeda, psycholog

…….………………………………………………………………………………………………………………………..

Drodzy Rodzice,

Informujemy, że dla osób chętnych jest możliwość kontaktu z psychologiem

Beata Żurawel  tel. 609862958

beatazurawel@gmail.com

Pozdrawiam
Beata Żurawel

…….………………………………………………………………………………………………………………………………….

WITAMY W PIĄTEK 3.04.2020

ZAPRASZAMY DO MUZYCZNEJ ZABAWY

  1. Zapraszamy Was do obejrzenia filmu „Wywiad z bocianem”

  1. Posłuchajcie piosenki – Śpiewające brzdące – „Żabie kroki” –   śpiewajcie refren.

1 To nie lada, lada gratka,
Kiedy z boćkiem tańczy żabka
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

2 Żabka w koło podskakuje,
Bociek nogą wymachuje
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

3 Bocianowi wciąż za mało,
Jeszcze tańczyć mu się chciało
Złapał żabkę za dwa boczki,
W przód, do tyłu robią kroczki
Złapał żabkę za dwa boczki,
W przód, do tyłu robią kroczki

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

4 Kiedy sobie tak tańczyli
Do stawiku się zbliżyli,
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

  1. Słuchaj z Rodzicem piosenkę i pobawcie się w „Muzyczną loteryjkę”

Dziecko tańczy w rytm muzyki. Prowadzący co jakiś czas wyłącza muzykę, dziecko wyciąga z pojemnika (może to być kapelusz, pudełko, koszyczek) los i odczytuje polecenie, według którego ma zatańczyć po ponownym włączeniu muzyki np.

– tańczymy jak samoloty

– tańczymy machając “skrzydełkami”

– razem tańczymy trzymając się “haczykiem” pod rękę

– tańczymy trzymając się za kolana

– tańczymy klaszcząc nad głową

– tańczymy na palcach itp.

Po wykonaniu jednego polecenia wyciszamy muzykę i wyciągamy kolejny los.

4 Zabawa „Bocian – wysoko i nisko”

Dziecko kuca. Zaczyna wydawać dźwięk „kle”, „kle” własnym głosem – od niskiego stopniowo podwyższając. Zadaniem dziecka jest poruszanie się wraz z dźwiękiem (podnosi się i opada). Na przerwę zatrzymuje ruch.

  1. Zabawa „Głośno – cicho”

Na zasadzie zabawy w „Ciepło – zimno”. Do ukrytego przedmiotu np. bociana prowadzą dźwięki głośne grane na łyżkach lub waszych grzechotkach przez rodzica lub dziecko.

  1. Wesołe rytmy.

Zabawa polega na realizacji rytmów klaskaniem: tam gdzie kółko klaszczesz, na przerwę, rozkładasz ręce na boki:

O O O     O O       O O O      O O

———————————————–

O           O O O O       O O       O     O O O O     O O

——————————————————————-

O O     O     O O       O       O O

 

   – Spróbuj te rytmy ułożyć za pomocą klocków.

   – Narysuj swój kółeczkowy rytm dla mamy lub taty – sprawdź czy potrafią go wyklaskać.

  1. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki „Żabie kroki” – starajcie się ją zaśpiewać.

Do zobaczenia w poniedziałek. Pozdrawiamy panie Marta i Ola.

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 2 kwiecień

…….…………………………………………………………………………………………………………………………….

PRZYSZŁA PORA NA ZABAWY PLASTYCZNE

(CZWARTEK 2.04.2020)

PROPONUJEMY WYKONANIE WIOSENNEGO PTASZKA

WEDŁUG PODPOWIEDZI LUB WEDŁUG WASZEGO POMYSŁU

  1. Zanim wykonasz pracę rozwiąż zagadki:

Po pniach drzew on skacze.

Puka dziobem w korę.

Pewnie gdy są chore,

jest tych drzew doktorem. (dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach.

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka. (bocian)

 

Biżuterii nie kładź w oknie otwartym w dzień skwarny,

bo ci ptaszek ten ją skradnie dla swojej dzieciarni. (sroka)

 

Czarno-biały ptaszek lubi domy nasze.

Przy oknie, na ścianie muruje mieszkanie

z gliny, z własnej śliny, bez młotka i kielni,

jak ten murarz dzielny. (jaskółka)

 

On ma tę naturę, że wzlatując w górę,

śpiewa chwałę polom nad rolnika rolą. (skowronek)

 

Barwne i krzykliwe ptaszę polubiło strony nasze.

Wciąż wybiera się za morze, ale wybrać się nie może. (sójka)

  1. A teraz wykonajcie wiosennego ptaszka z dostępnych w domu materiałów, poniżej macie kilka propozycji, z których możecie skorzystać. Oczywiście czekamy na zdjęcia z wykonanych prac.

                         

DOBREJ ZABAWY – POZDRAWIAMY WAS PANIE MARTA I OLA

DO JUTRA 🙂

…….………………………………………………………………………………………………………………………………….

Szanowni Rodzice,

W związku z koniecznością przebywania w domu Państwa dzieci, proponuję zajęcia ruchowe w formie zabawowej dla wszystkich dzieci a w szczególności tych, które obecnie nie mogą uczestniczyć w zajęciach gimnastyki korekcyjnej. Bardzo proszę o przygotowanie miejsca do ćwiczeń, ubranie dzieci w strój sportowy, przewietrzenie pokoju a także o zapewnienie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 

Pozdrawiam 

nauczyciel gimnastyki

Teresa Mucha

…….………………………………………………………………………………………………………………………………….

WITAJCIE !!!!!!!

DZISIAJ (TJ. ŚRODA 1.04.2020)

ZAPRASZAMY WAS DO ZABAW MATEMATYCZNYCH POPRZEZ, KTÓRE:

  • Określimy kierunki i ustalimy położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby,
  • Rozróżnimy podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);
  • Wykonamy dodawanie i odejmowanie, policzymy przedmioty,
  • Odróżnimy liczenie błędne od poprawnego;

I     Mamo, tato pobaw się ze mną w „Dyktando matematyczne”

  1. Na dole kartki narysuj domek, dorysuj 2 okna i drzwi
  2. Po lewej stronie domu narysuj trzy drzewa
  3. Po prawej stronie domu narysuj płotek
  4. Nad domkiem narysuj słońce
  5. Po lewej stronie słońca narysuj 5 ptaszków
  6. Pokoloruj obrazek

II   Zabawa ruchowa „ Ptaszki”

Na dywan, podłogę rozsypujemy ok. 10 „ziarenek” tego co mamy w domu np. fasola, guziki, klocki.

Dziecko udając ptaszka porusza się po mieszkaniu do piosenki „Wiosna w błękitnej sukience”. Na dźwięk instrumentu ( np. łyżki, pokrywka garnka i łyżka) przykuca i zbiera tyle „ziarenek” ile usłyszało dźwięków, które zagrała Mama lub Tata.

III Mamo, tato „Gdzie jest bocian?”

Dziecko i rodzic. Jedno z nich ma zawiązane oczy, drugie jest jego nawigatorem. Nawigator ma za zadanie przeprowadzić osobę przez tor przeszkód ustawiony w mieszkaniu, używając komunikatów werbalnych, np. “trzy kroki prosto”, “dwa kroki w tył”, “krok w prawo”, itp aż dojdziemy do wyznaczonego celu czyli umownie bociana – można go wcześniej narysować

IV „Ukryta figura”

Mamo, tato narysuj palcem na plecach dziecka koło, trójkąt, kwadrat lub prostokąt. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jak nazywa się narysowana figura. (wcześniej przypominamy wygląd figur). A teraz zamiana ról.

V   „Policz ile jest ptaków ?”

Należy przygotować 10 klocków, które będą umownie ptakami lub 10 narysowanych i wyciętych przez dziecko ptaszków.

Dziecko przelicza ile ma przed sobą „Ptaszków”

Rodzic układa zadania a dzieci ilustrują je za pomocą przygotowanych sylwet lub klocków.

  • Na gałęzi usiadły trzy ptaszki (układają trzy klocki lub sylwety). Potem przyfrunęły jeszcze dwa (dosuwają dwa ptaszki). Ile ptaszków jest teraz na gałęzi drzewa.
  • Nad łąką fruwało sześć ptaszków (układają sześć ptaszków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy ptaszki). Ile ptaszków pozostało?

Teraz dziecko układa zadanie, a rodzic je rozwiązuje.

VI Wykonaj zadanie:

Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze.

…….……………………………………………………………………………………………………….

Zajęcia z języka angielskiego 31 marzec

…….………………………………………………………………………………………………………….

Wtorek 31.03.2020r.

Mamo, tato poćwicz ze mną w domu

Ćwiczenia gimnastyczne

Potrzebne będą: miękka zabawka lub gąbka

  1. Rozgrzewka
  • bieg w miejscu
  • pajacyki
  • „Sufit – podłoga” – na hasło naśladowanie ruchu, tak jakbyśmy chcieli dotknąć sufitu
    i podłogi
  1. Ćw. właściwe
  • leżenie tyłem (CZYLI NA PLECACH); nogi ugięte w kolanach; mała miękka zabawka (może być gąbka) w rękach; uniesienie bioder lekko w górę; przekładanie zabawki nad brzuchem i pod plecami z ręki do ręki
  • chodzenie na czworakach po pokoju z punktu A do punktu B
  • z jednej stony pokoju ułożone są różne zabawki. Rodzic podaje nazwę jednej z nich. Zadaniem dziecka jest przyniesienie podanej zabawki jak najszybciej do rodzica. Jest to ćw. bieżne.
  • przenoszenie tych samych zabawek stopami na siedząco od rodzica i wrzucanie ich do pudełka. Dziecko ma pokonać odległość ok. 2 m. Ćw. wykonujemy bez butów.
  1. Zakończenie
  • masażyk rodzica i dziecka na plecach do wymyślonego wierszyka

Podaję propozycję:

PADA DESZCZYK – rysujemy padający deszczyk

ŚWIECI SŁOŃCE – kreślimy koło z promykami

IDĄ SŁONIE – stukamy wewnętrzną cz. dłoni

SZUMI WODA – rysujemy fale

…………………………………………………………………………………………………………………………………

„PRZYLECIAŁY PTAKI”

Grupa III (dzieci 5 – letnie)

Nauczycielki: Marta Boczkowska, Aleksandra Sysło

Drodzy Rodzice w tym tygodniu poznamy ptaki, które przyleciały na wiosnę do Polski. Poznamy je po wyglądzie i odgłosach. Bawić będziemy się w zabawach (słownikowych z literkami) oraz zabawach matematycznych, ruchowych i plastycznych. Na każdy dzień tygodnia przygotowałyśmy dla Was po kilka zadań. Życzymy Wam miłej zabawy. Bądźcie ciekawi świata.

Poniedziałek 30.03.2020r.

Zabawy przyrodnicze i czytelnicze

Mamo, tato przeczytaj mi wiersz i naucz się ze mną na pamięć. Porozmawiajmy o roli dzięcioła w lesie.

  1. „Dzięcioł” – wiersz W. Rudzińskiego.

Dzięcioł w drzewo stuka

stuk, stuk, stuk.

I korników szuka

puk, puk, puk.

Patrzy, które drzewo chore

i zagląda mu pod korę.

Stuku puku, stuku puku.

dzięcioł to korników wróg.

Zjawił się na skrzydłach doktor

zrobił w korze mały otwór.

Wiem już co tam panią boli

W korze się zagnieździł kornik

Stuku puku, stuku puk.

  1. „Ptaki wokół nas” – mamo, tato posłuchaj ze mną jak śpiewają ptaki. Postarajmy się rozróżnić głosy przynajmniej 2 – 3 ptaków.

https://www.glosy-ptakow.pl/

  1. „Jaki to ptak”– zabawy słownikowe. Czytanie całościowe (globalne) wyrazów.

Zadanie dla dzieci: wysłuchaj i powiedź jaką pierwszą i ostatnią głoskę słyszysz w nazwach poszczególnych ptaków. Podziel wyrazy na sylaby.

Mamo, tato przeczytaj ze mną całościowo wyrazy, żebym zapamiętał(a) jak one wyglądają.

BOCIAN                   SŁOWIK                     KUKUŁKA                  WILGA

Teraz poćwiczmy sami. załącznik nr 1

  1. „Dudek najpiękniejszy ptak Polski” – zabawy z literą „D”.

Opisz jak wygląda dudek (ćwiczenie doskonalące mowę dziecka).

Zadanie dla dzieci: powiedz na jaką głoskę rozpoczyna się słowo „dudek”. Zobacz jak wygląda litera „D”, „d” i powiedz z czym ci się ona kojarzy, narysuj palcem na stole jej kształt.

   

DUDEK

Wymyśl i narysuj inne wyrazy rozpoczynające się na głoskę „d”. Prześlij nam swoją pracę.

  1. „Poczytam Ci mamo” – czytanie sylab.

Zadanie dla chętnych dzieci.

 

  1. „Znajdź drogę do ptaka”– praca graficzna. Labirynt.     Załącznik nr 2

Kolorowanki   Dla chętnych dzieci

Załącznik nr 3 

Załącznik nr 4

…….…………………………………………………………………………………………………………………………….

WITAMY WAS I ZAPRASZAMY

DO ZABAW MUZYCZNYCH

„WIOSNA W BŁĘKITEJ SUKIENCE”

PIĄTEK 27.03.2020

DZIĘKI TYM ĆWICZENIOM I ZABAWOM BĘDZIEMY:

  1. eksperymentować rytmem,
  2. rozwijająć swoją wyobraźnię muzyczną;
  3. słuchać muzyki,
  4. śpiewać piosenki z dziecięcego repertuaru
  5. dostrzegać zmiany wysokości dźwięku
  6. muzykować z użyciem różnych źródeł dźwięku

 

  1. Już poznaliście piosenkę „Wiosna w błękitnej sukience” – jeśli nie to warto ją posłuchać i zaśpiewać. Powtórzcie parę razy refren – czy potrafisz już zaśpiewać samodzielnie.

Świetnie – to następne zadanie.

  1. Słuchaj z Rodzicem piosenkę i pobawcie się.

Śpiewacie razem zwrotki piosenki. Gdy pojawia się refren, jedno z Was (wyznaczacie wcześniej kolejność) „rysuje” gestami rąk jakąś figurę (koło, trójkąt, kwadrat lub prostokąt, lub zwierzątko, postać).

Śpiewamy drugą zwrotkę piosenki, a gdy rozpoczyna się refren po drugiej zwrotce, do akcji przystępuje kolejna osoba – czyli Wy lub Wasza mama, tata. „Rysuje” własną ilustrację. Po zakończeniu piosenki odgadujemy co narysowaliście.

  1. Przygotuj z mamą lub tatą pokrywkę garnka i łyżkę.

Będziesz wykonywać ćwiczenia po usłyszeniu dźwieków, które zagra rodzic.

Na usłyszane sygnały dźwiękowe: cichy dźwięk, głośny itp. dziecko kolejno wykonuje ustalone wcześniej czynności.

Na przykład:

dźwięk cichy – staje na jednej nodze,

głośny – kładzie się na podłodze,

dwa uderzenia – podbiega do stołu lub dotyka ręką ściany itp.

  1. Teraz kolej, abyś zagrał Ty: weź dwie łyżki do ręki i zagraj dźwięki wg wzoru:

– tam gdzie kropka grasz, na przerwę rozkładasz ręce z łyżkami po bokach

  • ●●     ●       ●●
  • ●●●     ●●●     ●●●●
  • ●     ●●       ●●
  • ●●●     ●   ●●●●   ●
  1. Narysuj wzór kropek dla mamy lub taty sprawdź czy dobrze zagrali.
  2. A teraz wybrany wzór zagrajcie razem.
  3. Słuchamy naszą piosenkę „Wiosna w błękitej sukience”. Na przerwę w piosence dziecko podczas tej zabawy musi jak najszybciej znaleźć dany przedmiot i go dotknąć lub wskazać placem dotykamy coś drewnianego, plastikowego, metalowego, papierowego lub np. wskazać

-części ciała (noga, ręka, kolanko, łokieć, ucho nos…) dziecko uczy się schematu ciała i orientacji lewo- prawo.

-kolory w otoczeniu lub na ubranku (żółty przedmiot, niebieski przedmiot itp.)

Następnie ponownie włączamy fragment piosenki, kontynuujemy nasze pląsy, aby po chwili wydać kolejne polecenie.

  1. A teraz propozycja wykonania własnego instrumentu – grzechotki.

Rodzic daje dziecku jedną lub dwie puste plastikowe butelki z nakrętką oraz coś, co mogłoby służyć jako wypełnienie grzechotek (ryż, makaron, drobne monety, kasza, kamyczki). Dziecko wykonuje jedną lub dwie grzechotki (z różnym wypełnieniem, tak aby dźwięki obu różniły się między sobą). Dziecko słuchając piosenki gra akompaniament wykorzystując grzechotki

Pochwalcie się Waszymi grzechotkami (mogą być ozdobione) i wyślijcie zdjęcie na adres strony naszego przedszkola.

 

Dziękujemy Wam i zapraszamy w poniedziałek.

                                                       Pozdrawiamy Pani Marta i Pani Ola

…….……………………………………………………………………………………………………………………………

„NADESZŁA WIOSNA”

Grupa III (dzieci 5 – letnie)

Nauczycielki: Marta Boczkowska, Aleksandra Sysło

Drodzy Rodzice zapraszamy Was i wszystkie dzieci z naszej grupy do zabaw i ćwiczeń ruchowych. W każdym tygodniu będziemy prezentować zagadnienia poruszające zadania (przyrodnicze, matematyczne, polonistyczne, muzyczne, plastyczne, techniczne), ćwiczenia manualne, sprawnościowe oraz zabawy i ćwiczenia ruchowe na każdy dzień tygodnia. Zagadnienia te zgodne są z aktualną Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego. Zachęcamy o poświęcenie dzieciom kilka chwil czasu.

Czwartek 26.03.2020r.

Mamo, tato przeczytaj mi wiersz.

  1. „Przyjście wiosny” – wiersz J. Brzechwy

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!

  1. „O co kłóciły się zwierzęta? – rodzicu porozmawiaj ze mną o wierszu

Pytania do wiersza:
– Jakie zwierzęta się kłóciły?
– Jakie pojazdy pojawiają się w wierszu?
– W jaki sposób pojawiła się wiosna?
– Skąd wiemy, że przychodzi wiosna?

3. „Wiosenne kwiaty” – film multimedialny.

Posłuchaj i zobacz jak wyglądają polskie kwiaty wiosenne.

Film multimedialny

  1. Znajdź odpowiedni kwiat” – czytanie globalne (całościowe) wyrazów.

Załącznik nr_1

Zadanie dla dzieci, które potrafią czytać: przeczytaj wyraz i dopasuj go do odpowiedniego obrazka kwiatu.

Zadanie dla dzieci, które nie potrafią czytać: mamo, tato pokaż mi jak wygląda zapis graficzny wyrazu (nazwa kwiatu) i dopasujemy go do fotografii. Jeśli zapamiętałeś wygląd wyrazu (czytanie globalne) sam przyporządkuj go do odpowiedniego obrazka.

  1. „Policz oznaki wiosny” – ćwiczenie matematyczne.       Załącznik nr_2

Zadanie dla dzieci: Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kropek lub cyfrę, ile jest przedmiotów w danym zbiorze.

  1. „Znajdź 10 pszczół na łące” – ćwiczenie na spostrzegawczość. Załącznik nr_3

Zadanie dla dzieci: Poszukaj 10 pszczół i zakreśl je kółkiem.

  1. „Kwiaty wiosenne” – praca plastyczna. Pieczatki z widelca.

Zadanie dla chętnych dzieci: Namalujcie swoje kwiaty w dzbanku lub na łące używając widelca i wyobrażni. Rysunki przyniesiecie do przedszkola.

………………………………………………………………………………………………………………………

Propozycje zabaw dla dzieci 5-letnich

 

Szczegóły

Start:
16 marca @ 10:00
Koniec:
31 maja @ 17:00