Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

Zadania do zrobienia w domu gr 3-latki

15 marca @ 08:00 - 31 maja @ 17:00

Specjalnie dla Państwa przebudowaliśmy naszą strone internetowa dokładając zakładkę w MENU -Zadania w domu

……………………………………………………………………………………………………………………

Drogie Maluszki

dawno nie widziałam waszych uśmiechniętych buzi. Przyznam się, że baaaardzo już się stęskniłam za wami. Proszę ,przesyłajcie mi zdjęcia jak się bawicie, realizujecie propozycje, które dla was przygotowałam, jak wam mija czas . Przesyłam wszystkim buziaczki.

nauczycielka.Isia@gmail.com

Pani Isia

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………

Drodzy Rodzice,

jeśli ktoś ma ochotę na wskazówki odnoście ćwiczeń logopedycznych z dziećmi w domu

to serdecznie zapraszam do kontaktu na adres mailowy: anfr@one.eu

Pozdrawiam

Anna Froń – logopeda, psycholog

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Witam Was moje Słoneczka. 

Dzisiaj zaglądam do waszych domków, żeby zobaczyć co też tam się u Was dzieje ?
Odwiedzę dziś Kubusia i Emilkę.
Kubuś chyba poważnie myśli o zawodzie mechanika samochodowego!!! Popatrzcie sami:

 Oooo, a to co?  Może jednak chce zostać muzykiem….

                     

….. albo kucharzem?

Bardzo rozległe zainteresowania!!!! Pozdrawiam Ciebie i całą twoją Rodzinkę.
A teraz zaglądamy do Emilki. Witaj Emilko J
Emilka , najwyraźniej ma zacięcie artystyczne. Może zostanie plastykiem? Spójrzcie tylko :
Piękne tulipany, które są żywe trudno odróżnić! Królewski zamek, wielobarwna tęcza.

   

A może projektantką mody? Hmmmm….

 

Lubi też eksperymentować : kolorami i w kuchni 😉

   

To już koniec dzisiejszych odwiedzin. Pozdrowienia wędrują do Emilki i jej Rodzinki.
Przesyłam całusy   :-*
Pani Isia

…….……………………………………………………………………………………………………………………………………………

Dzisiaj w moim domu cały dzień świeciło cieplutkie słoneczko, mimo że za oknem bywało różnie, nawet w pewnym momencie padał śnieg!!!

Działo się to za Waszą sprawą. Tak, wasze uśmiechające się do mnie z przysłanych zdjęć buzie to sprawiły.

Gucio, Kornelko, Martynko dziękuję Wam za to.

Kornelko, prześlicznie wyglądasz jako chmurka (a właściwie obłoczek) w zabawie „Słońce świeci, pada deszcz”

Widzę , pilnie pracujecie:

Kornelka układa krokusy według wzrastającej i malejącej liczby elementów.

Brawo!!! Prawidłowo wykonane zadanie!!!

Szczególna pochwała za kreatywność należy się rodzicom.

 

Martynko, Gucio, Kornelko! Wasze tulipany są jak żywe.

Świetnie, że współpracujecie z rodzeństwem. Martynka z Patrykiem ozdabiają wspólnie maski.

A Łucja z Miłoszem przygotowują pyszną kolację (aż mi ślinka leci, mniam)

PS Tak cichutko, na uszko Martynko, co chciałaś mi powiedzieć na tym zdjęciu?

Jeszcze raz(dwa, trzy… tysiąc razy) muszę przyjrzeć się tym Waszym zdjęciom.

Pa, pa. Pani Isia

………………………………………………………………………………………………………………………………………….

„Wiosenne powroty”

3.04.2020

„Co się dzieje w gnieździe”

Dziecko:

– wykonuje pracę plastyczną

-eksperymentuje, bada przyrodę

  1. Proponuję zaglądnąć wraz z dzieckiem do książek przyrodniczych, encyklopedii dziecięcych lub Internetu i poczytać mu informacje o życiu ptaków, budowaniu gniazd, składaniu jaj i wykluwaniu się piskląt.

Możecie też Państwo skorzystać z historyjki obrazkowej, którą znajdziecie w załączniku.

  1. Zabawa badawcza „ Co znajdziemy w skorupce jaja?”

– Dziecko trzyma jajko w rączkach, dotyka, „waży”, i opisuje jego właściwości: np. małe, owalne, twarde, białe, nakrapiane, gładkie, ciężkie itp.

-Rodzic rozbija skorupkę i wylewa zawartość na talerzyk, nazywa części jaja: żółtko i białko.

Dziecko dotyka delikatnie zawartości jajka, sprawdza jego konsystencję.

Dziecko ogląda skorupki jajka i sprawdza czy łatwo da się je pokruszyć, co znajduje się w skorupce od środka.

3.Proponuje wykonanie kilku doświadczeń z jajkiem. W tym celu polecam zapoznanie się z filmikiem

4.”Co się wykluło z jajek?” – praca plastyczna

Potrzebny będzie papier ksero kolorowy: żółty, zielony i czerwony

Nożyczki, klej, biała kartka papieru, czarny pisak.

Wykonanie:

Wycinamy dwa koła z żółtego papieru średnicy ok. 15 cm (można odrysować od szklanki).

Prosimy dziecko, aby ponacinało brzegi kół na głębokość ok. 1,5-2cm szerokość ok. 1cm.

Zaginamy nacięcia do góry. Dziecko nakleja koła na kartkę mniej więcej na środku kartki.

Wycinamy z zagiętej na pół czerwonej kartki 2 trójkąciki (dzioby kurczaków).Dziecko nakleja je na środku żółtych kół. Teraz oczka: wycinamy białe kółeczka i rysujemy na nich czarnym pisakiem kółeczka. Dziecko nakleja je w odpowiednim miejscu na żółtych kółkach. Dorysowujemy pisakiem nóżki i już kurczaczki gotowe.

A teraz zrobimy trawę. Dziecko wycina z zielonej kartki trójkąciki i nakleja na dole kartki.

Życzę Wam pięknych prac.

Sposób wykonania tej pracy można zobaczyć

Pa, pa. Moje Słoneczka. Do poniedziałku.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

Zajęcia z języka angielskiego z dnia 2 kwiecień

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Wiosenne powroty

Przylot ptaków

2.04.2020

Dziecko:

-rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki

– słucha z uwagą czytanego tekstu

– odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

Drodzy Rodzice poszukajcie w książkach, albumach, encyklopediach dla dzieci lub Internecie zdjęć ptaków powracających wiosną do naszego kraju, przeczytajcie dziecku ciekawostki o nich.

Poproście dziecko o omówienie wyglądu ptaków, określenie ich wielkości i budowy.

  1. Zabawa dydaktyczna „Gdzie siedzi ptak”

Prosimy dziecko aby zakryło oczy i nie podglądało.

Zabawkę ptaszka lub wyciętą przez rodzica sylwetę kładziemy w różnych miejscach np. na półce, pod krzesłem, obok …za …. nad

Zadaniem dziecka jest odnalezienie ptaszka i określenie (słowne a nie gestem) gdzie on się znajduje (chodzi nam o prawidłowe używanie określeń położenia w przestrzeni)

  1. Zabawa ruchowa naśladowcza przy muzyce.
  1. Ćwiczenia oddechowe „Piórka”

Potrzebne sztuczne piórka. Jeśli nie posiadacie Państwo takowych, można wyciąć kształt pióra z pojedynczej warstwy chusteczki higienicznej ( musi być lekkie).

Zadanie dziecka:

Kładzie piórko na wierzchu dłoni. Wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami – zdmuchując piórko tak , aby poleciało jak najdalej.

Możemy wykonać kilka prób , mierzyć z dzieckiem odległości i wybrać tę najdalszą, zaznaczyć ją. A potem samemu wykonać to zadanie. Porównać obie odległości.

– stara się utrzymać jak najdłużej w powietrzu.

  1. Przeczytaj fragment opowiadanie A. Widzowskiej „Powrót bociana” pokazując dziecku obrazek

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły sąsiada?- zapytał dziadek.

-Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko?- zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł- powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

-Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce.

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

-I one też kiedyś odlecą?

-Tak, kiedy podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem- stwierdził Olek.

– Ja też nie- odparł ze śmiechem dziadek.- Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów- dodał chłopiec.(…..)

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

– Miałeś rację dziadku! –zachwycił się Olek.-Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle – Powtórzył Olek.

Zapytaj dziecko:

Dokąd pojechał Olek?

-Gdzie miały gniazdo bociany?

– W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

– Po czym dziadek poznał, ze bociany już wróciły?

  1. Ćwiczenie graficzne „Bocian”

bociek

………………………………………………………………………………………………………………………………..

„Nadeszła Wiosna”

W tym tygodniu śpiewamy i bawimy się przy piosence „Maszeruje Wiosna”. Link do piosenki zamieściłam wczoraj, ale zapomniałam zamieścić tekst. Sorry, dziś to naprawiam.

I

Tam daleko, gdzie wysoka sosna,                 Dziecko :pokazuje gestem , że coś jest daleko

Maszeruje drogą mała Wiosna.                   – maszeruje

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

I jeden warkoczyk krótki.

Ref.

Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło          – macha rączkami naśladując ptaka w locie

Lecą i świergocą głośno i wesoło

Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat. – zatrzymuje się, wyciąga rączki przed siebie,      

                                                                                       składa dłoń na dłoni                                        

Gdy go w górę wznosi, zielenieje świat. – unosi ręce w górę i obraca się w koło

II

Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,           – naśladuje wkładanie kurtki

Na ramieniu małą torebeczkę.               – jedną rączkę kładzie na ramieniu (skrzydełko),

                                                                                     porusza w przód i w tył,

Chętnie żuje gumę i robi balony,           – rysuje w powietrzu, obiema rękami balon

A z nich każdy jest zielony.

Ref.                              

Maszeruje….

III

Wiosno, Wiosno nie zapomnij o nas!             – pokazuje , jak rośnie trawa (stopniowe

                                                                                             unoszenie obu dłoni),

   Każda trawka chce być już zielona!

Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,       – pokazuje, że jest mu zimno

Zima by została mroźna.

Zachęćcie swoje dziecko do tworzenia, własnych układów ruchowych do tej piosenki i prześlijcie mi je, proszę J. Chętnie się z nimi zapoznam i umieszczę w naszej zakładce na stronie przedszkola.

„Zabawy z parasolem”

1.04.2020

Ponieważ za oknem pada deszcz, można nawet powiedzieć że ulewa,

proponuje dziś zabawy z parasolem.

1.” Taniec z parasolem”

Potrzebny będzie : parasol, nagranie spokojnej muzyki.

Rodzic „zaczarowuje” dziecko w parasol. Przy muzyce i z wykorzystaniem parasola pokazuje ruchy, jakie mają wykonywać dzieci.

– kołysze zamkniętym parasolem na boki- dziecko z rękami splecionymi w górze,

kołysze się na boki,

-obraca złożonym parasolem dookoła     – obraca się wokół własnej osi

– podrzuca parasol rytmicznie w górę     – dziecko podskakuje,

-otwiera parasol                                      – dziecko rozkłada ręce na boki

– obraca rozłożony parasol                         – obraca się itd.

Na koniec zamyka parasol i stawia na podłodze – dziecko opuszcza ręce wzdłuż ciała.

  1. „ Spacer w deszczu” – znajdź 4 różnice między obrazkami

Różnice załącznikpdf

  1. „Liczymy parasole”

Rodzic prosi dziecko, aby policzyło parasolki na rysunku i pokazało ich liczbę na palcach.

Następnie dziecko koloruje parasolki według własnego pomysłu

Parasole załącznik pdf

  1. „Spadające krople” – zabawa ruchowa.

Rodzic klaszcze rytmicznie ( lub uderza w tamburyno, bębenek , jeśli ma), a dziecko biega po mieszkaniu (rytmicznie, oczywiście). Gdy przestaje klaskać, dziecko się zatrzymuje. Uderza łyżeczką w szklankę (kieliszek lub inny sposób imitacji dźwięku) , udając dźwięk spadających kropel, a dziecko wykonuje tyle przysiadów lub skłonów, ile dźwięków usłyszy.

Życzę udanej zabawy. Buziaczki.

                                               Pani Isia

P.S.Z tym deszczem za oknem ,to oczywiście był żart primaaprilisowy J))

A Wam udało się dziś kogoś nabrać? Napiszcie do mnie o tym. Pozdrawiam.

…….…………………………………………………………………………………………………………………………………

Szanowni Rodzice,

W związku z koniecznością przebywania w domu Państwa dzieci, proponuję zajęcia ruchowe w formie zabawowej dla wszystkich dzieci a w szczególności tych, które obecnie nie mogą uczestniczyć w zajęciach gimnastyki korekcyjnej. Bardzo proszę o przygotowanie miejsca do ćwiczeń, ubranie dzieci w strój sportowy, przewietrzenie pokoju a także o zapewnienie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 

Pozdrawiam 

nauczyciel gimnastyki

Teresa Mucha

…….………………………………………………………………………………………………………………………….

Drodzy Rodzice,

Informujemy, że dla osób chętnych jest możliwość kontaktu z psychologiem

Beata Żurawel  tel. 609862958

beatazurawel@gmail.com

Pozdrawiam
Beata Żurawel

……………….…………………………………………………………………………………………………………………………..

Zajęcia z języka angielskiego 31 marzec

……………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………….

Przyszła wiosna

Zabawa z Wiosną” 31.03.2020

– uwrażliwienie słuchu na różne dźwięki

  1. Zabawa przy piosence „Deszczyk pada, deszczyk pada…”

 

Deszczyk pada, deszczyk pada   2x           Dziecko porusza paluszkami naśladując spadające                                                                                    krople deszczu

Wieje silny wiatr,                                          – unosi do góry ręce , chwieje nimi naśladując                                                              ruch gałęzi na wietrze

Błyskawica, grzmot                2x

A na niebie kolorowa tęcza              – klaśnięcie i tupnięcie nogą

                                                       – rysuje obiema rękami szeroki łuk

2.Drogi Rodzicu ,przeczytaj dziecku wiersz J. Kulmowej „Deszczowa muzyka”

Co to za dzwony?

Czy to w tej rynnie?

Dudni po dachach ,jakby na bębnach.

Dudni ulewa, taka… wiosenna.

Tłucze o szyby wesołym deszczem.

Bębni kroplami wciąż jeszcze…jeszcze….

I na listeczkach gra z całej duszy,

Aż rozśpiewane skowronki głuszy!!!

  1. Zabawa z instrumentami alternatywnymi.

Będą potrzebne: torebka foliowa, gazeta, folia aluminiowa, pudełko plastikowe, szklanka z wodą, rurka.

Naśladujemy odgłosy deszczu:

Spadają pojedyncze krople – stukanie palcem w folię aluminiową

Szumi ulewa – szuranie torebką foliową

Jest burza – darcie gazety, uderzanie kredką w pudełko plastikowe

Spływająca rynną woda – dmuchanie przez rurkę w wodę w szklance

  1. „Deszczowy masażyk” – zabawa w parach

Rodzic siedząc z tyłu za dzieckiem wykonuje na jego plecach masażyk. Przy powtórzeniu zabawy, zamiana ról.

Na niebie pokazał się mały, biały kłębuszek.  Rysuj na plecach spiralę,

Psotny wiatr dmuchał mocno.                       Przesuwaj palcami obu rąk po plecach,

Przygonił dużo chmurek.                            rysuj palcami wskazującymi dużo spiralek

Chmurki uderzały o siebie i popłakiwały.    stawiaj palcami kreski na plecach w                                                                          różnych miejscach

Z daleka było słychać pomruki zbliżającej się burzy.  uderzaj piąstkami(delikatnie)

Nagle pojawił się błysk.                                      rysuj zygzak pioruna,

Wystraszone chmurki zaczęły lać łzy.        uderzaj wszystkimi palcami jak przy grze                                                                    na pianinie,

Rozbiegły się po całym niebie i zniknęły.     przesuwaj po plecach wewnętrzną                                                                             stroną dłoni,

Deszcz był coraz słabszy,                                wykonuj pojedyncze stuknięcia palcami                                                                     wskazującymi,

A na niebie rozbłysło słońce                                   rysuj koło i promyki.

Proponowane ćwiczenia

krokus załacznik nr 1

Krople deszczu załacznik nr 2

Pogoda załacznik nr 3

W tym tygodniu uczymy się piosenki „Maszeruje wiosna”

 

 

…….………………………………………………………………………………………………………………….

Od poniedziałku 30 marca zadań prosimy szukać przez ta zakładkę

Przyszła Wiosna

„ Zagadki o Wiośnie”

30.04.2020

– rozwiązuje zagadki słowne

– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i wedługg malejącej liczby elementów

– liczy w zakresie 4-rech

– porusza się zgodnie ze zmieniającym się rytmem

1.”Idę, idę, stop”

Dziś zaczniecie również od ruchu przy muzyce. Trochę pospacerujecie, poskaczecie i pobiegacie. Drogi rodzicu zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem .Poruszajcie się zgodnie z instrukcją Pana Prowadzącego i tempem muzyki.

Muzykę do tej zabawy już znacie:

  1. Rozwiązywanie zagadek związanych z wiosną.
  • Biały kwiat

       Przebił śnieg

       I wyjrzał na świat (przebiśnieg)

  • Ma dziób i nogi czerwone.

Gdy pojawi się na łące,

Straszy żabki kumkające. (bocian)

  • Skacze przy ciepłej pogodzie:

Raz jest w trawie, raz jest w wodzie (żaba)

  1. Uwaga! Bocian!

Dziecko- żabka– skacze po pokoju-łące. Na hasło Uwaga! Bocian! –zatrzymuje się chwilę bez ruchu.

  1. Szeregowanie obrazków pod względem liczby elementów, które się na nim znajdują.

Rodzic pokazuje dziecku 4 obrazki z różną liczbą krokusów (od jednego krokusa do 4 krokusów (obrazki w załącznikach 2,3,4,5). Dziecko liczy krokusy na każdym obrazku i pokazuje ich liczbę na palcach.

Potem układa obrazki. Zaczynają od tego, na którym liczba krokusów jest najmniejsza (jeden krokus), do tego, na którym jest ich największa liczba (4 krokusy). Po prawidłowym ułożeniu wszystkich obrazków Rodzic zbiera je i prosi, żeby teraz dziecko ułożyło w odwrotnej kolejności, od obrazka na którym jest największa liczba krokusów, do tego gdzie jest ich najmniej.

Pozdrawiam serdecznie życząc udanej zabawy

                                                                     Pani Isia

…….………………………………………………………………………………………………………………………….

NADESZŁA WIOSNA !!!!

Tulipan (27.03.2020) –nauka wiersza na pamięć

  • dziecko rozwija pamięć dowolną
  • usprawnia drobne mięśnie dłoni
  • porusza się rytmicznie w takt muzyki

1.”Idę, idę, stop”

Dziś zaczniecie również od ruchu przy muzyce. Trochę pospacerujecie, poskaczecie i pobiegacie. Drogi rodzicu zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem .Poruszajcie się zgodnie z instrukcją Pana Prowadzącego i tempem muzyki.

Muzykę do tej zabawy znajdziesz tu:

2.Nauka wiersza na pamięć metodą fragmentami ze słuchu.

Wczoraj poznaliście wiersz „Śpioch tulipan”. Dzisiaj proszę abyście nauczyli go wasze dziecko na pamięć. Uczymy fragmentami. Najpierw Rodzic czyta fragment wiersza, następnie powtarza go razem z dzieckiem. Żeby nie było nudno powtarzamy wiersz w różnych formach ekspresji: wesoło, sennie, gniewnie, smutnie, wolno, szybko itp. Pod spodem zamieszczam tekst wiersza.

Idą , idą ciepłe dni
a tulipan śpi!
Słońce siadło na parkanie
– Wstawaj, wstawaj tulipanie,
kończ zimowe sny!
A tulipan śpi!
Słychać wkoło deszczu granie
– Wstawaj, wstawaj tulipanie,
dam ci krople trzy!
Stanął dziadek na ścieżce
– tulipanie śpisz jeszcze?
Postawię na grządce budzik,
może wtedy się obudzisz!
– Kto to dzwoni! Kto mnie woła?
O, jak ciepło dookoła! Patrzcie liście mam zielone!
– I na głowie mam koronę!
A tak mało brakowało, żebym przespał wiosnę całą!

  1. „ Słońce – deszczyk” .

Do tej zabawy będzie wam potrzebna chustka i nagranie spokojnej muzyki.

Przypomnijcie dzieciom, że wiosną pogoda jest zmienna. Raz świeci słońce a za chwilę pada deszcz a czasem nawet śnieg.

Opis zabawy.

Dziecko z chustką spaceruje ,przy muzyce, po pokoju. Na sygnał „deszczyk pada „ przykuca ,chowa się pod chustką i paluszkami wystukuje o podłogę odgłos padającego deszczu. Na sygnał „słońce świeci” kontynuuje spacer swobodnie machając chustką. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. „Tulipan” – wyklejanka

Do tego zadania potrzebny będzie obrazek z tulipanem załacznik 1 kolorowa bibuła i klej lub plastelina.

Wykonanie zadania. Dziecko paluszkami odrywa fragmenty bibuły , formuje z nich kulki i przykleja w miejscu białych kółek na obrazku. Bibułę można zastąpić plasteliną. Jeśli nie macie ani plasteliny, ani bibuły można wykleić kawałkami kolorowego papieru. Wtedy dziecko odrywa płaskie , drobne kawałki i nie formuje z nich kulek.

Jeśli nie macie Państwo kolorowej drukarki proponuje wyklejenie całego konturu tulipanów załacznik 2 w sposób jak wyżej. Tulipany można też samemu narysować wg wzoru z załącznika 2.

Pozdrawiam cieplutko moje Słoneczka

Pani Isia

…….………………………………………………………………………………………………………………………………

NADESZŁA WIOSNA !!!!

 Tulipan (26.03.2020)

  • Dziecko poznaje warunki potrzebne do rozwoju rośliny- tulipana
  • Porusza się zgodnie z tempem muzyki : szybko-wolno
  1. „Powolutku, pomalutku”

Na początek proponuje trochę ruchu przy muzyce. Drogi rodzicu zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem .Poruszajcie się zgodnie z instrukcją Pana Prowadzącego i tempem muzyki.

A o to muzyka do zabawy:

  1. W czasie spacerów w okolicach przedszkola przyglądaliśmy się pierwszym wiosennym kwiatom: przebiśniegom, krokusom, pierwiosnkom.

Drogi rodzicu możesz zapytać swoje dziecko czy pamięta jakie kwiatki widziało na spacerach? Jakim miały kolor?

Wspólnie podzielcie nazwy tych kwiatów na sylaby (prze-bi-śnieg, kro-kus, pier-wios-nek) równocześnie klaszcząc w ręce. Śmiało, nie obawiajcie się! Poradzą sobie bo już to robiły w przedszkolu dzieląc na sylaby nazwy zabawek itp.

  1. Wiersz „Śpioch tulipan”

A teraz poproście swoje dziecko aby uważnie posłuchało wiersza.

Idą , idą ciepłe dni
a tulipan śpi!
Słońce siadło na parkanie
– Wstawaj, wstawaj tulipanie,
kończ zimowe sny!
A tulipan śpi!
Słychać wkoło deszczu granie
– Wstawaj, wstawaj tulipanie,
dam ci krople trzy!
Stanął dziadek na ścieżce
– tulipanie śpisz jeszcze?
Postawię na grządce budzik,
może wtedy się obudzisz!
– Kto to dzwoni! Kto mnie woła?
O, jak ciepło dookoła! Patrzcie liście mam zielone!
– I na głowie mam koronę!
A tak mało brakowało, żebym przespał wiosnę całą!

Porozmawiajcie na temat wiersza:

– kto był tym śpiochem?

-kto budził tulipana?

-jak wygląda tulipan?

Jeśli macie w domu cebulki tulipana lub/i kwiaty tulipany , wspólnie oglądnijcie je i omówcie ich wygląd. Możecie też posłużyć się obrazkiem (w książeczce, albumie, na kartce pocztowej lub w Internecie) albo własnoręcznie wykonanym rysunkiem.

  1. „Wiosna patrzy!”

Jest inną wersją zabawy, którą zapewne znacie Państwo ze swojego dzieciństwa („ Baba Jaga patrzy”).

Opis zabawy :

Rodzic -„Wiosna”, znajduje się w pewnej odległości od dziecka i jest odwrócony tyłem lub ma zasłonięte dłońmi oczy. Dziecko biegnie w kierunku „Wiosny”. Po wypowiedzeniu słów: raz, dwa, trzy, Wiosna patrzy, odsłania ona oczy lub odwraca się do dziecka. Dziecko staje w miejscu –nie może się poruszać, mówić, śmiać się. „Wiosna” stara się je sprowokować, np. rozśmieszając. Jeżeli się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić do miejsca startu. Po chwili „Wiosna” znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem dziecka jest dotarcie do „Wiosny”, gdy ona nie patrzy, i jak najszybsze dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje miejsce „Wiosny”. Następuje zamiana ról.

Życzę udanej zabawy i pozdrawiam serdecznie. Buziaczki.

Pani Isia

Szczegóły

Start:
15 marca @ 08:00
Koniec:
31 maja @ 17:00